چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
سید حسین مؤمنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: با توسل به سیدالشهدا عصمت از معاصی برای انسان حاصل می‌شود و شیطان نمی‌تواند متعرض عزادار حقیقی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی روز اول محرم بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: شروع ماه قمری با محرم است و مرحوم محدث قمی برای اولین روز ماه محرم اعمال و دعای خاصی را بیان کرده اند.

وی افزود: توجه و خواندن این دعا بسیار برکت دارد چرا که شروع و سلوک سال جدید با سیدالشهدا همراه است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: این دعا صدر و ذیلی دارد و ابتدای دعا آمده است که خداوند قدیم، ازلی و قادر مطلق است و توجه به قادر مطلق بودن ذات اقدس الهی می تواند حال انسان را متغیر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی تاکید کرد: سه درخواست در صدر این دعا مطالبه شده است که با توجه به واسطه قرار دادن سیدالشهدا با خداوند باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در عرش الهی همه عزادار امام حسین علیه‌السلام هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: مقاومت در برابر وسوسه‌های شیطان و دوری از معاصی، قدرت در برابر هواهای نفسانی و مشغول شدن به اعمالی که مایه تقرب خداوند است سه درخواست ابتدای دعا است.

وی اظهار داشت: با توسل به سیدالشهدا عصمت از معاصی برای انسان حاصل می شود و شیطان نمی تواند متعرض عزادار حقیقی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی یادآور شد: اعمالی که مایه تقرب به خداوند باشد نورانیت را به دنبال دارد و محبت امام حسین علیه‌السلام انسان را به خداوند نزدیک و مانع از تسلط شیطان می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: اشک بر عزای سیدالشهدا تمامی گناهان را مورد مغفرت قرار می دهد.

وی افزود: در پایان دعا نیز، قرار دادن انسان در جایگاهی بهتر از تصورات مردم، مغفرت گناهانی که مردم نمی دانند و خبر ندارند و عدم مواخذه از سخنان بیهوده از خداوند درخواست شده است که بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی در پایان گفت: مناجات حضرت سیدالشهدا در لحظه شهادت بسیار عارفانه است به همین خاطر ضرورت دارد پیروان مکتب حسینی به این فرازها دقت کافی داشته باشند و حضرت را واسطه فیض الهی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha