پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: مردم ایران با پیروی از مکتب امام حسین(ع) راه عزت و سربلندی را دنبال می‌کنند و حاضر نیستند در برابر یزیدیان زمان سر خم کنند و تحقیر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی‌نیا، شب گذشته در جمع عزاداران حسینی مسجد صاحب الزمان(عج)، همت آباد، اظهار داشت: مبانی و اساس دعوت پیامبران الهی مشترک بوده و همه آنها امت‌های معاصر خود را به چند امر اساسی دعوت می‌کردند که در بین همه آنها نیز مشترک بوده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه مهمترین رکن دعوت پیامبران دعوت به توحید و یگانه پرستی است. خاطر نشان کرد: اگر امروز می‌بینیم برخی ادیان که ریشه آنها آسمانی است و به پیامبری منتسب است اما در آموزه‌هایشان توحید رکن نیست، ثنویت یا تثلیث که در آموزه‌های آنان جا گرفته تحریف شده است.

وی افزود: خدای متعال در آیه ۱۱۶ مائده به حضرت عیسی(ع) می‌فرماید تو گفتی که مردم تو و مادرت را خدا بدانند؟ عیسی (ع) عرض می‌کند خدایا من چنین چیزی را نگفته‌ام و اگر گفته بودم تو می‌دانستی، من نگفتم مگر آنچه تو فرموده‌ای که مردم فقط خدای واحدی که خدای من و آنان است را بپرستند و تو شاهد بر این دعوت من هستی.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا تصریح کرد: یک روی سکه توحید عبودیت و بندگی در پیشگاه خدای تبارک و تعالی است، اما آن روی دیگرش رهایی و آزادی از بندگی هرآنچه غیر خداست و لذا کسی که عبدالله است، عبد هیچ کس دیگر نمی شود و هیچ مخلوق ضعیفی را نمی‌پرستد و در برابر هیچ موجود حقیری خاکساری نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کسی که بنده خداست، بنده شیطان و اسیر هوای نفس نخواهد شد، عنوان کرد: در دنیای معاصر، خدایان متعدد و متنوعی وجود دارند که در عمل انسان‌ها و حتی دولت‌ها را بنده خود می‌خواهند، تنها شکل آن متفاوت شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شهوت پرستی، شیطان پرستی و بنده زر و سیم، مقام و مشهور بودن، بسیاری را اسیر خودکرده است و این مردمان چنان غرق در خوشی‌های این اسارت‌های پر زرق و برق شده‌اند که به طور کلی مرگ و آخرت را از یاد می‌برند و حتی بلایای آسمان و زمینی نیز آنها را از خواب غفلت بیرون نمی‌کند.

وی ادامه داد: برخی دولت‌ها نیز جوامع و ملت‌های دیگر را اسیر خود می‌خواهند و در مسیر به بند کشیدن آنها و چپاول ثروتشان از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند لکن به شعارهایشان ظاهری فریبنده می‌دهند و نقاب دلسوزی برای آزادی، حقوق بشر، کرامت انسانی و برابری حقوق، دفاع از زنان می‌زنند، اما در حقیقت به دنبال جذب ثروت‌ها و دوشیدن دولت‌ها هستند و با ایجاد اختلاف تفرقه و جنگ و خونریزی بین ملت‌های برادر، برای بازکردن جای پایی برای حضور خود به عنوان قیم بهره برداری می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی‌نیا اظهار کرد: مردم ایران با پیروی از مکتب امام حسین(ع) راه عزت و سربلندی را دنبال می‌کنند و حاضر نیستند در برابر یزیدیان زمان سر خم کنند و تحقیر شوند.

وی تاکید کرد: ملتی که دل در گرو سید الشهدا(ع) دارد عزت خود را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کند و چون حسین(ع) شعار" إنّی لَا أرَی المَوتَ إلاّ سَعادَةً وَ لَا الحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إلاّبَرَماً" را مقابل دیدگان خویش قرار داده و تا کنون هزینه دستیابی به این آقایی و عزت را پرداخته و بعد از این هم خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha