پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ماموستا فایق رستمی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: اهل بیت(ع)سرچشمه معصومیت و پاکی هستند و قرآن و رسول خدا بر لزوم احترام به ایشان بسیار تاکید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سنندج، اظهار داشت: امروز با همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور شاهد یک آرامش پایدار هستیم.

امام جمعه سنندج گفت: طبق موازین دینی و انسانی کشتار هر انسان یک گناه بزرگ و نابخشودنی است، با این حال برخی از افراد دستانشان به خون مردم بی گناه آلوده است و باید گفت که این قاتلان پیرو هیچ مکتبی نبوده و نیستند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: رسول اکرم(ص) در دوران تبلیغ دین اسلام بارها از سوی مشرکان مورد اذیت و آزار قرار گرفتند، ولی ایشان هرگز رفتار نادرستی از خود نشان ندادند و امروز ما نیز باید با تاسی از ایشان زندگی کنیم.

این عالم اهل سنت با اشاره به ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش، یادآور شد: اهل بیت(ع) سرچشمه معصومیت و پاکی هستند و قرآن و رسول خدا(ص) بر لزوم احترام به ایشان بسیار تاکید کرده‌اند.

امام جمعه سنندج خاطر نشان کرد: مردم کردستان هم در عمل و هم در گفتار عشق و محبت خود به اهل بیت رسول خدا(ص) را نشان داده‌اند که پیامبر(ص) در این‌باره می‌فرمایند کسانی که با اهل بیت من دشمنی کنند، دشمن من و آنانکه خاندانم را دوست داشته‌ باشند، دوستدار من هستند.

ماموستا رستمی تاکید کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین است و در این باره بیش از ۶۰۰ آیه درباره جایگاه مهم این دستور الهی آمده است که باید مورد توجه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha