شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه ارومیه

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی،گفت: متاسفانه در موضوع حجاب برخی سوءاستفاده می‌کنند. هیچ فقیهی فتوا نداده که حجاب لازم و واجب نیست و همه در اصل وجوب این امر اتفاق نظر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، صبح امروز در جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزارشد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر جزو وظایف اسلامی و واجبات الهی به شمار می‌رود که عمل به آن بر همه واجب است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که در کشور عده‌ای دنبال دو قطبی سازی هستند که باید در این خصوص با ورود تبیینی و جهادگونه علیه آن‌ها اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به برخی حواشی در مورد حجاب، عنوان کرد: در دین اسلام همه موارد نیازمند رأی مردم نیست. در قرآن هم آمده که برخی موضوعات دینی نیاز به رأی و نظر مردم ندارند.

وی گفت: موضوعاتی نظیر نماز یومیه و روزه ماه رمضان جزو اموری است که نیاز به نظر مردم ندارد و باید اقدام شود. خدا در این موارد حکم داده و باید اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ابراز داشت: متاسفانه در موضوع حجاب برخی سوءاستفاده می‌کنند. هیچ فقیهی فتوا نداده که حجاب لازم و واجب نیست و همه در اصل وجوب این امر اتفاق نظر دارند.

وی تاکید کرد: حجاب امری است که باید رعایت شود و نظر امام(ره) و رهبر انقلاب اسلامی هم همین است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: تبیین موضوعات مرتبط با فریضتین و حجاب در ایام مختلف سال با ورود صداوسیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی و نیز منابر و مساجد نیاز است که در همین زمینه ایام محرم فرصت ویژه و مناسبی است.

در این جلسه، حجت‌الاسلام بهنام دلریش دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، در سخنانی با اشاره به برنامه‌ها و عنوان روزهای دهه احیاء امر به معروف و نهی از منکر که همزمان با دهه اول محرم اجرا می‌شود، گفت: تاکید در این ایام بر روی تبیین مجاهدانه و مطالبه‌گری عالمانه است که باید با ورود سازمان‌ها و علما و روحانیون به این برنامه‌ها و موضوعات جامه عمل پوشانده شود.

در پایان جلسه و پس از ارائه نظرات و راهبردهای مسئولان و اعضای حاضر در جلسه، تابلوی شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر سال ۱۴۰۱ رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha