جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خمیر

حوزه / امام جمعه پارسیان گفت : طرف غربی لازم است تا دست از لجاجت و زورگویی بردارند و بشنوند که شعار ملت عاشورایی ایران همان شعار جهانی و تاریخی سالار شهیدان است که فرمودند "هیهات منا الذّله".

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه پارسیان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ایام عزای حسینی در توصیه به عزاداران، اظهار داشت: نظم و انضباط، حفظ عزاداری‌های سنتی، رعایت مسائل بهداشتی و اقامه نماز باشکوه ظهر عاشورا باید مد نظر و توجه مردم عزادار باشد و دقت کنیم که در عزاداری‌ها به فلسفه قیام عاشورا و حفظ مکتب اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه عاشورا دارای پیام‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، معنوی بسیاری است، افزود: مکتب عاشورا باید در زندگی‌ها پیاده شود تا حیات طیبه را برای جامعه اسلامی رقم بزند، بنابراین لازم است تلاش‌ها هدر جهت زندگی عاشورایی باشد و از پیام عاشورا در عمل صیانت کنیم، چرا که اگر ملتی عاشورا را فهمید و پای آن ایستاد، هیچگاه دچار ضعف و سستی نخواهد شد.

امام جمعه پارسیان با اشاره به موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف، آنرا محصول حرکت منطبق بر اصول انقلاب عنوان کرد و گفت: نمونه آشکار این پیشرفت‌ها در صنعت دفاعی است که امروزه شاهد اعتراف و هراس دشمنان از پیشرفت ملت ایران در این حوزه هستیم که روزی محتاج واردات سیم خاردار و گلوله کوچک بودیم.

وی با اشاره به جنجال آفرینی آمریکایی ها در رابطه با خبر فروش پهپاد ایرانی به روسیه، آنرا اعتراف بزرگ و مهم ایالات متحده به پیشرفت ملت ایران دانست و یادآور شد: ملت ایران با اراده الهی شعار ما می‌توانیم را در صحنه عمل نمایان کرده‌اند و ثابت کردند که با تکیه بر توان داخلی می‌توان مشکلات را حل کرد و آمریکا و نوچه‌های منطقه‌ای و بین المللی‌اش نیز هیچ غلطی نمی‌توانند انجام دهند.

حجت الاسلام بارانی با اشاره به مذاکرات رفع تحریم و اقدامات نسنجیده طرف غربی، اظهار داشت: غربی‌ها بدانند ملت و مسئولان اراده کرده‌اند که در برابر زیاده خواهی‌ها و زورگویی‌ها ایستادگی کنند و هر چه طرف مقابل بیشتر عهد شکنی کند، قفل‌های بیشتری از صنعت هسته‌ای شکسته خواهد شد، بنابراین لازم است تا دست از لجاجت و زورگویی بردارند و بشنوند که شعار ملت عاشورایی ایران همان شعار جهانی و تاریخی سالار شهیدان است که فرمودند "هیهات منا الذله".

رئیس شورای فرهنگ عمومی پارسیان از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب و مردم از مسئولین را کنترل گرانی‌ها و حل مشکلات معیشتی دانست و یادآور شد: امروز گرانی‌های پی در پی به مردم فشار آورده و توقفی هم در این مشکل مشاهده نمی‌شود و متاسفانه روزانه شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: مسئولین توجه کنند که اگر مشکلات معیشتی مردم حل نشود و مردم ثمره تلاش‌ها و اقدامات شما را بر سفره خود مشاهده نکنند، سایر خدمات شما نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دشمن بر این مشکل تمرکز کرده و لذا باید به جای نفی گرانی‌ها به طور جدی، قوی، عالمانه و با برنامه ریزی حرکت کرد و هرگونه کوتاهی در این زمینه قابل اغماض نخواهد بود، البته ما و مردم امیدوار به حرکت مخلصانه مسئولین اجرایی کشور هستیم و انتظار داریم که هر چه سریع‌تر ثمره این مجاهدت‌ها بر سفره مردم مشاهده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha