یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسین ملک مکان - فارس

حوزه/ رئیس رسیدگی به امور مساجد فارس به حفظ ارتباط مسئولان با مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد تراز انقلاب اسلامی صرفاً محل اقامه نماز و عزاداری نیست بلکه از ظرفیت مسجد برای برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام حسین ملک مکان پیش از ظهر امروز در همایش اصحاب مسجد که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، ساماندهی مساجد را یکی از مواردی دانست که برای رونق مساجد نیاز است و اظهار کرد: همه مساجد باید به مرکز رسیدگی به امور مساجد بیایند و تشکیل پرونده دهنده و اگر قرار است حمایت شکل گیرد باید آمار دقیق در اختیار باشیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه باید برنامه هایی برای رونق مساجد برگزار شود، اضافه کرد: ایجاد مهدهای کودک، محافل و حلقه های علمی، صندوق های قرض الحسنه و صندوق های خیریه از جمله برنامه هایی است که باید برای رونق مساجد اجرا شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان اینکه منیت با کار برای خدا همخوانی ندارد، عنوان کرد: باید ارکان مسجد در کنار هم باشند و به مردم خدمت ارائه کنند و از اختلاف پرهیز کنند.

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگی مسجد باید برای ایام مختلف برنامه تدوین کند، خاطرنشان کرد: مساجد نباید دچار روزمرگی شوند. مسجد تراز انقلاب اسلامی صرفاً محل اقامه نماز و عزاداری نیست بلکه از ظرفیت مسجد برای برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی استفاده شود.

حجت الاسلام ملک مکان، مسجد را نمادی از نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: مسجد محلی است برای اجتماع روزانه مردم که در آن تبادل افکار صورت می‌گیرد و همچنین مردم نسبت به وضعیت یکدیگر مطلع می‌شوند و برای رفع مشکلات هم اقدام می‌کنند لذا به نظر می‌رسد در یک مسجد باید مراکز نیکوکاری و صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز باشد.

رئیس رسیدگی به امور مساجد فارس در پایان به حفظ ارتباط مسئولان با مساجد اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با مسجد محل سکونت خود ارتباط داشته باشند، در این صورت مردم به راحتی می‌توانند در مسجد به آن‌ها دسترسی پیدا کنند و به طرح بحث و مشکلات بپردازند و مطالبه‌گری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha