چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: حفظ حجاب تاثیر مهمی در سلامت روانی جامعه دارد و اگر این مسئله به درستی تبیین شود بسیاری از مخالفان نظرشان تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در دومین روز از ماه محرم بعد از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: حضرت سیدالشهدا (ع)در صدد ایجاد دگرگونی فکری و فرهنگی درمیان مردم زمانه خودشان بودند.

وی افزود: مردی از اهل کوفه به حضرت نامه نوشتند و مطالبه نسخه خیر دنیا و آخرت را کردند که حضرت در جواب می‌فرمایند، اگر انسان در دنیا به دنبال رضایت خداوند باشد او را کفایت می کند، اما اگر به دنبال رضایت غیرخداوند باشد خداوند نیز آن را به همان غیر واگذار خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: طبق وعده خداوند جلب رضایت الهی، حمایت خداوند را در پی دارد در حالیکه در ابتلائات و گرفتاری‌ها، شیطان با قدرت وارد می شود تا انسان را به سمت رضایت غیرخدا وارد کند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: دستورات معصومین صرفا جهت آبادانی آخرت نیست بلکه نسخه‌ها و دستورات شریعت برای سعادت آبادانی دنیا و آخرت است.

وی افزود: اصرار و تأکید شریعت به حفظ حجاب نه فقط به خاطر ثواب اخروی است بلکه دلایل دیگری نیز دارد که ایجاد آرامش روانی در متن جامعه یکی از همین دلایل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی تاکید کرد: حفظ حجاب تاثیر مهمی در سلامت روانی جامعه دارد و اگر این مسئله به درستی تبیین شود بسیاری از مخالفان نظرشان تغییر خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: روان جامعه به واسطه بی حجابی دچار خدشه می شود و امنیت و آرامش روحی و روانی جوانان را از بین می برد در حالیکه حفظ حجاب، سلامت روانی جامعه را به ارمغان به دنبال دارد.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: طبق روایت، رسیدن به دنیا سخت و رسیدن به آخرت هم سخت است اما انسان عاقل به دنبال چیزی است که ماندگار باشد به همین خاطرجلب رضایت خداوند باید در رأس امور باشد چون نمی شود رضایت همه انسان‌ها را جلب نمود، اما اگر رضایت خداوند حاصل شود، رضایت و قلوب تمامی انسان‌ها جلب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha