جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی عرب پور

حوزه/ امام جمعه موقت جمعه کرمان گفت: حال که در بازار به دلایلی مشکلات و گرانی به وجود آمده، صاحبخانه ها چرا باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد اجاره ها را افزایش دهند؟؛ این بی تقوایی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب پور، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلای امام‌ علی (ع) با اشاره به هجمه علیه عفاف و حجاب، گفت: باید برای ترویج عفت در جامعه تلاش کرد و جوانان را نیز برای ازدواج تسهیل و تشویق کنیم.

امام جمعه موقت کرمان اظهار کرد: تقوا شاخه ها و بخش هایی دارد و یکی از این بخش ها، خدمت کردن به یکدیگر در مواقع خاص و حساس است؛ مترصد این نباشیم تا در وضعیت های خاص به فکر خودمان بیفتیم.

وی ادامه داد: امروز اگر مومنی در جایی گرفتار است باید به او کمک کنیم و حال که در بازار به دلایلی مشکلات و گرانی به وجود آمده، صاحبخانه ها چرا باید ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد اجاره ها را افزایش دهند؟؛ این بی تقوایی است.

حجت الاسلام عرب پور خطاب به شهروندان تصریح کرد: به هم کمک کنید و دست یکدیگر را بگیرید؛ اگر ترحم کنید، خداوند نیز به ما رحم‌ می‌کند و برکت می فرستد. درخواست دارم همه تا جایی که امکان دارد رعایت حال هم‌نوع، هم‌کیش و همشهری خودشان را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بیان کرد: از برگزاری مراسم عید غدیر تشکر می کنم که با وجود محدودیت ها، ستادهای مردمی پرشور برپا شد.

امام جمعه موقت کرمان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عملیات مرصاد در سال ۶۷ اظهار کرد: در بحث عملیات مرصاد جوانان بدانند منافقینی که با عنوان مجاهدان خلق بودند در جنگ‌هشت ساله اطلاعات نظامی برای صدام جمع آوری می کردند و با تحریک و سلاح صدام از مرزهای غربی وارد کشور شدند و در مسیر خود بیمارستان خراب کردند و انسان های بیگناه را نیز به شهادت رساندند.

وی تصریح کرد: عملیات آنان با تدبیر امام راحل و شجاعت سربازان ارتش، سپاه و نیروهای مردمی در تنگه مرصاد شکست خورد، زمین‌گیر شدند و به انزوا رفتند.

حجت‌الاسلام عرب پور ادامه داد: امروز آنان مدعی دفاع از خلق هستند و پیام، اطلاعیه و بیانیه می دهند که باید مواظب باشیم و جوانان بدانند که جای آدم ها عوض نشود؛ آدم های خائن، وطن فروش و دین فروش یک مرتبه دلسوز نشوند.

وی با اشاره به سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است که امروز می بینیم در جای جای کشور به عنوان یک عبادت ارزشمند اجتماعی و سیاسی اقامه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha