جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزاری اجلاس مدیران استان‌های سراسر کشور

حوزه / قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به برگزاری اجلاس مدیران استان‌های سراسر کشور با حضور آیت الله اعرافی، گفت: در این نشست در جلسات مختلف، مباحث مربوط به هر معاونت با حضور معاونین حوزه کشور، مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید بطحائیان قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان همدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری اجلاس مدیران استان‌های سراسر کشور با حضور آیت الله اعرافی، اظهار داشت: در این نشست در جلسات مختلف، مباحث مربوط به هر معاونت با حضور معاونین حوزه کشور، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه معاونت آموزش، تغییراتی که در دروس سطح عالی مقرر شده تا اعمال شود، مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تبیین آخرین تحولات توسط معاون تبلیغ آموزش کشور، هر یک از استان‌ها نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان با اشاره به اینکه در عرصه معاونت پژوهش، موضوع راه اندازی سامانه پژوهشی مدارس علمیه سراسر کشور مورد نقد قرار گفت، یادآور شد: مقرر شده است تا در چند ماه آینده از این سامانه رونمایی شود که در آن تمامی فعالیت‌های پژوهشی مدارس علمیه سراسر کشور ثبت، ضبط و بررسی خواهد شد و البته به صورت آنلاین نیز قابل دسترسی برای دیگر طلاب می‌باشد.

بررسی مسائل مدارس استان همدان در جلسه با آیت الله اعرافی

وی با بیان اینکه در جلسه امور طلاب، بحث خروج هدفمند و ماندگاری هدفمند طلاب مطرح شد، گفت: طلابی که در قم حضور دارند، اگر به شئون روحانیت مشغول نباشد، لازم است تا طی ساز و کاری از قم خارج و در مناطق مشغول شوند و در طرح ماندگاری هدفمند نیز مقرر شد تا طلاب حاضر در قم در یکی از این شئون مربوط به روحانیت، در قم مشغول و فعال شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بطحائیان تصریح کرد: مدیران هر یک از استان‌ها نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مدارس در استان خود، موانع موجود را در عرصه فعالیت‌های مطرح کردند.

تقدیر قائم مقام مدیر حوزه کشور از گزارش استان همدان

وی با اشاره به اینکه دستور جلسات از قبل به استان‌ها ارائه شده بود، یادآور شد: مدیریت حوزه علمیه استان همدان، تمام موارد، موضوعات و موانع موجود در استان را هم در جلسات به صورت شفاهی مطرح کرد و هم به صورت کتبی خدمت آیت الله اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین ملکی و هر یک از معاونین حوزه در حیطه کاری خاص خود ارائه کرد، که این کار مورد تقدیر قائم مقام مدیر حوزه علمیه کشور قرار گرفت و از دیگر مراکز درخواست شد تا نسبت به ارائه مکتوب درخواست‌ها و مشکلات خود اقدام کنند.

قائم مقام مدیر حوزه علمیه استان خاطر نشان کرد: همچنین در کنار حضور آیت الله موسوی اصفهانی و قائم مقام مدیر حوزه استان در این نشست دو روزه، حجت الاسلام فراهانی معاون آموزش حوزه استان نیز در جلسه آموزش استان‌ها که به صورت جداگانه برگزار شد، شرکت کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha