دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بندرعباس

حوزه / معاون بنیاد نهج البلاغه هرمزگان با بیان اینکه نهضت حسینی(ع) در طول تاریخ، همواره زنده و پویا است، گفت: از دو جنبه می‌توان این پویایی را بررسی کرد، نخست این نهضت برای رضای خدا به وقوع پیوست و دومین سند پویایی نهضت حسینی(ع)، وجود همه محورها و خصوصیات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی در این قیام است.

حجت الاسلام وحید نقدی معاون بنیاد نهج البلاغه استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: قیام عاشورا، مسیر هدایت انسان‌ها به سوی رستگاری و تعالی است.

وی افزود: در طول تاریخ، قیام‌های متعددی به وقوع پیوسته است که یا دچار انحراف شده و یا به هدف نهایی خود دست نیافته است.

معاون بنیاد نهج البلاغه هرمزگان با بیان اینکه نهضت حسینی(ع) در طول تاریخ، همواره زنده و پویا است، خاطر نشان کرد: از دو جنبه می‌توان این پویایی را بررسی کرد، نخست این نهضت برای رضای خدا به وقوع پیوست و دومین سند پویایی نهضت حسینی(ع)، وجود همه محورها و خصوصیات اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی در این قیام است.

وی با اشاره به اینکه عاشورا بر جان و نهاد جامعه شیعی، مسلمان و حتی غیر مسلمان طنین افکنده و قدرت منطق اسلام در برابر ظلم و جور را نشان می‌دهد، گفت: این روح ظلم ستیزی و احقاق حق در برابر گردنکشان عالم، سبب شده است تا نظام جمهوری اسلامی به عنوان خاری در چشم استکبار جهانی باشد.

حجت الاسلام نقدی تصریح کرد: دشمن از حرکت نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از عدالت علی وار و نهضت حسینی است، هراس دارد و به دنبال ایجاد رخنه و نفوذ بویژه در ایران اسلامی و سراسر دنیای اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دشمن شناسی و دوست شناسی، دو قاعده برای حرکت بسوی حقیقت است، عنوان کرد: روحانیون و طلاب در این ایام محرم، باید در جهت روشنگری و تبیین حرکت کنند.

معاون بنیاد نهج البلاغه هرمزگان خاطرنشان کرد : قاطبه جوانان ما دوستدار دین هستند و این امر در حضور جوانان در مناسبت‌های مذهبی مشهود است.

وی به تشریح وظایف متولیان فرهنگی پرداخت و یادآور شد: وظیفه متوالیان فرهنگی این است که مبانی و خوراک فرهنگی صحیح در تمام زمینه‌ها را برگرفته از گام دوم انقلاب، فرمایشات مقام معظم رهبری و مبانی حقه اسلام را در اختیار جوانان قرار دهند.

حجت الاسلام نقدی یادآور شد: در این زمینه دشمن ساکت ننشسته و با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های متعدد در جهت انحراف افکار جوانان گام بر می‌دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha