پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/همایش عفاف و حجاب(اصفهان به رنگ خدا)

حوزه/ معلم شاهد عینی واقعه ۹مرداد۱۴۰۱ و ماجرای ضرب و شتم بانوی محجبه در قطار تهران-یزد گفت: دیدم که یک زن بی حجاب با ضرب و شتم و به زور روسری خانم جعفری را می کشد تا از سر او بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، شنبه شب هشتم مرداد قطار ۶۲۰ از تهران عازم یزد شد و جمعی از معلمان نخبه یزدی نیز در حال بازگشت از مأموریت (شرکت در همایش معلمان نخبه به میزبانی تهران) و مسافر این قطار بودند که متاسفانه یک خانم بی حجاب به خانم زینب جعفری، معلم یزدی و فرزند شهید جعفری توهین کرد و او را مورد ضرب و شتم قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

ضرب‌وشتم بانوی محجبه و فرزند شهید در قطار تهران - یزد / حمایت عجیب رئیس قطار از خانم بی‌حجاب!!

خلاصه ماجرا

خانم زینب جعفری فرزند شهید علی جعفری و معلم نخبه یزدی به همراه چند نفر از همکارانش در این قطار حضور داشت که پس از مشاهده حضور زنان بی حجاب در سالن قطار بدون تذکر شخصی به آنان، از مأموران و رئیس قطار خواست تا به بانوان بی حجاب تذکر داده شود، ولی با بی تفاوتی مسئولان قطار مواجه شد و خانم بی حجاب با ضرب و شتم او می خواست روسری را از سر خانم جعفری بکشد.

اظهارات شاهد عینی

خانم مژگان چاوشی همکار خانم زینب جعفری مسافر قطار ۶۲۰ شامگاه هشتم مرداد تهران به سمت یزد به عنوان یکی از شاهدان عینی این ماجرا در بامداد نهم مرداد، در یادداشتی آورده است:

بنده مژگان چاوشی معلم شاغل در آموزش و پرورش ناحیه دو یزد به عنوان یکی از شاهدان عینی واقعه ضرب و شتم بانوی محجبه یزدی؛ بودم که در بامداد ۹ مرداد در قطار ۶۲۰ تهران یزد که در ساعت ۲۱:۵۵ از تهران به سمت یزد حرکت کرد؛ اتفاق افتاد و من در صندلی کنار خانم زینب جعفری، معلم نخبه و فرزند شهید در سالن شماره شش این قطار نشسته بودم.

بیشتر بخوانید:

احضار متهمان درگیری و توهین در قطار تهران-یزد به دادگاه / رئیس قطار از خدمت تعلیق شد

در بدو ورود به سالن شاهد حضور چند زن بی حجاب بودیم که جای بسی تأسف داشت.

ما دو نفر در حال گفتگو بودیم که رفت و آمد بانوی بی حجاب در سالن عمومی قطار را شاهد بودیم و کم کم به این فکر افتادیم که کاری انجام دهیم.

خانم جعفری تصمیم گرفت برای حفظ آبروی بانوان بی حجاب هیچ گونه تذکر شخصی و علنی در سالن به آنان ندهد بلکه به بیرون از سالن رفت و ابتدا به مهماندار گفت تا به بانوان بی حجاب تذکر دهد ولی با ناامیدی از عدم توجه مهماندار بازگشت و در کنار من نشست.

خانم جعفری دوباره تصمیم گرفت به سرمهماندار هم مراجعه کند تا از او بخواهد به بانوان بی حجاب تذکر دهد ولی پس از بازگشت به من گفت: «سرمهماندار قطار با من بد صحبت کرده گفته برو پیش رئیس قطار».

خانم جعفری برای بار سوم تصمیم گرفت به سراغ رئیس قطار برود، چون رئیس قطار مسئول اجرای قانون است ولی پس از بازگشت از بیرون سالن گفت که به رئیس قطار هم گفتم ولی به من بی احترامی هم کرد.

خانم جعفری چند دقیقه بعد برای احوالپرسی دیگر همکاران به ابتدای سالن رفت و در کنار آنان نشست.

ناگهان با صدای جیغ و فریاد از خواب بیدار شدم و دیگر مسافران هم بیدار شدند. بلافاصله بلند شدم و دیدم که یک زن بی حجاب با ضرب و شتم و به زور روسری خانم جعفری را می کشد تا از سر او بردارد.

خانم جعفری نیز در حال تلاش برای حفظ روسری و نجات خود بود که پس از چند لحظه خود را نجات داد و به سمت من آمد و کنار من نشست در حالی که کش چادرش توسط زن بی حجاب کنده شده بود و چند نقطه دستش بر اثر کشیدن ناخن توسط زن بی حجاب خون آلود شده بود.

کم کم قطار به ایستگاه کاشان نزدیک می شد. در همین لحظه یکی از مسئولان قطار به خانم جعفری گفت که باید در ایستگاه کاشان پیاده شود. خانم جعفری گفت:«به چه جرمی؟» او جواب داد:«به جرم اخلال در نظم قطار». خانم جعفری از خودش دفاع کرد که من کاری نکردم و او به سمت من حمله ور شده است و قبلا به شما گفته بودم که باید تذکر می دادید که کار به اینجا نکشد.

پس از لحظاتی از توقف قطار در ایستگاه، پلیس ایستگاه کاشان وارد سالن قطار شد و کنار صندلی ما آمد و به خانم جعفری گفت باید پیاده شود و سپس به بانوی بی حجاب هم گفت تا پیاده شود. هر دو به همراه پلیس پیاده شدند.

من و همکارانم منتظر بازگشت خانم جعفری بودیم در حالی که حدود ۱۵ دقیقه گذشت، کم کم مسافران که کلافه شده بودند خواهان حرکت قطار شدند.

بانوی بی حجاب به سالن قطار بازگشت و به یکی از مسئولان قطار گفت نمی خواهد در این سالن بماند و جای او را تغییر دهد. آن مسئول هم از زن بی حجاب خواست وسایلش را جمع کند تا به جای بهتری در قطار برود.

بانوی بی حجاب با خوشحالی از کنار ما عبور کرد و به سالن دیگری رفت.

پس از این اتفاق شاهد بودم که پس از حرکت قطار از ایستگاه کاشان، بانوانی که حجاب نداشتند کم کم روسری های خود را پوشیدند و حجاب خود را رعایت کردند.

من شاهد بودم که همکارم اصلاً به صورت مستقیم به هیچ یک از بانوان بی حجاب تذکر نداد چون معتقد بود یک مکان عمومی است و از مسئول قانون باید بخواهد تا تذکر بدهد. حتی از سالن قطار بیرون رفت و موضوع را مطرح کرد که آبروی کسی نرود، ولی مسئولان با بی توجهی باعث اتفاق این ماجرا و توهین به یک بانوی محجبه شدند.

شاهد بودم که بانوی بی حجاب به زور روسری همکارم را می کشید و فحاشی می کرد. من چون می دانستم همکارم فرزند شهید و از خانواده اصیل و نجیب است بسیار متأثر و خجالت زده شدم.

رعایت قانون برای همه واجب است و همانگونه که کشیدن سیگار در اماکن عمومی ممنوع است، بی حجابی هم ممنوع است.

رعایت حجاب سخت است اما باید بدانیم کسانی که جان خود را برای امنیت و آرامش ما دادند؛( فدای جان سخت تر از رعایت حجاب است).

شهدا حرف اول و آخرشان به ما زنان رعایت عفاف و حجاب است و ما به این خون ها مدیون هستیم و باید پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • م IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    12 7
    همه مسئولین قطار که مقصر هستند طبق قانون باید محاکمه شوند تا شاهد اینگونه حوادث نشویم
  • مریم کرمانشاهی IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    8 5
    برخورد عادلانه و انقلابی صورت نگیرد از این به بعد شاهد حوادث تلخ و غیر قابل جبران در سایر جاها خواهیم بود. # درود بر فرزند شهید با غیرت و با حجاب
  • رضا IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    7 5
    رییس قطار خیلی برات متاسفم که اینقدر در کنترل قطار ناتوان بودی کی تورو رییس قطار کرده. گزینش شدی اصلا یا نه
  • م س IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
    5 4
    تعلیق یعنی لابد گفتن شما دو روز که پنجشنبه و جمعه باشه سرکار نیا تا آب ها از آسیاب بیفته بعد دوباره بیا! باید این قضیه تا آخر پیگیری شود. باید معلوم شود شرکت راه آهن اراده جدی برای مبارزه با روند بی حیایی و عفتی دارد یا نه
    • سالی که نکوست... IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
      2 1
      از بیانیه راه آهن دورنما معلوم است!
  • معلم IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
    5 2
    سلام.نمیشد اظهارات اون خانمی که به اصطلاح شما بی حجاب بوده روهم می شنیدیم تا بهتر قضاوت می کردید.درسته ما حجاب رو قبول داریم اما خب بایستی دقیقا علت یابی بشه که چه دلیلی داشته اون خانوم تااین حد عصبانی شده که به دختر محترم شهید حمله کرده؟؟
    • دبیر ادبیات IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      4 2
      این شگرد دیگه قدیمی شده که بگید حجابو قبول داریم درضمن هرچیم بوده مهم نیست اون کشف حجاب کرده وخلاف قانون وظیفه حکومت خداپرستان اجرای حد الهیست
    • دبیر ادبیات IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
      1 0
      مشکل سیستم وجود معلم های ... مثل تو هست بی حجاب و .... امیدوارم از سیستم اخراج شید.
    • مهریان IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
      2 1
      کاملا حق با شماست. اون بانوی بی حجاب باید بیاد تعریف‌ کنه که چقدر از دیدن یک زن باحجاب خونش به جوش میاد و کنترلش رو از دست میده... آخه چند باری برای منم پیش آمده که سوار مترو و اتوبوس شدم و بدون دلیل فقط بخاطر حجابم از طرف بانوان بدحجاب و بیحجاب الفاط و نسبت های رکیک نوش جان کرده ام...
  • داورپناه IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    2 1
    سلام مسئولینی که چنین شخص شوتی را رئیس قطار کرده اند باید مورد بازخواست قرار بگیرند.
  • افاضات! IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
    1 1
    ببینید عزت الله ضرغامی در مورد امر به معروف و نهی از منکر چه می گوید: «امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است. هر وقت این مسؤولیت، حکومتی، اداری و آمرانه شد، نتیجه عکس داد. وقت آن است که از گذشته عبرت بگیریم و در روشهایمان تجدید نظر کنیم. این تغییر راهبرد شجاعت می خواهد. از جنس همان شجاعتی که امام (ره) به ما آموخت.»! همگانی است و حکومتی نیست؟! اگر همگانی است، یعنی حکومت از همگان نیست؟!
  • حسن NL ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    1 2
    این موضوع باید بصورت ویژه کوبنده بررسی شود تا معلوم شود در کشور اسلامی زندگی میکنیم
  • م IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 1
    این همه کشور اسلامی داریم که هیچ کدامشان حجاب اجباری ندارند حجاب اختیاری هست چرا ما باید آیت جوری باشیم من ماندم چه طور زنان بدحجاب فلسطینی که حجابشان بدتر از زنان ایرانی هست میشوند زنان آزاده مبارز اون وقت زنان بدحجاب اینجا می‌شوند آدمی که باید به آن تذکر یا حمله کنند واقعا که دم انتخابات و ۲۲ بهمن دوباره می‌رسد که مجبور شوند آن هارا نشان دهند این خانم اگر جرئت دارد برود زنان لبنان را نهی از منکر بکند