جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ امام جمعه رشت گفت: در طول سال‌های گذشته، آمریکا همواره نشان داده که از شرورترین دولت‌هاست، و بد عهدی اروپایی‌ها و آمریکا بارها به ملت ایران ثابت شده و لذا ما به حرف‌های آنها دلخوش نکرده و اعتماد نمی‌کنیم، و شعار «مرگ بر آمریکا» باید زنده بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به جوسازی رسانه‌ای دشمن درباره نشست‌های برجامی، اظهار داشت: دشمن با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای به دنبال نمایش چهره‌ای غیر واقعی از ایران است و می‌خواهد به همگان القاء کند که ایران قانون را زیرپا می‌گذارد.

وی با اشاره به خاموش کردن دوربین‌های آژانس انرژی اتمی توسط ایران و اظهار نظر برخی مقامات کشورهای غربی، گفت: در مقابل مقامات کشورهای اروپایی و همچنین اظهار نظر رافائل گروسی مبنی بر اینکه آنچه که در نشست برجامی وجود دارد خوب است و باید عملیاتی شود، باید سوال شود که آمریکا اخیرا تحریم‌ها را متوجه ایران کرده و با این روند چگونه انتظار دارند به آنها اعتماد شود؟

خطیب جمعه رشت با توجه به اینکه مذاکره کنندگان با تأکیدات مقام معظم رهبری و خواسته‌های ملت شریف ایران برداشته شدن یکجای تحریم‌ها و پرداخت پول‌های بلوکه شدن جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار داده‌اند، افزود: در طول سال‌های گذشته، آمریکا همواره نشان داده که از شرورترین دولت‌هاست، و بد عهدی اروپایی‌ها و آمریکا بارها به ملت ایران ثابت شده و لذا ما به حرف‌های آنها دلخوش نکرده و اعتماد نمی‌کنیم، و شعار «مرگ بر آمریکا» باید زنده بماند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با اشاره به زمستان سخت کشورهای اروپایی به دلیل‌ عدم انتقال گاز روسیه به آن‌ها که منجر به هشدار مسئولان آنجا شده است، یادآور شد: تعطیلی آژانس رژیم صهیونیستی در روسیه اقدام خوبی بود که توسط پوتین انجام شد و ذلتی را برای رژیم ظالم صهیونیستی رقم زده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، آنان را افتخارآفرینان انقلاب اسلامی دانست و مطرح کرد: ما وامدار شهدای عزیز هستیم و یاد شهدای انقلاب اسلامی اعم از شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شهدای مدافعین امنیت، مدافعین سلامت، شهدای سربازان گمنام، شهدای مدافعین حرم و همه کسانی که جان خودشان را در راه خدا و حفظ این انقلاب داده‌اند را گرامی می‌داریم.

امام جمعه رشت با اشاره به افزایش تولید برنج، با وجود کمبود آب و نگرانی پیرامون آن، گفت: افزایش تولید برنج با وجود کمبود آب و مشکلات ناشی از آن، نشان دهنده عنایت خداوند متعال و تلاش مسئولان و کشاورزان بوده است.

وی تصریح کرد: مسائلی پیرامون آرد و نان به وجود آمده که همگان در حال پیگیری برای رفع آن هستند و انتظار می‌رود این مشکل برطرف شود، هرچند بخش‌هایی از آن بعد روانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با بیان اینکه چندین هزار میلیارد بودجه به استان گیلان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان از این بودجه درست استفاده کرده و اولویت‌ها را در نظر بگیرند و با برنامه ریزی مناسب این اعتبارات را در جای درست هزینه کنند.

وی یادآور شد: لازم است اشتغال و شکوفایی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، مسئله زیست بوم و مشکلات زیستی از جمله پسماند، واحدها و کارخانجات تعطیلی و نیمه تعطیل که سال‌ها طول می‌کشد تا بهبود یابد، در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha