پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام جواد شهرستانی

حوزه/ حجت الاسلام شهرستانی گفت: قرآن و عترت تا قیامت از هم جدا نخواهند شد و لذا در تبیین مکتب عاشورا باید آن را در کنار قرآن و ارتباط با بعثت، غدیر و مهدویت به مردم تبیین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام جواد شهرستانی، امروز پنج شنبه در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام که در مسجد شهدای افشار ارومیه برگزار شد، با اشاره به فضائل امام حسین علیه السلام از زبان پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر(ص)، امام حسین(ع) را زینت زمین و آسمان و کشتی نجات و چراغ هدایت معرفی کرده است و این جمله معنای متعددی دارد که خبر دادن رسول الله از گمراهی امت و معرفی سیدالشهدا(ع) به عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات از جمله آن‌ها است .

وی اضافه کرد: فضیلت هایی که در مورد سیدالشهدا بیان شده محدود به زمان، مکان و مردم خاصی نیست و امام حسین علیه‌السلام در همه زمان‌ها کشتی نجات و چراغ هدایت است.

کارشناس مذهبی افزود: اگر امت از این چراغ هدایت استفاده کرده است باید آثار آن هم در جامعه نمود پیدا کند و این کشتی نجات و چراغ هدایت در گذشته به درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: مناسبت های مذهبی و در رأس آن محرم بالاترین فرصت و زمینه برای تبلیغ دین است و باید از آن نهایت استفاده را بکنیم و کشتی نجات و چراغ هدایت بودن سیدالشهدا(ع) را به نحو اکمل برای مردم بیان کنیم.

حجت الاسلام شهرستانی با بیان این که باید مجالس سیدالشهدا(ع) به سمت اثرگذاری حداکثری پیش برود، عنوان کرد: زمانی می‌توانیم بگوییم از فرصت محرم برای تبلیغ دین استفاده شده است که بعد از مراسم متوجه بشویم ایمان افراد تقویت شده، بدحجابی کم و تعداد نمازگزاران بیشتر از گذشته باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای متاسفانه ای از محرم هم برای تحریف واقعیت ها استفاده می کنند و لذا می بینیم برخی دستجات عزاداری دارای محتوای ضعیف هستند و گاهی مطالبی در این هیئات مطرح می شود که منافاتی با اهداف امام حسین علیه السلام دارد و لذا باید از محرم برای هم افزایی و تقویت همدلی استفاده کنیم.

مدیر اسبق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با بیان این که شیعه امام حسین(ع) نمی تواند بدون درد دین باشد، گفت: باید شعرهایی که در مجالس سیدالشهدا(ع) بیان می شود معارف دینی و الهی را به مردم منتقل کند و همه ما مسئول هستیم هیئت های عزاداری را به سمت معرفت افزایی و داشتن خروجی پیش ببریم.

حجت الاسلام شهرستانی با بیان این‌که نباید عاشورا را در گرفتن حاجات و ثواب خلاصه کنیم بلکه باید بر اساس خلقت الهی و ارتباط با قرآن تبیین شود، افزود: قرآن و عترت تا قیامت از هم جدا نخواهد شد و لذا در تبیین مکتب عاشورا باید آن را در کنار قرآن و ارتباط با بعثت، غدیر، و مهدویت به مردم تبیین کنیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha