جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجلیل از بانوی محجبه یزدی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر

بانوی آمر به معروف یزدی به عنوان «سفیر کشوری جهاد تبیین طرح عفاف و حجاب» از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مراسم تقدیر از زینب جعفری، آمر به معروف و ناهی از منکر یزدی که چندی قبل هنگام نهی از منکرِ خانم بی حجاب در قطار ۶۲۰ تهران - یزد، مورد ضرب و جرح و توهین این شخص قانون شکن با حمایت رئیس قطار قرار گرفته بود، با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار، دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن کشور و تعدادی از مسئولان ستاد، در سالن شهدای امر به معروف ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

ضرب‌وشتم بانوی محجبه در قطار تهران - یزد / حمایت عجیب رئیس قطار از خانم بی‌حجاب!!

در این مراسم از سوی قرارگاه مرکزی تکریم، همیاری و هم افزایی سربازان خدا دو قطعه انگشتر نقره و نماد سربازان خدا منقوش به تمثال شهیدان حاج قاسم سلیمانی و حاج حسن تهرانی مقدم به خانم زینب جعفری و خواهر وی که در این مراسم حضور داشت، اهدا شد.

زینب جعفری بانوی آمر به معروف یزدی در ابتدای جلسه به شرح ماجرای قطار ۶۲۰ تهران- یزد پرداخت و از مسئولان پیگیر استان به خصوص ستاد امر به معروف یزد تشکر کرد.

بانوی محجبه یزدی روش امر به معروف مسئولان را آموزش داد

دکتر سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی قائم مقام رئیس و دبیر ستاد امر به معر وف و نهی از منکر کشور در این مراسم به بحث ترک فعل مدیران در زمینه حجاب و عفاف پرداخت و گفت: حرکتی مثل حرکت خانم جعفری در ایران اسلامی باید طبیعی و عادی باشد ولی کم کاری مسئولان باعث شده که این کار، عجیب و غریب به نظر برسد.

وی، اقدام این فرزند شهید را الگوی مناسبی برای جامعه آمران به معروف توصیف کرد و گفت: روش ایشان هیچ نقطه ضعفی نداشت؛ بزرگترین مشکل آمران به معروف ما کمبود مهارت است و این خانم محجبه روش صحیح امر به معروف مسئولان را به آمران به معروف و ناهیان از منکر آموزش داد.

دبیر ستاد امر به معر وف و نهی از منکر کشور افزود: وقتی آمران آموزش ببینند و به روش مناسب و صحیحی امر به معروف کنند مردم هم جلو می آیند و کمک می کنند.

برخورد قاطع با مدیران مروج منکرات

هاشمی گلپایگانی بر برخورد قاطع با مدیران مروّج منکرات تأکید کرد و افزود: نمونه بارز این نوع مدیران، رئیس قطار ۶۲۰ تهران- یزد بود که من از وزارت راه و شهرسازی می خواهم با شخصیت حقوقی این مدیر، برخورد جدی صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خصومت شخصی با افراد ندارد، گفت: اگر رئیس قطار تعهد بدهد که قطار تحت مدیریتش در حمل و نقل ریلی الگویی خواهد شد برای عفاف و حجاب، ستاد از شکایت خود پس از ارزیابی صرف نظر می کند.

وی، مدیران را طبق اصل ۸ قانون اساسی موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و تصریح کرد: اگر مدیری حمایت نکرد طبق قانون ترک فعل کرده و متخلف است و مشکل اصلی ما عدم تصمیم گیری و بی اهمیتی مدیران و مسئولان کشور است و باید تکلیف را روشن کنند.

سلبریتی واقعی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت:سلبریتی واقعی این نخبه فرهنگی است که در مهمترین شغل، یعنی معلمی مشغول به خدمت است.

این استاد دانشگاه، از صدا وسیما به دلیل عدم پوشش اخبار این اقدام فرهنگی و ضد منکر یک زن مسئولیت شناس انتقاد کرد و گفت: متاسفانه صدا و سیما در شکل گیری دیکتاتوری خرده سلبریتی های دچار فقر فرهنگی که با هنرمندان و ورزشکاران متعهد و متخصص هزاران فرسنگ فاصله دارند نقش داشته و درب های این رسانه بر روی افرادی که در جشنواره های خارجی هر کار زشت و ناپسندی را علیه فرهنگ غنی ایران و اسلامی به نمایش گذاشتند باز است.

وی تأکید کرد: صدا و سیما باید با معرفی الگوهای واقعی جبران مافات کند ولی مقاومت هایی در بدنه دیده می شود که نمی دانیم از ترس است یا بی توجهی.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنین خطاب به سلبریتی ها گفت: مطلع هستید امنیتی که الان دارید از قبال خون شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت است و قدر آنها را بدانید.

گزارش نماینده وزارت راه و شهرسازی

حجت الاسلام نیسی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت راه و شهرسازی در این جلسه به ارائه گزارشی از پیگیری های وزارت خانه در ماجرای قطار تهران- یزد پرداخت و گفت: طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، پیگیر اجرای مصوبه مربوط هستیم و به محض انتشار خبر توهین و ضرب و جرح بانوی آمر به معروف اقدامات خود را آغاز کردیم و در ابتدا رئیس قطار با همکاری شرکت راه آهن از کار تعلیق شد.

وی افزود: پس از تعلیق، هماهنگی های لازم جهت حمایت از خانم جعفری را انجام دادیم و بیانیه ای توسط روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی منتشر شد.

تاکید بر برخورد جدی با رئیس قطار و مأمور ایستگاه پلیس کاشان

حجت الاسلام شاهانی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار کشور ضمن حمایت از بانوی آمر به معروف اظهار داشت: باید از این خانم که شجاعانه اقدام به احیای این فریضه کرد تشکر شود چون دشمن با تمام قوا و استفاده از بازیگرانش حجاب را می کوبد و حمایت از آمران به معروف خودش نوعی امر به معروف است.

وی با تأکید بر برخورد جدی با رئیس قطار و مأمور ایستگاه پلیس کاشان گفت: حجاب در کشور قانون است و با کسانی که دارند قانون شکنی می کنند باید برخورد جدی صورت گیرد و در راس این قانون شکن ها برخی از مدیرانی هستند که امر به منکر می کنند.

حجت الاسلام شاهانی آمادگی سازمان بسیج اقشار را برای همکاری با ستاد امر به معروف و نهی از منکر در بحث یاوران معروف و ایجاد هم افزایی اعلام کرد.

رؤسای قطارها به وظایف قانونی و فرهنگی توجیه نیستند

سرهنگ خسروی فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر این مجموعه نیز ضمن حمایت از بانوی آمر به معروف یزدی گفت: فردای آن اتفاق، با مسئولان راه آهن استان یزد مکاتبات صورت گرفت و خواستار برخورد جدی با عوامل بی احترامی به خانم جعفری شدیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه بخشی از روسای قطارها به وظایف قانونی و فرهنگی خودشان توجیه نیستند و گزینش مجدد و آموزش روسای قطارها ضروری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha