پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی

حوزه / تولیت آستان مقدس امامزاده صالح گفت: دل بستن به شفاعت اولیا و همزمان استمرار گناه و معصیت، خدعه بزرگ شیطان و امید واهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی روز گذشته در مراسم عزاداری هیئت عاشورائیان با اشاره به عنایت ویژه امیرمومنان(ع) به عزاداران حسینی، به تبیین تاثیر امیدواری به دستگاه الهی پرداخت و اظهار داشت: اگر کسی فکر و ذکر و اندیشه خود را در مسیر حق تعالی و ثقلین مزین به حقیقت عمل نکند، این یک امید واهی است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان حق یتیم را خورد و در دستگاه امام حسین(ع) نیز نشست و انتظار آدم شدن را داشت، گفت: امام حسین(ع) در شب عاشورا عده‌ای را از خیمه اخراج کردند و فرمودند: "افرادی که حق الناس قطعی به گردن دارند امشب از خیمه بیرون بروند".

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه دل بستن به شفاعت اولیا و انجام گناه و معصیت، خدعه بزرگ شیطان و امید واهی است، مطرح کرد: در روایتی نقل است که پیامبر گرامی اسلام(ص) به حضرت زهرا(س) در خصوص نقش عمل در دستگاه حق تعالی فرمودند: "هرکس برای سعادت خود باید عمل انجام دهد و داشتن امید به دستگیری اهل بیت بدون عمل اشتباه است‌".

وی با تاکید بر رعایت حلال و حرام در فضای مجازی و حقیقی، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید: "مومنان بر محافظت دامان خود از گناه اهتمام می‌ورزند» و اهمیت این موضوع آنقدر بالا است که پیامبراکرم(ص) در آخرین روزهای عمر خود به حضرت زهرا(س) در این رابطه نصحیت‌هایی را داشته‌اند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه دین و شریعت شامل وظایف، احکام و اخلاق می‌شود، مطرح کرد: برخی دارای نقص جدی در اخلاق اجتماعی، اخلاق خانوادگی و اخلاق کاسبی و دیگر شئون اخلاق هستند که امام حسین(ع) در این رابطه می‌فرمایند: "اینها شیعیان ناقص ما هستند"، بنابراین بدین معنا است که نمی‌توان گوشه‌ای از احکام، اخلاق و اعتقادات را گرفت و گوشه‌ای را رها کرد.

وی با تاکید بر اینکه حجاب یک واجب الهی و نماد غیرت مرد نسبت به زن است، خاطر نشان کرد: امروز لازم است تا هم چنان که در عرصه نبوت، ولایت، توحید و معاد کار می‌کنیم، برای اعتقادات خود هم کار کنیم.

تولیت آستان مقدس امامزاده صالح با بیان اینکه این مسیر نیازمند زحمت و وقت گذاری است و لازم است اخلاق، احکام و عقاید هر سه با هم باشد تا پیرو مکتب اهل بیت شویم، گفت: آیت الله فاطمی‌نیا بر این موضوع تاکید داشتند که صفات عالیه، میان بر است و برخی با یک صفت، راه صد ساله را یک شبه طی می‌کنند، هم چنان که حر در کربلا یک شبه این راه را رفت.

حجت‌الاسلام بی آزارتهرانی با اشاره به اینکه خداوند ادب، تواضع و دست به خیر بودن را دوست دارد، مطرح کرد: می‌بینیم که امیرالمومنین(ع) مزین به صفات زیادی بودند، اما پروردگار به حضرت فرمودند: "لا فتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار".

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha