پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام

حوزه/ امام جمعه شهرکرد با گرامیداشت روز خانواده مصادف با بیست و پنجم ماه ذی‌الحجه اظهار داشت: خانواده از ارزش‌های مهم اسلامی است از همین رو نباید گذاشت فرهنگ غربی، پایه‌های آن را سست کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد، در مصلای امام خمینی(ع)، بر ضرورت استواری در مسیر حق تأکید کرد و گفت: در حالی که انقلاب الهی به لطف خداوند پیش می‌رود اما دشمنان نظام و انقلاب هر روز رسواتر می‌شوند به طوری‌ که بایدن( رئیس جمهور آمریکا) به گدایی افتاده است و از این کشور به آن کشور سفر می‌کند و در جمع صهیونیست‌ها حاضر می‌شود اما در منطقه جز رسوایی چیزی عاید آن نشده است چرا که جبهه مقاومت استوار است.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: دشمنان نظام شعارهای بسیاری می‌دهند و رسانه‌های آنها بلند حرف می‌زنند اما همه آن پوچ و توخالی است چون بی‌منطق هستند و به قدرت‌های پوشالی دل بسته‌اند.

وی با بیان اینکه آیه مباهله یکی از آیات حقانیت اسلام و شیعه است، گفت: مردم ایران به پشتوانه همین عقیده پیرو امام راحل شدند، انقلاب کردند، هزاران شهید تقدیم کردند و پس از آن با رهبری ولی‌فقیه زمان استوار به راه خود ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام یادآور شد: موضوع مباهله اختلاف عده‌ای از مسیحیان نجران با پیامبر گرامی اسلام (ص) را روایت می‌کند که پس از آنکه پیامبر با اهل بیت(ع) و حضرت علی(ع) در برابر این گروه مسیحی حاضر شد، آنها در برابر پیامبر (ص) تسلیم شدند از همین رو حقانیت اسلام و به ویژه امام علی (ع) به اثبات رسید.

وی ادامه داد: شیعیان باید به خود ببالید و باور داشته باشند که پیرو مذهبی متقن و منطقی هستند و نباید در برابر آمریکا و وهابیت و متعصبین سایر مذاهب متزلزل شوند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد و اقامه نخستین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در حالی‌ که دشمن و منافقان کور دل ادعا کرده بودند که در عملیاتی سه روزه تهران را تصرف کنند اما زمین‌گیر شدند و نتوانستند هیچ کاری انجام دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام همچنین به جایگاه نماز جمعه در اسلام اشاره و تصریح کرد: سابقه نماز جمعه در اسلام است و نباید اقامه آن تحت تاثیر کارهای دیگر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به آیات سوره مبارکه ابراهیم و شرح حال اهل ایمان و ضعفای فرهنگی در روز قیامت اشاره کرد و گفت: در روز قیامت در یک طرف فریب‌ خوردگان و فریب‌ دهندگان قرار دارند که وارد جهنم می‌شود اما در سوی دیگر اهل ایمان و افرادی که استقلال فکری دارند هستند که وارد بهشت می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: از همین رو باید مراقبت زیادی نسبت به اعمال و رفتار خود داشته و اهل ایمان، فکر و عقل باشیم و بدانیم چطور باید زندگی کنیم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خداوند در آیه ۲۴ سوره مبارکه ابراهیم به تبیین زیبایی‌ها و نازیبایی‌های عالم نیز می‌پردازد و زیبایی‌ها را به یک درخت پرثمر تشبیه کرده که می‌توان از مواهب آن استفاده کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام، شجره طیبه مورد اشاره در سوره ابراهیم را وجود پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار (ع) دانست و گفت: قرآن یک حقیقت ریشه‌دار است و در اعماق دل‌ اهل ایمان جای دارد و باید تا می‌توان از این حقیقت ریشه‌دار بهره‌گیری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha