جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان عصر امروز به همراه مدیر کل بنیاد شهید استان همدان به مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز آغاز ورود آزادگان به میهن اسلامی، با حضور در منزل دو نفر از آزادگان همدانی، از صبر و استقامت آزادگان و خانواده‌های آنها قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز به همراه مدیر کل بنیاد شهید استان همدان به مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز آغاز ورود آزادگان به میهن اسلامی، با حضور در منزل سید جعفر دعوتی و حسن گل‌محمدی از آزادگان همدانی، از صبر و استقامت آزادگان و خانواده‌های آنها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه اسرا در صف اول مقاومت ملت ایران استوار ایستادند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، آزادگان را الماس‌های درخشانی خواندند و حضرت امام(ره) نیز فرمودند "آزادگان ذخایر بزرگ و گنجینه عظیم انقلاب هستند" و همه اینها نشان از اهمیت فداکاری و ایثار آزادگان دارد.

امام جمعه همدان افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب، آزادگان را به الماس‌های درخشان تشبیه کردند، به این دلیل است که الماس به عنوان مقاوم‌ترین عنصر طبیعت، در اعماق زمین در شرایط بسیار سخت و تحت فشار بسیار بالا شکل می‌گیرد و در کنار آن نیز از بالاترین تشعشع و درخشانی برخوردار است و لذا این همان خصوصیت‌های آزادگان سرافراز ما در دوران اسارت است که همانند الماس تحت سخت‌ترین شرایط ایستادگی کردند و درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز باید با این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها آشنا شود، گفت: جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، بیان این واقعیت‌ها و از خود گذشتگی‌هایی است که توسط جوانان این آب و خاک در برابر دشمنان در دوران دفاع مقدس به وقوع پیوست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: جامعه، بویژه نسل جوان ضمن آشنایی با خاطرات و سختی‌های دوران اسارت باید برای خدمت به جامعه و مردم و حفظ ارزش‌های انقلاب انگیزه قوی پیدا کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha