شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خطیب جمعه تیجانیه های نیجریه

حوزه/ امیر «ایالت کانو» نیجریه روز گذشته در خطبه های نماز جمعه ضمن تأکید بر مسئله اقتصاد اسلامی، توجه ویژه کشورهای اسلامی را خواستار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خلیفه محمد سنوسی از بزرگترین شخصیت های طریقت تیجانیه روز گذشته در خطبه های نماز جمعه مومنان را به زندگی بر پایه اقتصاد اسلامی دعوت کرد و از کشورها و دولت های اسلامی تحقق این هدف را خواستار شد.

امیر ایالت کانو نیجریه افزود: متاسفانه در زمان فعلی اقتصاد و تجارت دنیای اسلام تا حد زیادی وابسته کشورهای غربی و دولت های غیر اسلامی است که می بایست این امر اصلاح شود تا اقتصادی مشروع و دینی داشته باشیم.

وی گفت: مسئله دیگری که باید به صورت جدی برسی شود تجارت دانش محور یا اقتصاد مبتنی بر دانش است تا بدینوسله جوانان مسلمان بتوانند دانش و مهارت های خود را در قالب اقتصاد با هم به اشتراک بگذارند و نتیجه آن را به عنوان الگوی نوین به جهانیان عرضه کنند.

لازم به ذکر است، نماز جمعه ایالت کانو در مسجد جامع شهر کانو مرکز این ایالت برگزار می شود. مسجد جامع شهر کانو به مسجد سبز تیجانی نیز شهرت دارد که از نظر وسعت و تجهیزات دومین مسجد در قاره آفریقا می باشد.

لزوم تقویت زیرساخت های تجاری و اقتصادی کشورهای اسلامی

لزوم تقویت زیرساخت های تجاری و اقتصادی کشورهای اسلامی

لزوم تقویت زیرساخت های تجاری و اقتصادی کشورهای اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha