چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله دری نجف ‌آبادی

حوزه/ امام جمعه اراک گفت: مسئله آلودگی هوا در اراک بسیار جدی است و باید برای آن چاره اندیشی شود، علاوه بر آن مسئله راه‌ها و جاده‌های استان مرکزی، به عنوان چهار راه مواصلاتی کشور، باید مورد توجه جدی مسئولین قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک ضمن تبریک هفته‌ دولت، یاد شهیدان دولت بویژه رجایی و باهنر را گرامی داشت و اظهار کرد:شهیدان رجایی و باهنر در همان مدت کم به دلیل ارتباط با خدا، مردم‌دار بودن، ساده زیستی، خدمتگزاری و سخت‌کوشی تا همیشه برای تمام دولت مردان الگو و نمونه خواهند بود.

وی افزود: هفته‌ دولت فرصت خوبی است تا دولت درباره فعالیت یکساله خود و مسائلی همچون سیاست خارجی، نحوه حکمرانی، برنامه‌های اقتصادی گزارش بدهد، تا نقاط مثبت و منفی ارزیابی شده و برای سال آینده برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اولویت‌های سیاستگذاری شده در اداره دولت، گفت: برخی مسائل در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، نظیر مسئله آلودگی هوا که در شهرهای مختلف کشور شاهد تبعات زیان‌آور آن هستیم.

وی با اشاره به اولویت‌های سیاستگذاری استان مرکزی، ادامه داد: مسئله آلودگی هوا در اراک بسیار جدی است و باید برای آن چاره اندیشی شود، علاوه بر آن مسئله راه‌ها و جاده‌های استان مرکزی، به عنوان چهار راه مواصلاتی کشور، باید مورد توجه جدی مسئولین قرار بگیرد.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت توسعه شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از نخبگان گفت: توسعه علمی استان و توسعه دانشگاه‌های استان بسیار مهم و ضروری است، از طرفی نیز دانشگاه نباید بیگانه با نیازهای کشور باشد و لازم است تا در جهت آموزش نیروهای‌ مورد نیاز کشور تلاش کند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به مسئله اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار داشت: مسئله فولاد مبارکه باعث ناراحتی همه دلسوزان انقلاب شده است چرا که این مجموعه‌ها با هزینه بیت المال ساخته شده و توقع ما این است که با مدیریت صحیح اداره و دستگاه‌های نظارتی نیز با جدیت وظایف خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع)، معرفت، اخلاص و توسل به اهل بیت(ع) را سه شرط رسیدن به خداوند عنوان کرد و گفت: آرزوی همه ما این است که در قیامت، در زمره صالحین و کسانی که لباس تقوا زینت آنان است قرار بگیریم، چنانچه شهید سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها این لباس را به تن کردند و در زمره صالحین قرار گرفتند.

همچین آیت الله درّی نجف آبادی در پایان خطبه‌های نماز جمعه از زحمات سردار حسن مفخمی شهرستانی قدردانی کرده و برای سردار هادی رفیعی‌کیا فرمانده جدید فراجا استان مرکزی آرزوی موفقیت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha