جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه مسجد به جز کارکرد مذهبی، کارکردهای بسیار دیگری در اسلام  دارد، گفت: از مسئولان می‌خواهیم برای شنیدن مشکلات و حرف‌های مردم در نماز جمعه شرکت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: کردستان با وجود تنوع فرهنگی، قومیتی و مذهبی از وحدت مثال زدنی برخوردار است و امروز این استان به عنوان مرکز وحدت در کشور شناخته می‌شود.

امام جمعه سنندج افزود: دشمن همواره تلاش دارد که با ایجاد تفرقه در بین مسلمین، ثروت‌های آنان را غارت کند، چرا که این وحدت واقعی جهان اسلام است که مانع از تحقق توطئه ننگین دشمن می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: انسان زمانی می‌تواند ادعا کند که از ظلمت و تاریکی دور شده که یکدل و همسو با دیگر برادران دینی خود باشد.

ماموستا رستمی ضمن محکوم کردن شهادت دو نفر از پرسنل مرزبانی در شهرستان بانه توسط عوامل تروریستی، یادآور شد: این دست اقدامات کور و ناجوانمردانه هرگز به وحدت و برادری مردم این خطه آسیبی نخواهد زد.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به اینکه حضور در نماز جمعه یکی از فضیلت‌های مهم برای هر مسلمانی است، گفت: جایگاه و اهمیت نماز جمعه و این روز به حدی والاست که خداوند متعال در قرآن کریم سوره‌ای به این نام آورده است.

وی با اشاره به اینکه مسجد به جزء کارکرد مذهبی، کارکردهای بسیار دیگری نیز در اسلام دارد، مطرح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که برای شنیدن مشکلات و حرف‌های مردم در نماز جمعه شرکت داشته باشند.

ماموستا رستمی با انتقاد از تورم در بازار به ویژه در حوزه مسکن، عنوان کرد: اجاره‌های بسیار بالا در این روزها بسیاری از اجاره نشین‌ها و اقشار کم درآمد جامعه را اذیت می‌کند و لذا امیدواریم مردم در این شرایط سخت همدیگر را به خوبی درک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha