شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه شهرستان قروه

حوزه/ امام جمعه قروه با بیان اینکه هیئت باید خدمات اجتماعی داشته باشد، گفت: هیئت لازم است که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی همانند بزهکاری، طلاق و فساد در جامعه برنامه داشته باشد و قدم بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، همایش «پرچمداران بصیرت» با حضور مسئولان استانی و جمعی از فعالان هیئت‌های حسینی، با سخنرانی حجت الاسلام عابدین رستمی، امام جمعه قروه امروز در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام رستمی با تاکید بر لزوم رونق بخشیدن به مجالس سید الشهدا(ع)، اظهار داشت: اگر بخاطر اعمال سلیقه، مجالس امام حسین(ع) رونق نداشته باشد، وهن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) یادآور شد: نباید جامعه را به بد و خوب تقسیم کرد، بلکه لازم است هیئت به روی همه افراد از هر جایگاه و تیپی باز باشد.

امام جمعه شهرستان قروه با بیان اینکه بعضی از آیین‌های عاشورایی باید در شهرستان قروه احیاء شوند، گفت: برنامه ریزی برای حضور روحانیون در هیئت ها بسیار مهم است و لذا لازم است تا هیئت‌های مذهبی، توجه ویژه‌ای به بحث سخنرانی داشته باشند، چرا که ایجاد معرفت حسینی با سخنرانی حاصل می‌شود.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب در ایام کرونا خود به تنهایی منبری در حسینیه امام(ره) قرار می‌دادند و منبری دعوت می‌کردند، این دارای پیام‌های بسیاری برای همه ما می‌باشد.

حجت الاسلام رستمی با اشاره به اینکه جنبه معرفت و شعور با شور حسینی و عقلانیت در هیئت باید در هم آمیخته شود، گفت: هیئت‌ها باید نسبت خود با انقلاب اسلامی را مشخص کنند و همان طور که رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه فرمودند، ائمه جمعه سخنگوی انقلاب هستند، باید هیئت هم سخنگوی انقلاب اسلامی باشد.

وی عنوان کرد: هیئتی که در آن صحبت از انقلاب، شهدا، یادمان شهدا و دشمن شناسی و بصیرت نباشد، این هیئت یک هیئت سکولار است.

امام جمعه شهرستان قروه خاطر نشان کرد: در تاریخ معاصر، انگلیسی تا اواخر قاجار، ۸۰۰ هیئت درست کرد و حتی در آن شرایط در این هیئت‌ها برنج طبخ می‌شد و هزینه سخنران و روضه خوان را هم پرداخت می‌کردند، اما با این شرط که سخنران باید توهین به اهل سنت می‌کرد و از دل این هیئت قمه زنی و خود زنی بیرون می‌آمد.

وی تصریح کرد: در تاریخ ذکر شده در غروب تاسوعا در تبریز، ثقة الاسلام تبریزی از شاگردان شیخ فضل الله و از رهبران مشروطه را آوردند اعدام کنند به هیئتی که مشغول عزاداری بود، گفتند از ثقه الاسلام دفاع کنید، تجمع کنید ولی در جواب گفتند، دسته پاک سیدالشهدا(ع) را با سیاست کثیف قاطی نکنید.

حجت الاسلام رستمی با بیان اینکه هیئت باید خدمات اجتماعی داشته باشد، مطرح کرد: هیئت لازم است که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی همانند بزهکاری، طلاق و فساد در جامعه برنامه داشته باشد و قدم بردارد.

امام جمعه قروه با تاکید بر اینکه هیئت باید بصیرت آفرین باشد، گفت: نباید هیئت به صورت فصلی برگزار شود و خوب است که در مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری مراسم کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فرماندهان، شهدای دفاع مقدس از بچه ها و تربیت شدگان همین هیئت‌ها بودند، خاطرنشان کرد: فقط به هیئت‌ها اکتفا نکنید و هر خانه و هر کوچه می‌تواند به یک حسینیه برای سید الشهدا(ع) تبدیل شود و به یاد داشته باشیم که هیئت برای منازل برکات دارند.

امام جمعه شهرستان قروه با تاکید بر اینکه از ظرفیت مردم و نقش آفرینی مردم در مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) نباید غافل شد، عنوان کرد: ۱۴۰۰ سال است که بیرق عزای امام حسین(ع) را همین مردم برافراشته نگه داشته‌اند و در ادامه نیز این مسیر با قدرت بیشتر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha