یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ حجت الاسلام باقری ارومی از برخی کاستی‌ها و تعلل‌ها در سیاه پوش کردن سطح شهر و معابر آستارا گلایه کرد و گفت: علیرغم پیگیری های متعدد تلفنی و شفاهی شهر رنگ و بوی محرم ندارد و باید این نقیصه جبران شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه بندر آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیان آثار محبت اهل بیت(ع) و تقرب یافتن به درگاه الهی با توسل به حضرات ائمه اطهار علیهم السلام پرداخت.

وی افزود: با توجه به در پیش رو بودن تاسوعا و عاشورای حسینی حضور گسترده مردم و برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسمات عزاداری را نشانه عظمت نهضت امام حسین(ع) و عشق و علاقه مردم به اهل بیت(ع) دانست و گفت همه باید برای عزای امام حسین(ع) سنگ تمام بگذارند.

باقری ارومی ضمن تشکر از عزاداران حسینی و رعایت نکات سفارش شده در خصوص نظم مجالس و مسائل بهداشتی، از برخی کاستی‌ها و تعلل‌ها در سیاه پوش کردن سطح شهر و معابر آستارا گلایه کرد و گفت: علیرغم پیگیری های متعدد تلفنی و شفاهی شهر رنگ و بوی محرم ندارد و باید این نقیصه جبران شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر و تشکر از زحمات افسران جنگ نرم به بیان اهمیت رسالت قلم پرداخت و گفت: خبرنگاران متعهد که اخبار واقعی و امید بخش را در جامعه منتشر می کنند همیشه مورد توجه و احترام مردم و مسئولین هستند.

باقری ارومی با بیان اینکه خبرنگاران امانتداران جامعه باشند افزود: نباید به بهانه انتقاد زبان به اهانت گشود و با آبروی افراد بازی کرد. اگر خبرنگاری از مشکلی مطلع است بهتر است قبل از اینکه آن را رسانه‌ای کند ابتدا تحقیقات لازم جهت اطمینان از صحت و سقم یا چگونگی موضوع را انجام دهد و آنگاه نتیجه تحقیقات خود را با رعایت اخلاق حرفه‌ای منتشر کند.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به انتشار خبر قراردادهای تسلیحاتی بین ایران و روسیه توسط مقامات آمریکایی گفت: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قدرت نظامی منطقه است که بعد از انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران در سال ۲۰۲۰ اکنون در زمینه موشک، پهپاد و زیردریایی تجهیزات خود را در اختیار روسیه می‌گذارد و در مقابل از هواپیما و تانک ها و سامانه های دفاعی روسیه استفاده خواهد کرد.

وی اظهار کرد: نکته مهم تر این است که جمهوری اسلامی ایران راه جدیدی در توسعه تسلیحات ایجاد کرده و آن عبارت است از حمایت از کشورهای محروم منطقه و جبهه مقاومت و این دقیقا مخالف روش مستکبران و زروگویان است که فروش تسلیحات را فقط برای منافع مادی از طریق ایجاد جنگ در مناطق مختلف می‌خواهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha