چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اسماعیلی

حوزه/ اسماعیلی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی رایزنان فرهنگی تلاش برای صادرات محصولات فرهنگی است، افزود: امیدواریم با همت رایزنان فرهنگی بحث برپایی نمایشگاه‌های آثار فاخر هنری را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی در سخنرانی خود در آیین افتتاحیه دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، گفت: دولت مردمی یکی از اولویت‌های اساسی خودش را همکاری و تعامل هر چه بیشتر همکاری‌ها و تعاملات منطقه‌ای قرار داده است.

وی ادامه داد: در کنار تحولات اقتصادی موضوع تحولات فرهنگی را هم مدنظر داریم. به ویژه اینکه در حوزه اجرایی و بدنه دولت در بخش فرهنگ به دنبال توسعه تعاملات با کشورهای همسایه هستیم.

اسماعیلی اظهار داشت: نگاه به توسعه صادرات صنایع خلاق و فرهنگی را از رایزنان فرهنگی به طور جدی خواستاریم.

لزوم معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور

وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه توسعه صادرات صنایع خلاق و فرهنگی باید توسعه یابد، گفت: این اقدام باید توسط رایزنان فرهنگی کشورمان در خارج از مرزها صورت گیرد که البته تا حدودی در این بخش فعالیت‌هایی انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی رایزنان فرهنگی تلاش برای صادرات محصولات فرهنگی است، افزود: امیدواریم با همت رایزنان فرهنگی بحث برپایی نمایشگاه‌های آثار فاخر هنری را داشته باشیم.

وزیر فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی افزود: ظرفیت‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف معرفی شود.

لزوم معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ایران در خارج از کشور

بنابر این گزارش، دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ظهر امروز، اول مردادماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنان فرهنگی کشورمان در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، کار خود را آغاز کرد.

این اجلاس یکم تا ششم مردادماه جاری با شعار «دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان، همگرا، صادرات فرهنگی» در تهران برگزار می‌شود. اجلاس به گونه‌ای طراحی شده که همه بازیگران مؤثر در عرصه دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران حضور داشته باشند و سخنان و ایده‌های خود را بیان کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha