یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بلک

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه امروز یکی از اصلی ترین تلاش‌ رسانه‌های معاند تحریف خدمات نظام و انقلاب است، گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) یکی از اصلی‌ترین فضاها برای تبیین دستاوردهای انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام ماه محرم با بیان اینکه ارادت به حضرت امام حسین (ع)، در اعماق دل‌های همه شیعیان نهادینه شده است، اظهار کرد: بخشی از زندگی و شخصیت و عقاید شیعیان به نوعی وابسته به ارادت و محبت به سید الشهدا است.

وی با بیان اینکه مکتب امام حسین (ع) و قیام این بزرگوار در بُعد اجتماعی نیز در طول تاریخ در مسیر رشد تشیّع تأثیر بسزایی دارد، ابراز کرد: اگر بخواهیم به نقش ایام محرم و مجالس عزاداری این امام بزرگوار را در یک جمله بپردازیم، باید یک نقش محوری را تصویرسازی کنیم چرا که این نقش بی بدیل و محوری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: ما ارادت به امام حسین علیه السلام را در همه حیات شیعه داشته ایم از جمله سیاست استکبارستیزی نظام مقدس جمهوری اسلامی متاثر از آن است.

وی افزود: دشمنان نظام و کشور اسلامی تمام توان خود را برای ناامید کردن مردم و تحت تاثیر قرار دادن آنها به کار بستند، گرچه تاکنون هیچ نتیجه قابل توجهی را به دست نیاورده‌اند، اما مزاحمت های زیادی را در ابعاد مختلف جامعه اسلامی ایجاد کرده‌اند، از این رو بصیرت افزایی تمام خطیبان، شخصیت ها و عناصر تاثیرگذار می‌تواند ما را در تبیین واقعه مسائل بسیار کمک کند.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه امروز یکی از اصلی ترین تلاش‌ رسانه‌های معاند تحریف خدمات نظام و انقلاب است، ادامه داد: مجالس عزاداری امام حسین (ع) یکی از اصلی‌ترین فضاها برای تبیین دستاوردهای انقلاب است و از طرفی نیز باید روح معنویت را با استفاده از این فضاها در بین همه افراد جامعه و به ویژه جوانان تقویت کنیم.

وی افزود: ما در اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم با تقویت فعالیتهای خود در امامزادگان میزبان خوبی برای مردم در مراسم‌های عزاداری ایام محرم باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه ملاحظات مربوط به همه گیری کرونا در دستور کار مسئولان است گفت: پیش از ماه محرم جلساتی نیز دراین رابطه برگزار شد و از مردم و مسئولان انتظار داریم ملزومات لازم را پیش بینی کنند تا مراسم های عزاداری دچار آسیب‌هایی از جمله شیوع بیماری ها نشود.

وی در خصوص نظارت بر سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها در مجالس عزاداری امام حسین (ع) ابراز کرد: در موارد اندکی شاهد عنوان مطالبی بوده ایم که با وحدت مسلمانان منافات داشته است و یا برخی شبهات را در اذهان برخی ایجاد می‌ کرد که رسانه های معاند آنها را بزرگنمایی می‌کنند، از این رو با نهادهای مربوط از جمله سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و ... جلسات توجیهی و کارگاه‌های آموزشی برگزار کرده‌ایم و کتب مناسبی را برای اغنا مطالب در اختیار مبلغان قرار داده اند.

حجت الاسلام بلک اظهار کرد: جوانان تشنه مطالب جدید، علمی و به روز و دقیق هستند که برای این امر نیز اقداماتی اجرایی شده است، اما همچنان باید رصد مطالب انجام شود و از هر گونه اظهار نظر در این زمینه برای ارتقای محتوا استقبال خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha