دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ص

حوزه / امام جمعه قمصر گفت: امیدواریم با تدبیر و پیگیری دولت و مجلس انقلابی و همه مسئولین، مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان هرچه زودتر حل و روز به روز بر قدرت و عظمت کشورمان افزوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قمصر ضمن گرامیداشت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران، به فضیلت‌های نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: براساس دستور خداوند، با شنیدن صدای اذان ظهر جمعه باید کسب و کار را ترک کرد و به سوی نماز جمعه شتافت.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه به برکت خون شهدا و انقلاب در حدود نه صد نقطه کشور نماز جمعه بر پا می‌شود، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: "کسی که از روی ایمان و اعتقاد در نماز جمعه شرکت کند، خداوند تمام گناهانش را می‌بخشد".

وی نماز جمعه را حج مساکین دانست و با بیان اینکه براساس روایات، نماز جمعه ثواب حج مقبول را دارد، خاطر نشان کرد: در روایت داریم یک عرب بیابان نشین خدمت پیامبر اکرم(ص) آمد و عرض کرد چند مرتبه آماده سفر حج شدم اما توفیق نصیبم نشده، حضرت فرمود در نماز جمعه شرکت کن که حج مساکین و مستمندان است.

امام جمعه قمصر، با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) پیرامون ترک نماز جمعه، مطرح کرد: حضرت(ص) می‌فرمایند: هر کس، از روی عمد و بدون علّت، سه هفته پشت سر هم نماز جمعه را ترک کند، خداوند مُهر نفاق بر دل او می‌زند.

حجت الاسلام کتابچی با اشاره به سفر هفته گذشته سران کشورهای روسیه و ترکیه به ایران، گفت: سفر رئیس جمهور روسیه به عنوان یک کشور قدرتمند جهان به کشورمان و دیدار با رهبر معظم انقلاب، دستاوردهای بسیار خوبی را در برداشت.

وی به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با پوتین اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: حوادث دنیا به ما نشان می‌دهد که دو کشور نیاز به همکاری روز افزون دارند و قراردادهای متعددی بین دو کشور از جمله در بخش نفت و گاز در جریان است که باید تا انتها پیگیری و عملیاتی شوند.

حجت الاسلام کتابچی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین در مورد اختلافات قره باغ و جمهوری آذربایجان نیز این طور فرمودند که جمهوری اسلامی ایران، سیاست‌ها و برنامه‌هایی را که منجر به بسته شدن مرز ایران و ارمنستان شود، هرگز تحمل نخواهد کرد.

وی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پوتین را نشانه عزت و قدرت ایران اسلامی و مدیون صبر و استقامت مردم به خصوص خانواده‌های معظم شهدا دانست و اظهار داشت: امیدواریم با تدبیر و پیگیری دولت و مجلس انقلابی و همه مسئولین، مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان هرچه زودتر حل و روز بروز بر قدرت و عظمت کشورمان افزوده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha