پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جاسوسی اسرائیل

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

حمله پهبادی رئیس القاعده را از پای درآورد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در یک حمله پهپادی خبر داد. بر اساس این گزارش، جو بایدن گفت: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را که در طراحی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشت، کشتیم. اجازه نخواهیم داد افغانستان پناهگاهی برای تروریست‌ها شود. بایدن افزود: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را روز شنبه گذشته طی یک حمله هوایی در افغانستان کشتیم. ما محل الظواهری را طی سال جاری شناسایی کردیم و یک هفته قبل با احتیاط اجرای این حمله را بررسی نمودیم. رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد که در حمله پهپادی برای کشتن الظواهری به هیچ شهروند و غیرنظامی آسیب نرسیده است. بایدن با بیان اینکه الظواهری چندین دهه مغز متفکر حملات به آمریکایی‌ها بود و این سرکرده تروریست‌ها دیگر وجود ندارد، مدعی شد: اکنون عدالت برقرار شده است. رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: محل اختفای شما مهم نیست، در صورتی که مردم ما را در معرض تهدید قرار دهید شما را یافته و از میان برمی داریم. لازم به ذکر است که رسانه‌های آمریکایی بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی در افغانستان خبر داده بودند. روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که این حمله توسط سازمان جاسوسی سیا انجام شده است نه ارتش آمریکا. ایمن الظواهری در سال ۲۰۱۱ و پس از کشته شدن اسامه بن لادن در پاکستان، رهبری گروه القاعده را برعهده گرفته بود. ایالات متحده برای ارائه اطلاعات درباره الظواهری ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

منبع: مهر

برجام بورل زیر ذره بین ایران رفت

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات برجام، اظهار داشت: در چهار ماه گذشته تبادل پیام‌هایی را از طریق نماینده اتحادیه اروپا با طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم ها داشته‌ایم و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بورل از مجموعه دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات، پیش نویسی تهیه کرده و به عنوان پیشنهاد هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به همه طرف‌ها ارائه داده و در پایتخت‌ها در حال بررسی این پیشنهاد هستیم. امیرعبد اللهیان بیان کرد: چارچوب مذاکرات، خطوط قرمز و هدفی که در مذاکرات دنبال می کنیم، روشن است و پس از اینکه دیدگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت، آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم تا در زمان تعیین شده، هیات‌های ایران، 1+4 و آمریکا به طور غیرمستقیم در وین بتوانند راجع به جزئیات بیشتر، گفت‌وگوهای خود را برای پیگیری نتایج هرگونه توافقی دنبال کنند. وی گفت: وزارت خارجه به عنوان مسئول مذاکره با حساسیت و دقت‌نظر برای احقاق حقوق ملت ایران، مذاکرات را دنبال می‌کند و برای ما مهم است که خطوط قرمز ما در توافقی که پیش رو خواهد بود، به طور کامل مورد توجه قرار گیرد. وزیر امور خارجه گفت: مایلم تاکید کنم ما برای رسیدن به یک توافق قوی، خوب و پایدار، جدی هستیم و اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند و انعطاف لازم را در مذاکرات احتمالی پیش رو داشته باشد، دست یافتن به توافق دور از دسترس نخواهد بود.

منبع: تسنیم

جاسوسی رژیم صهیونیستی از اسراییلی ها لو رفت

نتایج یک تحقیق دولتی در اراضی اشغالی حاکی از تخلف پلیس رژیم صهیونیستی و خروج آن از حدود اختیارات قانونی در شنود شهروندان این رژیم است.به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دولت رژیم صهیونیستی تحقیقاتی را انجام داده است که نشان می‌دهد پلیس این رژیم در شنود شهروندان از حدود اختیارات قانونی خود خارج شده است. این تحقیق پس از آن انجام شده است که روزنامه عبری کالکالیست در گزارشی فاش کرد که پلیس رژیم صهیونیستی از جاسوس‌افزار پگاسوس برای جاسوسی از افراد و شهروندان معمولی استفاده کرده است. وزارت دادگستری دولت رژیم صهیونیستی فوریه گذشته این اتهامات را رد و اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر هک غیرقانونی تلفن همراه افرادی که نامشان در این گزارش ذکر شده است، وجود ندارد. تیم تحقیقاتی تشکیل شده در این باره به رهبری "امیت مراری"، معاون دادستان کل دولت تل‌آویو نتایج تکمیلی را منتشر اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده پلیس از فناوری پیشرفته برای نفوذ به تلفن‌های شخصی بدون حکم دادگاه وجود ندارد، اما پلیس اطلاعات اضافی دریافت کرده که خارج از محدوده اختیارات آن بوده است. در این تحقیق همچنین آمده است: اگرچه هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از این اطلاعات اضافی وجود ندارد، اما به دست آوردن آن "نقض اختیاررات" تلقی می‌شود.

منبع: ایسنا

لبنان به هوکستاین نه گفت

با وجود آن که تل‌آویو به شدت به نتایج مذاکرات یکشنبه و دوشنبه «هوکستاین»، واسطه آمریکایی ترسیم مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی به شدت دل بسته بود، اما این واسطه آمریکایی با یک نه بزرگ لبنان مواجه شده است.اسپوتنیک گزارش داد، واسطه آمریکایی که از روز یکشنبه در بیروت حضور داشت و تلاش می‌کرد مذاکرات ترسیم مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی را پیش ببرد، نتوانست پیشنهاد اسرائیل را به لبنانی‌ها بقبولاند و دست خالی از مذاکره با مسئولین این کشور بازگشت. یک منبع آگاه دیپلماتیک لبنانی امروز دوشنبه به این خبرگزاری روسی خبر داد، بیروت پیشنهاد اسرائیل را رد کرده است. پیشنهاد اسرائیل که واسطه آمریکایی حامل آن بود مبتنی بر چشم پوشی لبنان از بلوک هشت در شمال خط 23 درجه به نفع اسرائیل بود و در مقابل اسرائیل هم میدان گازی قانا را به طور کامل در اختیار لبنان قرار می‌دهد. این منبع به خبرگزاری مذکور گفت: پیشنهاد اسرائیل در برگیرنده چشم پوشی از میدان قانا در مقابل پذیرش لبنان به خط 23 درجه است و علاوه بر آن لبنان باید مناطقی در شمال این خط ودقیقا در بخش جنوب غربی بلوک شماره 8 را هم به اسرائیل واگذار کند. به گفته منبع مذکور: پیشنهاد اسرائیل با مخالفت بیروت مواجه شده و لبنان تاکید کرد که هم میدان گازی قانا را جزو قلمرو خویش می‌داند و هم حاضر نیست از یک متر مربع از بلوک شماره 8 چشم پوشی کند. خبرنگار شبکه المیادین هم از محل نشست آموس هوکستاین با رؤسای مجلس، جمهور و نخست وزیر لبنان خبر داد، نماینده آمریکایی بدون هیچ اظهار نظری محل را ترک کرد و تا این لحظه مذاکرات وی به هیچ نوع توافقی منجر نشده است.

منبع: تسنیم

ایران سانتریفیوژهای پیشرفته را وارد مدار کرد

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای از صدور دستور راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ جدید و پیشرفته خبر داد. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت:‌ امروز عصر دستور راه‌اندازی صدها ماشین سانتریفیوژ به همکاران ما داده شد و از انواع ماشین‌های سانتریفیوژ از جمله IR1 و ماشین‌های پیشرفته از جمله ماشین IR6. وی افزود:در واقع این کار در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران صورت می‌گیرد و همین طور در راستای رسیدن به حداقل میزان غنی سازی ۱۹۰ هزار سو که کف نیاز کشور است. در این خصوص نیز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع رسانی شده است. کمالوندی یادآور شد: ما این ماشین‌ها را نصب کرده بودیم که از جمله آنها ۵۰۰ ماشین IR6 است که شروع عملیات بهره برداری پروسه ۱۰ الی ۱۵ روزه است که امروز به این‌ها گاز تزریق می‌شود و قبلا هم به آژانس اطلاع رسانی شده است و این گام در راستای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو صورت می‌گیرد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان کرد: در گذشته هم اقدامات متعددی صورت گرفته به خصوص در ارتباط با رسیدن به یک هزار ماشین IR6 که با این اقدام کاری که مجلس از ما خواسته بود برای راه‌اندازی یک هزار ماشین IR6 و تزریق و بهره برداری از آن را به مرحله پایانی می‌رسانیم. ماشین‌های دیگر هم در دست اقدام است و اطلاع رسانی لازم به آژانس صورت گرفته است.

منبع: خبرنگاران جوان

AFC قانون گل‌های خارج از خانه را حذف کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت قانون گل در خانه حریف را برای تعیین برنده مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف کند. بر اساس تصمیم AFC، در صورت تساوی دو تیم ابتدا وقت‌های اضافه و سپس ضربات پنالتی تعیین کننده برنده بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین AFCکاپ در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ می‌شود. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ با فرمت جدید و از پاییز تا بهار برگزار می‌شود تا تقویم این رقابت‌ها با تقویم فوتبال غرب آسیا هماهنگ بشود.

منبع: مهر

هوای پایتخت مطلوب شد

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۹۰ یعنی بازه قابل قبول قرار دارد. در ۲۴ ساعت گذشته این شاخص هوای پایتخت روی عدد ۸۷ یعنی بازه قابل قبول قرار داشته است. تهران از ابتدای سال دو روز هوای پاک، ۶۵ روز قابل قبول، ۵۷ روز ناسالم برای افراد حساس جامعه و ۵ روز ناسالم برای همه افراد، یک روز بسیار ناسالم و دو روز هوای خطرناک داشته است. این در حالی است که پایتخت‌نشینان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو روز هوای پاک، یک روز ناسالم، ۱۰۶ روز هوای قابل قبول و ۲۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده بودند.

منبع: مهر

آینده نفت نزولی پیش بینی شد

داده‌های ضعیف اقتصادی چین موجب شد تا نگرانی‌ها مبنی بر کاهش قیمت نفت افزایش یابد. به طوریکه قیمت نفت خام آمریکا پس از کاهش نزدیک به ۷ درصدی در ماه ژوئیه در اولین کاهش ماهانه متوالی از اواخر سال ۲۰۲۰، امروز نیز بیش از ۴ دلار کاهش یافت و به ۹۳.۷۲ دلار در هر بشکه رسید. نفت در ماه‌های اخیر شاهد معاملات پرتلاطمی بوده است، زیرا نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد به تقاضا برای کالاها آسیب می‌زند، حتی با وجود نشانه‌های اساسی که به شرایط فیزیکی همچنان سخت اشاره می‌کند. داده‌های هفته گذشته نشان داد که اقتصاد ایالات متحده برای سه ماهه دوم منقبض شده است، در حالی که فدرال رزرو نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش داده است. انس الحاجی، مشاور تحریریه پلتفرم تخصصی انرژی گفت: کاهش تولید صنعتی در چندین کشور از جمله چین، تقاضای انرژی را به طور کلی کاهش می‌دهد، اما لزوماً تقاضا برای نفت را به دلیل ساخت ذخایر استراتژیک نفت کاهش نمی‌دهد. در چین. الحاجی گفت: ساخت ذخایر استراتژیک نفت برای دولت چین مهم است تا نفت ارزان روسیه را به دست آورد. الحاجی معتقد است که ائتلاف اوپک پلاس تولید را افزایش نخواهد داد و همان برنامه‌ها را حفظ خواهد کرد، بنابراین یک نشست سریع خواهد بود. همچنین مدیر تحقیقات معدن و کالاهای انرژی در بانک مشترک المنافع استرالیا، به بلومبرگ گفت: "کاهش PMI تولید چین احتمالاً دلیل اصلی کاهش قیمت نفت است." وی افزود که وضعیت در چین نگرانی در مورد تداوم ضعف مصرف جهانی کالاها را دوباره برافروخته خواهد کرد. در همین حال، به گفته وزیر نفت لیبی، یکی از اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تولید نفت خام لیبی پس از یک سری اختلالاتی که عرضه را بیش از نصف کاهش داد، بهبود یافته است. محمد عون در یک مصاحبه تلفنی گفت تولید در سراسر کشور به ۱.۲ میلیون بشکه در روز بازگشته است، سطحی که آخرین بار در اوایل آوریل مشاهده شده بود. در اواخر این هفته، سرمایه گذاران بر روی نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه تمرکز خواهند کرد و این گروه سیاست‌های خود را در ماه سپتامبر تعیین می‌کند. مسکو و ریاض اخیراً بر تعهد مشترک خود به یک بازار باثبات تأکید کردند.

منبع: مهر

مجلس به پرونده ویلموتس ورود کرد

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر دوشنبه شب در گفتگویی درباره قرارداد ویلموتس، اظهار داشت: ما جزئیات این پرونده و نوع قرارداد و اینکه چطور شد تا ویلموتس با آن شرایط ناموفق و بیکاری قرارداد بست، بررسی کردیم. در آن زمان از طرف وزیر وقت و دستگاه‌ها این موضوع را اعلام کردند. ما گفتیم ممکن است این پرونده در دادگاه با مشکل مواجه شود و محکوم شویم و به ضرر مالی برسیم. وی افزود: اعضای فدراسیون فوتبال را دعوت کردیم و در جلسه غیرعلنی از آنها توضیح خواستیم و مسئولان توضیح دادند که نگران این مساله نباشید. ما حل می‌کنیم و شما سکوت کنید و ورود نکنید. این موضوع برای ما روشن بود زیرا حقوقی هستیم. نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مسئله ما احترام گذاشتیم و براساس اینکه شاید شبهه‌ای ایجاد شود سکوت کردیم. در غیر این صورت دستگاه‌های انتظامی کیفرخواست را نسبت به کسانی که متهم به این اتهام هستند، آماده کردند. توضیح دادیم که شما مقصر بودید و تا زمانی که دادگاه رأی قطعی را اعلام نکند تخلف به عنوان یک امر مسلم قابل پذیرش نیست اما هم در انتخاب مربی، در قیمت قرارداد و در نوع تنظیم قرارداد سو مدیریت است. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا ما به این موضوع ورود کردیم زیرا مردم از آن شکایت کردند و بررسی کردیم زیرا وزارت ورزش باید نظارتی در ارتباط با قراردادهای خارجی داشته باشد. دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود پیدا کرد و برای ما مسلم بود که در این مساله سوءمدیریت شکل گرفته است. وی گفت: الان با توجه به قطعی شدن موضوع باید تلاش کنیم شواهد به سمتی برود تا حقایق پشت صحنه مشخص شود. واقعاً باید این افراد در مقابل مردم پاسخگو باشند. ما چند میلیون علاقه مند به فوتبال داریم و یک نفر در فدراسیون سوءمدیریت دارد و برخورد ناشایست را انجام می‌دهد. پژمان فر ادامه داد: باید پرونده این افراد را بررسی کنند تا ببینیم که آنها مجدداً شایستگی دارند تا بر کرسی ریاست بنشینند و حتماً باید به این مساله توجه کنند مخصوصاً نزدیک مسابقات جام جهانی فوتبال هستیم و نباید شرایط ناخوشایندی پیش بیاید. حتماً باید کسانی که به عنوان کاندید در انتخابات شرکت می‌کنند، صلاحیت آنها تأیید شود و کسانی که شائبه عدم صلاحیت دارند نباید در این مسئولیت قرار بگیرند. نماینده خانه ملت یادآور شد: باید مستندات قطعی و محکمه پسند درباره این پرونده ارائه شود و گزارش‌های متعددی نسبت به این موضوع داریم که نگران کننده است اما نسبت به مواردی که برای ما دلیل قطعی مسلم و محکمه پسندی نرسیده وارد نمی‌شویم. اساساً در نحوه بستن این قرارداد رعایت مسائل حقوقی صورت نگرفته است. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: باید نکته‌هایی لحاظ شود که راه‌های فرار در آن قرارداد را بگذارد تا از مشکلات رها شویم امام تیم حقوقی بی توجهی کرده است. مجوزها و مسائلی در این قرارداد ذکر شده که موجب محکومیت ما شده است و نمی‌توانیم از آن عبور کنیم. ضعف در قرارداد و مقصر بودن آن فرد که قرارداد را تنظیم کرده جرم مسلم است. وی اضافه کرد: این قرارداد غیرمنطقی است و باید افرادی که این قرارداد را بستند باید پاسخگو باشند. در این قرارداد سو مدیریت مسلم است. باقی مسائل در حال رسیدگی است و کیفر خواست از طریق سازمان بازرسی منتقل شده است. فیفا بی حساب و کتاب به هر کسی که هر کاری کرده، پول پرداخت نمی‌کند. ما هنوز حکم قطعی قضائی در ارتباط با این موضوع نداریم زیرا این پرونده در یک فضای توقف قرار گرفت زیرا مسؤولان وزارت ورزش می‌گفتند اگر ورود پیدا کنید با هزینه بالاتر مواجه می‌شویم و براساس این قضیه ما همه علی رغم تشخیص حقوقی و تجربی خودمان دست نگه داشتیم. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ عنوان کرد: هر بار خبرنگاران مراجعه کردند و گلایه مند بودند ما سکوت کردیم و گفتیم نکند ضرری متوجه کسی شود اما ما در تشخیص حقوقی خودمان می‌دانستیم این مساله به نتیجه‌ای نمی‌رسد، امروز روشن شده و پرونده جمع بندی شده و انتظارمان این است که دستگاه قضائی ورود کند و این موضوع زمانبر است. در ارتباط با به کارگیری افراد باید موضوع احراز صلاحیت را توجه کنیم و این نیست که حکم صادر نشده نشان دهنده احراز صلاحیت فرد است. پژمان فر گفت: کسانی که در مظان عدم صلاحیت هستند از لحاظ حقوقی حق شرکت در انتخابات را ندارد و باید انتخابات در مورد کسانی باشد که احراز صلاحیت شده باشند یا بعد از بررسی دادگاه صلاحیت آنها تأیید شود و اتهامی متوجه آنها نباشد تا در دور بعدی در انتخابات شرکت کند. اما فردی که امروز پرونده دارد و هنوز نمی‌توانیم او را احراز صلاحیت کنیم این افراد شائبه صلاحیت دارند و رسماً شایستگی برای رئیس شدن ندارند و باید از گزینه دیگر استفاده شود. با کسی تعارف نداریم و موظفیم مسائل را حل و فصل کنیم و نسبت به کسی اتهامی را متوجه نکردیم و نظر کارشناسی خود را اعلام کردیم.

منبع: خبرنگاران جوان

تیم ملی از بازی‌های کشورهای اسلامی انصراف داد

برنامه مجله فوتبالی با موضوع انصراف تیم ملی فوتبال امید کشورمان از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی روی آنتن رفت. برنامه مجله فوتبالی امشب با موضوع انصراف تیم ملی امید از شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی و شایعات مربوط به ترک هتل و ضبط کارت ملی پوشان و بررسی پرونده ویلموتس روی آنتن رفت. تیم ملی امید قرار بود به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام شود، اما مسئولان تیم امروز از حضور در بازی‌ها انصراف دادند. فراز فاطمی، مدیر تیم ملی فوتبال امید روی خط این برنامه گفت: از پنجم مرداد که اردویمان شروع شد، متاسفانه تست کرونای چند بازیکن و تعدادی از نفرات کادرفنی مثبت شد. او گفت: طبق صحبت‌ها قرار بود بازیکنان سر موعد به تیم ملحق شوند، اما با توجه به اینکه سرمربی‌ برخی از تیم ها عوض شدند آن‌ها با توجه به شرایط بازیکنان آن‌ها را در اختیار ما قرار ندادند. فاطمی درباره الزام تیم‌ها به در اختیار قراردادن بازیکن از سوی فدراسیون گفت: با توجه به اینکه این بازی‌ها در فیفا دی نیست مربیان و باشگاه‌ها همکاری نمی‌کنند. غیبت یک بازیکن در یک هفته تاثیری بر عملکرد تیم ندارد، اما تیم‌ها برای بحث ملی هم حاضر به همکاری نشدند. من شاهدم در کمیته جوانان دبیر کل و افراد دیگر وقت می‌گذارند، اما وقتی به جای حساس می‌رسد عدم همکاری‌ها باعث این اتفاقات می‌شود. او ادامه داد: در این بازی‌ها سنگال مراکش جمهوری آذربایجان و ترکیه شرکت می‌کردند و این بازی‌ها فرصت خوبی برای ما بود. اگر تیم مهدوی کیا کامل بود این بازی‌ها می توانست به ما کمک کند، اما با توجه به این که بازی‌ها یک روز در میان و فشرده انجام می‌شد اگر با ۱۵ نفر می‌رفتیم بعد از یک بازی مصدومیت‌ها شروع می‌شد و ضرر بازی از منفعتش بیشتر بود. فاطمی درباره شایعات مربوط به تسویه با هتل محل اقامت تیم امید و ضبط کارت ملی پوشان گفت: این موضوع را تکذیب می کنم خروج ما از هتل ناگهانی بود ما قرار بود دوازدهم به قونیه برویم. ما یک باره تصمیم به ترک هتل گرفتیم اتفاقی که افتاد روال قانونی ترک هتل بود. اسدیان مجری برنامه گفت: اگر مشخص شود بازیکنان کرونا داشتند میزبان برای شرکت نکردن در بازی‌ها میزبان ایرادی نمی‌گیرد در غیر این صورت در هر حال باید تاوانی پرداخته شود. محمود عبداللهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک گفت: همینطور است. با توجه به این که مسابقات تک رشته‌ای نیست و کاروان‌های بزرگی از پنجاه و هفت کشور در بازی‌ها حضور دارند اولویت ما هم اعزام کاروانی است که مورد کرونایی نداشته باشد. از دو ماه پیش از طریق هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی و کادر سرپرستی بحث‌های واکسیناسیون و تست کرونا در دستور کار قرار گرفت. تمام تیم‌ها دو روز قبل و به محض ورود به ترکیه تست پی سی آر می‌دهند. از تیم ملی امید پنج بازیکنان با تست مثبت داشتیم و احتمال داشت موارد دیگری نیز مثبت شود. عبداللهی گفت: بعد از تماس‌های انجام شده با ماجدی و صالحی امیری قرار شد این عدم اعزام به خاطر کرونا در دستور قرار بگیرد. کادر سرپرستی و معاونان او در قونیه حضور دارند و این مورد را در جلسه فردا مطرح خواهند کرد. تیم فوتبال جوانان کشورمان قصد دارد در رقابت‌های کافا آسیای مرکزی شرکت کند و این تیم هم کم و بیش با مشکلات بازیکن مواجه است. در ادامه برنامه سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان از برنامه های این تیم گفت

منبع: خبرنگاران جوان

چین به پلوسی هشدار قرمز داد

نماینده چین در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت: «اگر واشنگتن بر سفر نانسی پلوسی، رئیس محلس نمایندگان آمریکا به تایوان پافشاری کند، اقدامات قاطعانه‌ای برای حفاظت از حاکمیت ملی خود انجام خواهیم داد.» به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نماینده چین تأکید کرد: «سفر پلوسی به تایوان در صورت انجام، امنیت تنگه تایوان و همچنین سیاست چین واحد را تضعیف خواهد کرد.نماینده چین در جلسه شورای امنیت گفت: « واشنگتن باید بفهمد که تمام عواقب سفر پلوسی به تایوان را متحمل خواهد شد. تایوان بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک ما است و اصل چین واحد خط قرمز در روابط ما با سایر کشورها است.» سخنان نماینده چین درحالی صورت می‌گیرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته مدعی شد مسئولیت هرگونه بحران و یا تشدید تنشی که در نتیجه سفر نانسی پلوسی روی دهد، با چین است. رسانه‌های تایوانی به رغم هشدارهای چین اعلام کردند «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز (سه‌شنبه) وارد تایوان خواهد شد.

منبع: خبرنگاران جوان

پروازهای ایران و ونزوئلا آغاز شد

رسانه‌های آمریکای جنوبی از آغاز پرواز هفتگی میان ایران و ونزوئلا خبر دادند. خبرگزاری «مرکوپرس» که اخبار و رویدادهای آمریکای لاتین را پوشش می‌دهد و در پایتخت اروگوئه مستقر است، با انتشار خبری از آغاز پروازهای هفتگی شرکت هواپیمایی ونزوئلایایی «کونویاسا» به مقصد تهران خبر داد. این خبرگزاری در گزارش خود نوشت: روابط عمیق و رو به رشد ونزوئلا با ایران سبب شده است تا هواپیمایی کونویاسا پروازهای بدون توقف و مستقیم خود به تهران را هفته‌ای یکبار به تهران آغاز کند. بر پایه این گزارش، «گابریلا خیمنز» (Gabriela Jiménez) وزیر علوم و «رامون ولاسکوئز آراگوایان» مدیرعامل کنسرسیوم صنایع هوانوردی و خدمات هوایی ونزوئلا و از مقامات خط هوایی کونویاسا در بدو ورود در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال سعید چلندری، سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گرفتند. این مقام خطوط هوایی کونویاسا در خصوص پرواز مستقیم بین تهران و کاراکاس نیز اعلام کرد پروازها یکشنبه ها، ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی (ایران) وارد تهران می‌شود و سپس دوباره در ساعت ۲:۴۵ بامداد روز سه شنبه راهی آمریکای جنوبی می‌شود. به نوشته این خبرگزاری، رامون ولاسکوئز آراگوایان همچنین گفت این سفرهای تجاری در پی توافق‌هایی انجام می‌شود که میان «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران حاصل شد. این مقام ونزوئلایی همچنین گفت: ما به تقویت سیاست‌های رئیس جمهور مان [نیکلاس]مادورو ادامه می‌دهیم؛ چرا که ما دولتی انقلابی هستیم. خبرگزاری مرکوپرس در انتهای گزارش خود تصریح کرد: ایران نیز هواپیماهای مختلفی در اختیار ونزوئلا قرار داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به هواپیمای باری بوئینگ ۷۴۷-۳۰۰ اشاره کرد که هم اکنون به وسیله مقامات آرژانتیم در بوئنوس آیرس توقیف شده است.

منبع: خبرنگاران جوان

روسیه انگلیسی ها را تحریم کرد

روسیه ده‌ها شهروند انگلیس از جمله شماری از سیاستمداران این کشور را از ورود به کشورش منع کرد. روسیه از اعمال تحریم‌هایی علیه ۳۹ نفر از مقامات، سیاستمداران، بازرگانان و روزنامه نگاران انگلیسی خبر داد و آن‌ها را از ورود به روسیه به دلیل حمایت از مخدوش ساختن چهره مسکو منع کرد. از جمله افرادی که تحت تحریم‌های روسیه قرار گرفتند، می‌توان به «کِر استامر» رهبر حزب کارگر انگلیس، «دیوید کامرون» نخست وزیر سابق انگلیس و «پیرز مورگان» مجری تلویزیون اشاره کرد. طبق گزارش رویترز، نام این افراد به فهرست بیش از ۲۰۰ انگلیسی اضافه خواهد شد که پیشتر، روسیه آن‌ها را از ورود به کشورش منع کرده بود و بیشتر آن‌ها از سیاستمداران پیشگام انگلیس بودند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد همچنان به افزودن نام‌های بیشتر به فهرست تحریم‌ها ادامه خواهد داد. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: با توجه به انگیزه مخرب لندن برای چرخاندن چرخ تحریم‌ها به بهانه‌های پوچ، گسترش [این]فهرست روسیه ادامه خواهد یافت. از سوی دیگر، دفتر دادستان کل روسیه اعلام کرد بنیاد «Calvert ۲۲» که یک نهاد غیرانتفاعی مستقر در لندن است را به عنوان «نهادی نامطلوب» اعلام می‌کند. پیش از این، مقامات فرانسوی اعلام کرده بودند دارایی‌های شهروندان روسیه به مبلغ ۱.۲ میلیارد یورو را مسدود کرده‌اند. گیوم والت والا، رئیس اداره اطلاعات و مقابله با طرح‌های مالی زیرزمینی فرانسه اعلام کرد مقامات فرانسوی دارایی‌های شهروندان روسیه را به مبلغ ۱.۲ میلیارد یورو مسدود کرده اند.

منبع: خبرنگاران جوان

آمریکا بازهم به عصای پوسیده تحریم تکیه زد

وزارت خزانه داری آمریکا از افزوده شدن نام شش نهاد به فهرست تحریم‌های ایران خبر داد. وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: نام شش نهاد [دیگر]به فهرست تحریم‌های وِیژه ایران افزوده شد. طبق گزارش الجزیره، وزارت خزانه داری امریکا تحریم هایی را علیه نهادهایی در امارات، سنگاپور و چین که با ایران در ارتباط هستند، اعمال کرد. همچنین پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا» (OFAC) اقداماتی را علیه شرکت‌هایی اتخاذ کرد که بوسیله شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس – یکی از بزرگترین دلالان پتروشیمی ایران- برای تسهیل فروش ده‌ها میلیون دلار نفت و محصولات پتروشیمی از ایران به شرق آسیا مورد استفاده قرار می‌گرفت. در ادامه این بیانیه به نقل از «برایان‌ای نلسون» معاون وزیر خزانه داری امریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا شده است: آمریکا همچنان مسیر دیپلماسی را برای به دست آوردن بازگشتی متقابل به منظور اجرای کامل برجام دنبال می‌کند. او در ادامه مدعی شد: تا زمانی که ایران آماده بازگشت به اجرای کامل تعهداتش شود، ما به اجرای تحریم‌ها بر فروش غیرقانونی نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه می‌دهیم. همچنین وزرت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به استفاده از تحریم‌ها علیه ایران تا زمانی که آماده توافق هسته‌ای شود، ادامه می‌دهیمآنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: آمریکا در حال درج [نام]شش نهادی است که معاملات غیرقانونی مرتبط با نفت ایران را علاوه بر محصولات نفتی و پتروشیمی که از منابع درآمدی اصلی دولت ایران محسوب می‌شوند، تسهیل می‌کنند. در بیانیه بلینکن همچنین به ادعا آمده است: آمریکا در پیگیری مسیر معنادار دیپلماسی برای دست یابی به بازگشت متقابل برجام صادق بوده است. تا زمانی که ایران آماده اجرای کامل برجام شود، ما به استفاده از اختیارات تحریمی خود به منظور هدف قرار دادن نفت و محصولات نفتی ایران ادامه می‌دهیم.

منبع: خبرنگاران جوان

ریاض به بایدن تبریک گفت

خانواده ایمن الظواهری، رهبر القاعده در اولین واکنش به خبر مرگ وی اعلام کردند نمی‌دانند که آیا این خبر صحت دارد یا خیر. وزارت امور خارجه عربستان هم امروز سه شنبه در پیامی از مرگ رهبر تروریست‌های القاعده در حمله آمریکا به افغانستان و پیام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دیگر تروریست‌ها استقبال کرد. به نقل از آرتی، خانواده الظواهری در اظهاراتی به سایت مصری "قاهره ۲۴" گفتند که دقایقی پیش پس از انتشار این خبر توسط رسانه‌های آمریکایی از این خبر مطلع شدند. خانواده الظواهری افزود که خبر مرگ وی به طور گسترده منتشر شده، اما آنها نمی‌دانند که چقدر این خبر صحت دارد و بسیاری از رسانه‌های بین المللی این خبر را اعلام کرده‌اند. آنها توضیح دادند از زمانی که ایمن الظواهری از چند دهه پیش مصر را ترک کرد و سپس به القاعده در افغانستان پیوست، هیچ تماسی با او وجود نداشته‌اند. از سوی دیگر، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایمن الظواهری هزاران انسان بی‌گناه از ملیت‌ها و مذاهب مختلف از جمله شهروندان سعودی را به قتل رسانده است. این وزارتخانه افزود: ایمن الظواهری یکی از رهبران تروریسم است که طراحی و اجرای عملیات های تروریستی نفرت انگیز را در آمریکا، عربستان و تعدادی دیگر از کشورهای جهان رهبری کرد. وزارت خارجه عربستان عنوان داشت: ریاض بر تقویت همکاری‌ها و تلاش‌های هماهنگ بین المللی برای مبارزه و ریشه کن کردن بلای تروریسم تاکید می‌کند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز سه شنبه رسما از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر تروریست های القاعده در عملیات نظامی آمریکا خبر داد.

منبع: ایسنا

گلشیری درگذشت

احمد گلشیری، مترجم، در ۷۶ سالگی از دنیا رفت. سیامک گلشیری، نویسنده و فرزند این مترجم با تایید این خبر به ایسنا گفت: پدرم شب گذشته (دوشنبه، ۱۰ مردادماه) از دنیا رفت. به گفته او احتمالاً مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری‌ پیکر احمد گلشیری، فردا(چهارشنبه، ۱۲ مردادماه) برگزار می‌شود. این مترجم پیشکسوت مدتی به بیماری پارکینسون مبتلا بود. احمد گلشیری مترجم مطرح متولد سال ۱۳۲۵ بود که فعالیت ادبی خود را از جنگ اصفهان آغاز کرد. احمد گلشیری، برادر هوشنگ گلشیری، نویسنده فقید و پدر سیامک گلشیری، نویسنده است. از میان آثاری که احمد گلشیری ترجمه کرده، مجموعه چندجلدی داستان و نقد داستان است که جلد اول آن در سال ۱۳۶۸، جلد دوم در سال ۱۳۷۰، جلد سوم در سال ۱۳۷۶ و جلد چهارم در سال ۱۳۷۸ به چاپ رسید و ۱۲ سال از عمر این مترجم را به خود اختصاص داد. از دیگر آثار احمد گلشیری مجموعه ۱۰ رمان است با عنوان‌های «ساعت شوم» نوشته گابریل گارسیا مارکز، «پدرو پارامو» نوشته خوان رولفو، «نفرین ابدی بر خواننده این برگ‌ها» نوشته مانوئل پوئیگ، «ناپدیدشدگان» نوشته آریل دورفمن، «از عشق و دیگر اهریمنان» نوشته گابریل گارسیا مارکز، «گرسنه» نوشته کنوت هامسون، «شکار انسان» نوشته خوزه ایبالدو ریبیرو، «دوئل» از آنتون چخوف، «سال‌های سگی» نوشته ماریو بارگاس یوسا، و «چه کسی پالومینو مالرو را کشت» نوشته ماریو بارگاس یوسا که در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۸۳ منتشر شده‌اند.

منبع: ایسنا

گلستان میزبان شهدای خان‌طومان شد

روابط عمومی سپاه نینوای گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مردم شهیدپرور این استان در چهارمین روز ماه محرم از پیکر شهدای تازه تفحص‌شده در منطقه خان‌طومان سوریه استقبال می‌کنند. مراسم استقبال و وداع با پیکر این پنج شهید ساعت ۱۳ و همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوا واقع در گرگان برگزار خواهد شد. پیکر شهیدان عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش‌موسی، عباس آسمیه و حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان چند روز قبل در منطقه خان طومان سوریه کشف و پس از آزمایشات دی‌ان‌ای مورد شناسایی قرار گرفت. براساس این گزارش پیکر این شهدا پس از ورود به گلستان ساعت ۱۱ در شهرستان علی‌آبادکتول مورد استقبال قرار خواهند گرفت و سپس تشییع و بعد از آن به گرگان منتقل می‌شود. مراسم وداع و تشییع پیکر این شهیدان دوشنبه شب در جوار بارگاه امام رضا ع برگزار شده بود و امشب مراسم وداع با این شهیدان در بابل برگزار می‌شود مراسم تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده خان‌طومان عصر پنجشنبه در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار و سپس برای خاکسپاری به زادگاه‌شان در مازندران، البرز و فارس منتقل خواهد شد. همسر شهید رحیم کابلی یکی از این پنج شهید تازه تفحص‌شده از اهالی روستای پیچک محله شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان است.

منبع: ایرنا

مذاکرات تبادل اسرا یمن با عربستان به اتمام رسید

عبدالقادر المرتضی رییس کمیته ملی امور اسیران یمنی دوشنبه شب در توییتی نوشت: یک دور از مذاکرات درباره پرونده اسرا با عربستان در امان، پایتخت اردن به پایان رسید.وی افزود: المرتضی ابراز امیدواری کرد که سازمان ملل متحد برای برگزاری دور جدید مذاکره برای تکمیل مراحل باقی مانده آزادی تمام زندانیانی تلاش کند. وی دو هفته پیش نیز گفت که عربستان در اجرای توافق تبادل اسرا کار شکنی می‌کند. المرتضی اظهار کرد: عربستان ۱۰ توافق تبادل اسرا را که قرار بود در آستانه عید قربان انجام شود، به شکست کشاند. وی افزود: پیشرفت در مذاکرات توافق مبادله اسرا که در مارس گذشته امضا شد، هنوز کمتر از ۵۰ درصد است و مزدوران ائتلاف سعودی در استان مارب بزرگترین مانع برای تکمیل این توافق هستند و تاکنون لیست خود را ارائه نکرده‌اند. این مقام یمنی پیش تر نیز از پیشرفت کند مذاکرات برای اجرای توافق تبادل اسیر که در ماه مارس با نظارت سازمان ملل متحد با ائتلاف متجاوز امضا شده بود، انتقاد کرد. المرتضی ۱۳ خردادماه نیز ابراز امیدواری کرد که فرستاده ویژه سازمان ملل متحد از تمدید آتش‌بس برای پیشبرد اجرای توافق تبادل اسرا استفاده کند. به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

منبع: ایرنا

«سلام فرمانده» در تگزاس طنین انداز شد

نشریه‌ی «هیوستون کرونیکل» در مطلبی با عنوان «ویدئویی که کودکان مدرسه‌ای در هیوستون را به چهره تبلیغات ایرانی تبدیل کرد»، به انتقاد از اجرای سرود سلام فرمانده در خاک آمریکا پرداخته است. بازتاب گسترده اجرای سرود «سلام فرمانده» توسط دانش‌آموزان مدرسه‌ای در ایالت تگزاس آمریکا، روزنامه‌ی «هیوستون کرونیکل» را به انتشار مطلبی تند علیه این سرود و همچنین میزان تاثیرگذاری آن بر جامعه آمریکا واداشت. این روزنامه‌ی آمریکایی، «سلام فرمانده» و اجرای آن به زبان انگلیسی در این کشور را «تبلیغات حکومت ایران در خاک آمریکا» نامیده که باید جلوی آن گرفته شود؛ اقدامی که به نظر می‌رسد با حذف ویدئوی این مراسم از پایگاه یوتیوب آغاز شده است. این نشریه آمریکایی که تیتر هجمه‌برانگیزِ «ویدئویی که کودکان مدرسه‌ای در هیوستون را به چهره تبلیغات ایرانی تبدیل کرد» را برای گزارش خود انتخاب کرده، اجرای سلام فرمانده در آمریکا را زمینه‌سازی برای اعلام طرفداری از جمهوری اسلامی ایران در ایالات متحده آمریکا دانسته و خواستار برخورد با آن شده است. نویسنده‌ی این گزارش همچنین به سراغ برخی از مقامات محلی در شهر هیوستون رفته تا نظر آنها را درباره‌ی اجرای این سرود در آمریکا بپرسد اما اکثر مصاحبه‌شوندگان با اشاره به مفاهیمی که در «سلام فرمانده» وجود دارد، آن را یک اثر مذهبی معرفی کرده‌اند که با استقبال مسلمانان در سراسر جهان روبرو شده است.

منبع: تسنیم

تب تظاهرات به اقلیم کردستان عراق هم رسید

پایگاه اطلاع رسانی عراقی بغداد الیوم گزارش داد، جریان "نسل جدید" از تدارک برای برگزاری تظاهرات گسترده مردمی علیه حکومت اقلیم کردستان طی چند روز آتی خبر داد. ریوار محمد عضو جریان نسل جدید (الجیل الجدید) در گفتگو با این رسانه عراقی تاکید کرد: تظاهرات روز ششم اوت (15 مرداد) در تمام شهرهای اقلیم کردستان و در اعتراض به عدم برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر آن انجام خواهد شد. او با انتقاد از ساختار حاکم بر اقلیم کردستان ادعا کرد: احزاب حاکم بر اقلیم کردستان می‌خواهد اینگونه برای افکار عمومی وانمود کنند که شرایط در اقلیم کردستان ممتاز و ایده آل است اما در واقع ما در اینجا شاهد سوء خدمات و ناخرسندی گسترده مردمی نسبت به فساد هستیم و این دقیقا همان چیزی است که مردم معترض خواهان اصلاح آن خواهند شد.

منبع: تسنیم

«سرایا القدس» اعلام آماده‌باش کرد

گردان‌های «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی در به اسارت گرفتن «بسام السعدی» از رهبران جنبش جهاد اسلامی در جنین، به حالت آماده‌باش درآمده است. نظامیان رژیم اشغالگر دیشب شیخ بسام السعدی از رهبران جنبش جهاد اسلامی را پس از ضرب و شتم شدید که منجر به مجروحیت او شده است، به اسارت گرفته‌اند. برخی منابع خبری گزارش دادند که وی بر اثر تیراندازی نظامیان اسرائیلی در جنین واقع در شمال کرانه باختری، زخمی شده است. نظامیان رژیم اشغالگر همچنین «اشرف الجدع» داماد شیخ بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی را هم در اردوگاه جنین به اسارت گرفتند. منابع فلسطینی اعلام کردند که شماری از نظامیان اسرائیلی در کمین مبارزان مقاومت در جنین، گرفتار و زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های اردوگاه جنین، یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده است.

منبع: تسنیم

هواشناسی هشدار نارنجی داد

هشدار نارنجی هواشناسی امروز برای سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، مازندران، تهران، البرز و سمنان برقرار است. بر اساس این هشدار در مناطق مذکور، رگبار و رعدوبرق، گاهی تگرگ و نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی از مخاطرات این پدیده جوی است. به هموطنان توصیه می‌شود از نواحی حادثه خیز مانند حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها دوری و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

منبع: شبکه خبر

قیمت نان ثابت ماند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امسال افزایش قیمت نان نخواهیم داشت.آقای احسان خاندوزی در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی افزود: افزایش قیمت نان، خط قرمز دولت است و دولت تصمیمی مبنی بر صدور کارت نان برای خرید این کالا ندارد.وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این زمینه گفت: احتمالاً پرداخت یارانه اختصاصی نان به سرپرست خانوار نداشته باشیم و همه خانواده به شکل یکسان از برداشت یارانه بهره ببرندخاندوزی در خصوص ساماندهی یارانه (ارز ترجیحی) نیز افزود: یکی از اقدامات ساماندهی یارانه، تغییر نرخ بود، اما مهمترین آن اصلاح ساختار است تا انحصار شرکت‌ها در واردات و ذخیره‌سازی از بین برود.

منبع: شبکه خبر

جهاد اسلامی فلسطین اعلام آماده باش کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین از آماده باش رزمندگان خود درپی بازداشت یکی از رهبران ارشد این جنبش توسط نظامیان صهیونیست خبر داد.رسانه‌های صهیونیستی ادعا می کنند «بسام السعدی» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اردوگاه جنین را بازداشت کردند. در همین حال «محمد جرادات» تحلیگر و روزنامه نگار فلسطینی در اردوگاه جنین گفت: خبرها درباره سرنوشت بسام السعدی مبهم است، اما گفته می‌شود او ابتدا زخمی و پس از آن ربوده شده است. خضر عدنامن از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز تاکید کرد، خون‌های ریخته شده در منزل بسام السعدی تاکیدی بر این خبر است که او زخمی و بعد از آن ربوده شده استبه گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، گردان قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پی ربوده شدن بسام السعدی از رهبران این جنبش در اردوگاه جنین، به نیروهایش در مناطق مختلف فلسطین آماده باش داد.جمال حویل عضو شورای انقلابی جنبش فتح در واکنش به اقدام نیروهای ویژه ارتش رژیم اشغالگر در زخمی کردن و ربودن بسام السعدی، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در اردوگاه جنین، گفت: مسئولیت حیات السعدی با اشغالگران است، السعدی با شلیک مستقیم زخمی شد و خون زیادی از او رفته است. وی افزود: نیروهای ویژه و افرادی با لباس شخصی با پشتیبانی هوایی بالگردهای آپاچی، به منزل بسام السعدی، یورش برده اند.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha