سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محرم  بحرین

حوزه/ صفحه "نیزک" در صفحه اینستاگرام سندی محرمانه و درزکرده از وزارت کشور بحرین به اشتراک گذاشت که چگونگی محاصره سخنران و خطبای دینی نشان می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صفحه "نیزک" در صفحه اینستاگرام سندی محرمانه و درز کرده از وزارت کشور بحرین به اشتراک گذاشت که چگونگی محاصره سخنران و خطبای دینی در خلال احیای مراسم عزاداری محرم از سوی مقامات رژیم آل خلیفه را نشان می دهد.

این سند که دارای کد سریالی MOI-SECT-۰۱۵۶-۷ است، جدولی به همراه دارد که تخلفات ادعایی حسینیه ها، مداحان و خطبای ماه محرم را نشان می دهد و براساس آن شماری از آنان برای بازجویی یا بازداشت به مراکز پلیس احضار شدند.

برای مثال این جدول نشان می هد، شیخ حسن العالی از سخنرانان برجسته بحرینف یکی از کسانی است که به مرکز پلیس احضار شده و به وی هشدار داده شده که "باید در خلال سخنرانی به امور دینی پایبند باشد و از چارچوب خارج نشود" و مثال دیگر اینکه مقامات بحرینی دو نفر از مداحان و مسئولان یک حسینیه احضار کرده و آنها را مجبور کردند که برای التزام به قانون تعهد بدهند.

این سند میزان فشار و سخت گیری مقامات امنیتی رژیم آل خلیفه علیه شیعیان بحرین را نشان می دهد، این در حالی است که رژیم بحرین خود را سرمدار همزیستی مسالمت آمیز و احترام به آزادی دینی معرفی می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha