جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بیانیه

حوزه/ بانوان طلبه مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام یزد با حمایت از اقدام بانوی محجبه قطار تهران - یزد، خواستار اجرای قانون عفاف و حجاب و برخورد با قانون شکنان شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، بانوان طلبه سطح سه مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام یزد، با صدور بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به اقدام توهین آمیز یک بانوی بی حجاب به بانوی محجبه و ضرب و شتم او در قطار ۹ مرداد تهران _یزد را اعلام کردند:

بیشتر بخوانید:

ضرب‌وشتم بانوی محجبه و فرزند شهید در قطار تهران - یزد / حمایت عجیب رئیس قطار از خانم بی‌حجاب!!

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ذَٰلِکَ أَدْنَیٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا»(۵۹/احزاب)

ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است.

نگاهی اجمالی به تاریخ بشریت، بیانگر این مطلب است که حجاب همیشه در طول تاریخ و در بین اقوام و ملل مختلف وجود داشته است. در ایران هم قبل از پیروزی انقلاب زن ایرانی بدون دستور و اجبار به خاطر حیا و عفت زنانه اش در راهپیمایی ها با این نماد هویتی شرکت می نمود و در دوران دفاع مقدس هم با همین نماد از سرزمین خود دفاع نمود.

بعداز انقلاب روش و سیاست امامین انقلاب قرار دادن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از اصول اساسی حاکمیت اسلامی بوده است. به خاطر اهمیت این موضوع برهمگان مبرهن است که دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با هجمه های گوناگون به نهاد خانواده یکی از راه های متزلزل کردن جامعه را حذف حجاب دانسته اند و در همین راستا ملیجک های تبلیغاتی خود را برای حمله بر عفت و حیای زن به صف کرده اند.

بر این اساس مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین علیه السلام نکاتی چند را متذکر می شود:

حجاب یک مقوله قانونی است و قانون در همه ملت ها امری لازم الاجراست. از متصدیان قضایی درخواست می کنیم با بدپوش هایی که مروج بی حیایی و بی عفتی در سطح جامعه هستند با قاطعیت برخورد شود و به این مسئله با نگاه اغماض نگریسته نشود.

بایسته است همه نهاد ها و سازمان های دولتی و خصوصی در حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف و ترویج و تبیین و پیاده سازی آن مجدانه اقدام نمایند و شایسته است این امر به طریق اولی در سازمانهای مجری اجرایی شود .

جهان غرب و دشمنان اسلام با نگاه لیبرالیستی و پوپولیستی و با برنامه ریزی سعی در محو و کم ارزش جلوه دادن وجه اسلامی ایران دارد و این امر را با شیوه ها و مباحث گوناگون ارائه می دهد.

ترویج سگ گردانی، تشویق دختران و بانوان به کشف حجاب، تشویق بانوان به موتور سواری و دوچرخه سواری، ترور شخصیت های دینی و مذهبی از جمله طلاب، ضرب و شتم آمران به معروف و...نمونه هایی مشهود از تلاش مذبوحانه دشمن است.

از متصدیان امر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شورای سیاستگئاری ائمه جمعه، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و گشت شریف ارشاد خالصانه درخواست می کنیم برای پیاده کردن واجب الهی و ترک حرام الهی برنامه دقیق داشته باشند و برای کم کردن خطاهای انسانی نیروهای خودی تأملی نمایند.

مقام معظم رهبری حفظه الله در پیامی خطاب به خانواده شهدا در بهمن ۶۹ می فرمایند:«بازماندگان شهدای عزیزمان و بیش از همه مادر و پدر و همسر و فرزندان شهیدان، در شأن و ارزش الهی، بلافاصله پشت سر شهیدان عالی قدر، قرار دارند و فداکاری و صبر آنان، از ارج و قدر والایی برخوردار است».

آنچه در قطار تهران _یزد در توهین به دختر گرامی شهید بزرگوار جعفری اتفاق افتاد خطای نابخشودنی است. از مسئولین ذیربط درخواست می کنیم با مسببان و بسترسازان این اشتباه بزرگ قاطعانه برخورد نمایند تا جایگاه والای خانواده شهدا در جامعه خدشه دار نشود.

و اما کلام آخر خطاب به فریب خوردگان طرح کشف حجاب: جاهلانه فریب شیطان و شیطان صفتان را خوردید که چیزی جز خسران با خود به گور نمی برند. به شما توصیه می کنیم در مورد فلسفه حجاب در ادیان مختلف بپرسید، بدانید و تحقیق کنید و در این مسیر تبیین و یافتن راه حق، حوزه های علمیه خواهران را یاور خود بدانید».

امام علی(ع) در نهج‌البلاغه، حکمت ۲۰ می‌فرمایند: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیر؛ فرصت، مانند ابر(از افق زندگی) می‌گذرد، پس فرصت‌های خیر را غنیمت بشمارید و از آنها استفاده کنید».

پس تا زمان باقی است برگردید و تقوای الهی را پیشه کنید تا مصداق آیه ۱۱ سوره حج نشوید که می فرماید:«خَسِرَ الدُّنْیا وَالاْآخِرَةَ ذلِک هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِینُ؛ در دنیا و آخرت زیانکار است و این زیان آشکار است».

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۶
    4 31
    باید با عاملان برخورد شود
  • ! IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    0 16
    ببینید عزت الله ضرغامی در مورد امر به معروف و نهی از منکر چه می گوید: «امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است. هر وقت این مسؤولیت، حکومتی، اداری و آمرانه شد، نتیجه عکس داد. وقت آن است که از گذشته عبرت بگیریم و در روشهایمان تجدید نظر کنیم. این تغییر راهبرد شجاعت می خواهد. از جنس همان شجاعتی که امام (ره) به ما آموخت.»! همگانی است و حکومتی نیست؟! اگر همگانی است، یعنی حکومت از همگان نیست؟!
    • . IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 32
      ♦️جناب ضرغامی در مغالطه‌ای عجیب مدعی شده: امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر وظیفه‌ای همگانی است و هر وقت حکومتی،اداری و آمرانه شد نتیجه عکس داد؛ در ادامه هم با هزینه کردن از امام خمینی خواستار تغییر راهبرد در این زمینه شده است. 🔹جا دارد به ایشان یادآوری کنیم که امر به معروف و نهی از منکر یکی از شئون و وظایفی است که قرآن کریم آن را برای حکومت_اسلامی برمی‌شمارد.(1) 🔸امام_خمینی نیز به پشتوانه همین فهم دینی از قرآن است که در اولین روزهای پیروزی انقلاب،از تأسیس وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر می‌گویند(2)؛ و مدتی بعد هم طی حکمی، شورای_انقلاب را مامور تشکیل اداره «امر به معروف و نهی از منکر» می‌کنند(3).حکمی که با امتناع و فشار برخی از اعضای شورای انقلاب و دولت_موقت اجرا نشد.(4) 🔹از طرف دیگر قانون اساسی نیز امر به معروف و نهی از منکر را علاوه بر مردم، وظیفه حکومت هم می‌داند.(5) 🔸بیانات دیگر امام خمینی(6) و همین‌طور تائید قانون اساسی(7) توسط ایشان هم نشان می‌دهد که وظیفه حکومت در اقامه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک اصل دینی و قرآنی چیزی نیست که قابل تجدیدنظر باشد. 🔻امیدواریم جناب ضرغامی شجاعت تغییر نگاه‌ و بازگشت به مواضع_امام را داشته باشد؛از جنس همان شجاعتی که از امام (ره) آموخته است! 1-تفسیر نمونه،ج3،ص36/تفسیر نور،ج8، ص51/بیانات رهبر انقلاب68/10/19 2-صحیفه امام،ج6،ص247 3-صحیفه امام،ج9،ص213 4-صحیفه امام،ج9،ص213،پاورقی 5-اصل8قانون اساسی 6-صحیفه امام،ج17،ص161 7-صحیفه امام،ج9،ص166
    • ؟ IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 9
      عجیب است که جناب، گویا از مراحل امر به معروف و نهی از منکر مطلع نیست، سوابق مدیریتی صدا و سیما و بی اطلاعی! مرحله سوم اعمال قدرت است، و طبعا اگر چنین اقدامی فردی باشد امکان اصطکاکات طبیعی را نمی شود نفی کرد.
    • ضرورت IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      0 35
      ایشان علی رغم این که می داند چقدر از افراد طلبه و غیر طلبه مکرر در مقام انجام وظیفه دچار ضرب و جرح شدند و حتی کشته های متعددی داشتیم، روشن است که روش لسانی و نرم مناسب نیست و بایستی نیروی انتظامی وارد میدان شود.
  • شرایط امر به معروف IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    33 0
    شرایط امر به معروف و نهی از منکر در سایت رهبر انقلاب اسلامی: ۱. علم به معروف و منکر. ۲. احتمال تأثیر. ۳. اصرار بر گناه. ۴. نداشتن مفسده. شرط اول امر به معروف و نهی از منکر، علم به معروف و منکر است یعنی امر و نهی‌کننده باید معروف و منکر را بشناسد و در غیر این صورت موظف نیست امر به معروف و نهی از منکر کند، بلکه نباید چنین کاری بکند؛ زیرا ممکن است در اثر جهل و نادانی امر به منکر و نهی از معروف کند، بنابراین نهی از منکر کردن کسی که نمی‌دانیم کارش حرام است یا نه (مثلاً معلوم نیست موسیقی که گوش می‌دهد از نوع مبتذل و حرام آن است یا حلال) واجب بلکه جایز نیست. شرط دوم امر به معروف و نهی از منکر، احتمال تأثیر است یعنی امر و نهی‌کننده باید احتمال بدهد که امر و نهی او اثر و نتیجه‌یی ولو در آینده دارد. شرط سوم امر به معروف و نهی از منکر اصرار بر گناه است یعنی باید شخص گناهکار بر استمرار گناه، اصرار و سماجت داشته باشد و چنانچه معلوم شود که وی بدون این که امر و نهی شود خود از خطا دست بر می‌دارد یعنی معروف را به‌جا می‌آورد و منکر را ترک می‌کند امر و نهی او واجب نیست. شرط چهارم امر به معروف و نهی از منکر، نداشتن مفسده است یعنی باید امر و نهی مفسده نداشته باشد، بدین‌ترتیب اگر امر و نهی موجب شود به شخص امر و نهی‌کننده و یا به مسلمان دیگر مفسده‌یی از قبیل ضرر جانی و یا آبرویی و یا مالی برسد، در این‌جا امر و نهی واجب نیست. البته مکلف موظف است ملاحظه‌ی اهمیت را بکند یعنی باید در تمام معروف و منکرها بین مفسده‌ی امر و نهی و مفسده‌ی ترک امر و نهی مقایسه کند و سپس به آنچه مهم‌تر است عمل نماید. نکته مهم در ارتباط باشرایط امر به معروف و نهی از منکر : امر به معروف و نهی از منکر در صورتی واجب است که واجد شرایط چهارگانه باشد، بنابراین اگر امر و نهی یکی از آن شرایط را نداشته باشد، مثلاً مفسده داشته باشد در این صورت، امر و نهی واجب نیست، هر چند شرایط دیگر را دارا باشد. (https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=27746)