شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: همه ما هموطن و همشهری هستیم و اگر مشکل و یا موضوعی وجود دارد باید خودمان حل کنیم، چرا که دشمن با ایجاد شکاف اجتماعی، به دنبال بهره‌برداری سیاسی خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا در مسائل سیاسی و اجتماعی، به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت رژیم صهیونیستی، افزایش تولید نفت عربستان، رفع مشکل انرژی در اروپا و اجماع علیه ایران از مهم‌ترین اهداف سفر بایدن بود که اما در عمل نتوانست موفق شود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده است، گفت: تصویری از مشت‌های بایدن و بن سلمان در رسانه‌ها منتشر شد که از آن می‌توان به عنوان چهره واقعی حقوق بشر آمریکایی یاد کرد.

امام جمعه همدان افزود: بن سلمانی که قاتل هزاران کودک یمنی و خاشقچی است، در این تصویر به خوبی نشان داد که هر دوی آنها در تمام جنایات تروریستی، هم دست بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پرده از حقیقت حقوق بشر آمریکایی کنار رفت، یادآور شد: حتی روزنامه‌های آمریکایی نیز این سفر را بدتر از آبروریزی عنوان کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به سفر پوتین و اردوغان به ایران اشاره کرد و گفت: با ائتلافی که بین سه کشور ایجاد شده، امیدواریم به توسعه صلح و رشد اقتصادی در منطقه کمک کند.

وی با تقدیر از اقدام اخیر سپاه انصارالحسین(ع) استان در شناسایی و دستگیری برخی از متخلفین در همدان، خاطر نشان کرد: نکته مهم نسبت به این اتفاقات این است که وظیفه حراست‌ها چیست؟

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حراست‌ها در دستگاه‌ها از اول باید مانع ایجاد فساد شوند، یادآور شد: چرا باید اجازه دهیم که عده‌ای مفسد در دستگاه‌ها و ادارات ما ریشه داشته باشند و بعد از آنکه خلاف خود را انجام دادند، اقدام به شناسایی و دستگیری آنها کنیم.

وی با بیان اینکه حراست فساد را در نطفه خفه کند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از دستگاه‌ها نسبت به برگزاری شورای امر به معروف در ادارات خود کوتاهی می‌کنند که نیازمند رفع این مشکل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: نباید مفسد اقتصادی در دستگاه احساس امنیت کند و دستگاه‌های نظارتی و امر به معروف، اجازه ندهند کسی حتی به فساد فکر کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید نسبت به حفظ همبستگی اجتماعی، تعهد داشته باشند، یادآور شد: آمرین به معروف و گشت ارشاد موظف هستند که به نحوی رفتار کنند که احساسات جامعه جریحه دار نشود و مراقب باشند که اقدام آنها شکاف اجتماعی ایجاد نکند.

رئیس شورای حوزه استان همدان با اشاره به اینکه در طرف مقابل نیز کسی که مورد تذکر قرار می‌گیرد هم دارای وظایفی است، گفت: گشت ارشاد نباید بهانه را برای تخریب دیگر مجموعه‌ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه با افراط گری از هر جهت مخالفیم، اظهار داشت: امروز دشمن تلاش می‌کند تا شکاف اجتماعی در جامعه ایجاد کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پرخاشگری و ایجاد تنش به نفع جامعه ایرانی نیست، مطرح کرد: همه ما هموطن و همشهری هستیم و اگر مشکل و یا موضوعی وجود دارد باید خودمان حل کنیم، چرا که دشمن با ایجاد شکاف اجتماعی، به دنبال بهره‌برداری سیاسی خود است.

وی با بیان اینکه دشمن دلسوز ما نیست، گفت: برای آنکه بسیاری از معضلات حل شود، نیازمند یک نظام فرهنگی جامع و منسجم هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه، اصلاح پوشش‌ها، سینماها و ترویج ازدواج آسان در جامعه از ضرورت‌ها است، یادآور شد: جوان به دنبال ارزش حرکت می‌کند، و لذا ضروری است تا حجاب را به یک ارزش تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور دارای عقیده‌های مختلف و دیدگاه‌های گوناگون هستیم، یادآور شد: امروز نیازمند گفت‌و گو هستیم و باید مراقب باشیم تا رفتار ما منجر به اختلاف اجتماعی نشود.

امام جمعه همدان در ادامه با تقدیر از همه متولیان و گروه‌های مردم در برگزاری مراسم عید غدیر، خاطر نشان کرد: انتظار این است غدیر به معنای واقعی کلمه احیا شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است توازن بین نشاط معنوی، اعیاد مذهبی و عزاداری‌ها را حفظ کنیم، یادآور شد: روزهای آینده همگی به عنوان روزهای جشن در دین ما وجود دارد و برای برگزاری مراسم عزاداری و سیاه پوش کردن فرصت وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه دین داری مردم، مطرح کرد: جمعیت بالغ بر ۲ میلیون نفری در تهران در روز عید غدیر، دین داری مردم را ثابت کرد و نشان داد دین در جامعه زنده است.

وی با اشاره به ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور، اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان در نماز جمعه در کنار مردم حاضر شوند و مردم در کنار خود مدیران را مشاهده کنند.

امام جمعه همدان با تقدیر از حضور استاندار همدان در نماز جمعه، یادآور شد: از نمادهای مردمی بودن، در کنار مردم بودن و دیدار و گفت‌وگو راحت مردم با مسئولان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha