پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: در کنار جایگاه گریه برای عزای امام حسین(ع)، این مجالس برای آن است که ما مؤدب به آداب اهل بیت(ع) بشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم سوگواری شهادت سید الشهدا، در کنار مزار شهدای گمنام پارک مردم، با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، در رابطه با پیدا کردن مسیر درست در زندگی، اظهار داشت: برای قرار گرفتن در جبهه حق، اول لازم است تا جریان مخالف جبهه حق را به درستی بشناسیم.

وی با بیان اینکه خوارج تلاوت کننده قرآن و در ظاهر با تقوا بودند، گفت: برای حضور در صراط مستقیم، باید مسیر مخالف و دشمنان را به درستی شناخت.

امام جمعه همدان افزود: اگر می‌خواهیم به سمت تمدن اسلامی حرکت کنیم، در گام اول لازم است تا تمدن غربی و ماهیت آن را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) بر حرکت در مسیر دشمن شناسی بارها تاکید داشته‌اند، خاطر نشان کرد: اگر یزید موفق شد امام حسین(ع) را شهید کند، به این دلیل بود که جامعه آماده کشتن امام(ع) بوده و این تحلیلی بود که یزد و معاویه از جامعه آن روز به دست آورده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دشمن، عظمت تبلیغ زینب کبری(س) را نمی‌فهمید، گفت: دشمن با جریان نفاق در جامعه اسلامی، توانسته بود با پیاده کردن نقشه‌های خود، جامعه را به اینجا برساند که پسر پیامبر(ص) را به شهادت برسانند.

برای قرار گرفتن در جبهه حق، اول لازم است جریان مخالف جبهه حق را به درستی بشناسیم

وی با تأکید بر اینکه اگر امروز نیز غفلت کنیم، شیعه و اسلام زمین خواهد خورد، یادآور شد: این طور نیست که خداوند برای جامعه‌ای تضمین دهد و پروردگار خودش کارها را پیش ببرد، بلکه سنت الهی بر است که مردم خود باید مسیرشان را انتخاب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه امروز دشمن سعی دارد تا اندیشه‌های مردم را هدایت کند، خاطر نشان کرد: یکی از نقشه‌های دشمن در طول تاریخ این است که جنایت‌های خودش را مخفی و نقاط ضعف طرف حق را برجسته کند.

وی با اشاره به داستانی از نحوه برخورد امیرالمومنین(ع) با دو نفر از اصحابی که به معاویه در جنگ صفین توهین می‌کردند، گفت: حضرت امیر(ع) زمانی که متوجه شدند این دو نفر در حال فحاشی به معاویه هستند، آنها را از این کار منع کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) انسان‌های بد دهن را لعن می‌کردند، اظهار داشت: برخی افراد متأسفانه بد دهن هستند و توجه ندارند که چه چیزی می‌گویند و حتی برای خودشان شخصیت قائل نیستند و اگر کسی به آنها نیز فحاشی کند برای آنها مهم نیست.

متأسفانه بخشی از جامعه گاهی با بی ادبی‌هایی مواجه هستند که تناسبی با مکتب اهل بیت(ع) ندارد

وی به تشریح معنای حرف امام علی(ع) پرداخت و گفت: امیرالمومنین(ع) با فرمایشات خود به دنبال تبیین این موضوع بودند که اگر می‌خواهید کنار علی(ع) و امام زمان خود باشید، حق ندارید حرف زشت بزنید و فحش بدهید.

امام جمعه همدان ادامه داد: در عرصه امر به معروف نیز کسی حق توهین ندارد، چرا که این کار در ادبیات علی(ع) جایی ندارد و حتی مورد شماتت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چقدر امروز جای این علی(ع) در جامعه خالی است، مطرح کرد: البته همان طور که در زیارت عاشورا می‌خوانیم، لعن دشمن اشکالی ندارد، چرا که لعن غیر از فحش دادن و بد و بیراه گفتن است و به بیان دیگر، لعن نفرین کردن، دعا برای دور شدن از رحمت الهی و اظهار برائت از طرف مقابل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با این توضیح که اهل بیت(ع) در هیچ جنگی، شروع کننده جنگ نبودند، خاطر نشان کرد: اهل بیت(ع) در جنگ‌ها به دنبال نصیحت فریب خوردگان بودند، اما آنچه مهم بوده و هست، حذف سردم دارهایی بوده که باعث فریب افراد می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز یک نفر در آن طرف عالم به دنبال فریب عده‌ای است تا در سطح کشور به جان هم بیفتند، گفت: در عرصه حجاب نیز باید برای طرف مقابل خود دعا کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه اهل بیت(ع) بسیار مؤدب بودند، خاطر نشان کرد: متأسفانه امروز بخشی از جامعه گاهی با بی ادبی‌هایی مواجه هستند که تناسبی با مکتب اهل بیت(ع) ندارد.

این مجالس برای آن است که ما مودب به آداب اهل بیت(ع) شویم

وی به تشریح اهداف برگزاری مجالس اباعبدالله پرداخت و یادآور شد: در کنار جایگاه گریه برای عزای امام حسین(ع)، این مجالس برای آن است که ما مودب به آداب اهل بیت(ع) بشویم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه انسان با دیدن برخی بی ادبی‌ها در رسانه‌ها، فضای مجازی، جامعه و حتی در سریال‌ها غصه می‌خورد، گفت: هر چه انسان مودب‌تر باشد، به اهل بیت(ع) نیز نزدیک‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه مومن در همه جا باید مودب باشد، اظهار داشت: برخی در جامعه انسان بسیار مودبی هستند، اما متأسفانه اهالی خانه از رفتارهای او ابراز ناراحتی می‌کنند، بنابراین مومن باید چه در جامعه و برخوردهای عمومی و چه در منزل و در جمع خانواده ادب را رعایت کند.

رئیس شورای حوزه استان همدان با طرح این سوال که چه کسی می‌تواند امروز به امام زمان(عج) بگوید من مودب به آداب شما هستم، یادآور شد: زمانی که خبر شهادت مسلم به کاروان امام حسین(ع) در بین راه رسید، بسیاری از افرادی که همراه حضرت(ع) بودند، کاروان را ترک کردند، چرا که هدف آنها از همراهی امام حسین(ع) رسیدن به نان و نوایی و مقام بود، نه همراهی پسر پیامبر(ص).

وی با بیان اینکه بودن با علی(ع) به خاطر محبت این خاندان، معجزه می‌کند، یادآور شد: حب علی و اهل بیت(ع) کیمیا با ارزشی است که باید قدر آن را بدانیم.

دشمن جنایات، مشکلات و نقاط ضعف خود را مخفی و کوچکترین مشکل در کشور را بسیار بزرگ معرفی می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی بهترین ارث برای آیندگان را انتقال محبت به اهل بیت(ع) خواند و اظهار داشت: دین داری یعنی انسان محب اهل بیت(ع) باشد و برای تقویت دوستان و سست شدن دشمنان اهل بیت(ع) با تمام وجود تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن جنایات خود را مخفی می‌کند، عنوان کرد: اولین کاری که دشمن انجام می‌دهد، مخفی کردن جنایات، مشکلات و نقاط ضعف خودش است و در مقابل کوچکترین مشکل کشور و طرف حق را بسیار بزرگ معرفی می‌کند، به نحوی که این مشکل تنها در کشور ما وجود دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا بیشترین جنایات را علیه بشر در کارنامه خود دارد اما امروز به مظهر حقوق بشر تبدیل شده است، گفت: معاویه و یزید دیروز بودند و پرونده آنها بسته شد، بنابراین آنچه در شرایط فعلی ضرورت دارد این است که معاویه و یزید امروز را کنار بزنیم و همان طور که امام حسین (ع) با یزید در افتاد، ما نیز با یزید زمان مقابله کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha