شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کربلا

حوزه/ موسسه امام علی (علیه السلام) در لندن که زیر نظر نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی در اروپا مدیریت می شود، بیانیه ای در خصوص ماه محرم صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، موسسه امام علی (علیه السلام) در لندن که زیر نظر حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا مدیریت می شود، بیانیه ای در خصوص ماه محرم صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

موسسه امام علی (ع) ضمن تأکید بر نقش مهم شرح و تفسیر قرآن کریم، بیان سیره درخشان اهل بیت (علیهم السلام) و حوادث فاجعه بار کربلا و مصیبتی که بر ذریه رسول اکرم(ص) در کربلا وارد شده، مواردی را برای توجه به آن بیان می کند:

اول: خانواده؛ خانواده در بسیاری از جوامع در پی تأثیر پذیری از رسانه ها در معرض فروپاشی و سستی کانون آن قرار دارند و در برخی موارد روابط زناشویی به یک بادی بند است با کوچکترین اختلاف به طلاق کشیده می شود.

از سوی دیگر طلاق عاطفی به مسئله شایعی در میان زوج ها تبدیل شده است، لذا منبر حسینی باید حقوق زوجین را مطابق با شریعت بیان کرده و زندگی زناشویی را متشکل از شراکت و همکاری مبتنی بر مهربانی و گذشت از اشتباهات معرفی کند.

دوم: تربیت؛ بر هیچ کس پوشیده نیست که نسل های جدید در معرض شستشوی مغزی و تغییر جهت دادن با فرهنگ ضد اندیشه اسلامی قرار دارند. از جمله آموزش کامل رواط جنسی در سنین پایین، دفاع از انحراف های جنسی و تشویق پسران و دختران به عدم توجه به فرهنگ پدر و مادری و اعتراض به نظرات خانواده در این عرصه.

منبر حسینی باید در چارچوب بیان معیار های تربیتی دینی ثمربخش و هشدار دادن به پدران در خصوص در خطر بودن آینده فرزندان و ضرورت نشستن در کنار آنها و سخن گفتن و برقراری روابط دوستانه میان مادر و دختر و پدر و پسر فعالیت نماید.

سوم: کرامت زنان مسلمان؛ پدیده بی حجابی و تمرکز دختران مسلمان بر نمایش زیبایی و زینت خود، تحت شعار آزادی شخصی و عدم وجود دلیل آشکار در قرآن کریم بر وجوب حجاب، در برخی از جوامع به پدیده ای شایع تبدیل شده است.

منبر حسینی باید در این خصوص به نقش حیاتی خود عمل کرده و به دختران یاد آور شود که حجاب برای حفظ کرامت، وقار و شخصیت اوست تا به کالایی در دست بیماران روانی و اخلاقی قرار نگیرد.

چهارم: روابط اجتماعی؛ مشکلاتی که باید به آن پرداخته شود، مسئله روابط عمومی میان مومنین است؛ چراکه روابط و تعامل بر بر مدار مادیت محض می چرخد و معیار روابط، منافع مادّی شده و نقش نیکی و بخشش کم سو شده و میزان صدقات و کمک های انسانی به دلیل وخامت وضعیت اقتصادی کاهش یافته است.

منبر حسینی باید در خصوص ارزش ها و اهمیت اخلاق نیکو و یاری فقرا و کفالت ایتام و رفع نیاز مومنین و اهمیت حرمت جان، آبرو کرامت مومن سخن بگوید.

پنجم: ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام): برخی برای کم جلوه دادن اهمیت عقیده ولایت ائمه طاهرین (ع) تلاش می کند، لذا خطبا باید پدران و مادران را به توجه به تربیت فرزندان بر پایه عقیده ولایت تشویق کرده و بر ضرورت ایمان به ولایت تأکید کنند؛ چراکه اعتقاد به امامت، رکن اساسی در دین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha