دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین باطنی - جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه بدون شک سال های سال باید حوزه های علمیه تلاش کند تا با تحمل سختی ها و مرارت های فراوان، فرزانه ای همچون آیت الله ناصری تربیت شود، گفت: این عالم هفت ویژگی خاص داشت.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان ضمن تسلیت ارتحال عالم برجسته و معلم اخلاق آیت الله ناصری به محضر امام زمان(عج) و رهبر انقلاب، مراجع تقلید، حوزه های علمیه و مردم ولایتمدار و عالم دوست اصفهان و بازماندگان و خانواده آن عالم، اظهار کرد: بدون شک سال های سال باید حوزه های علمیه تلاش کنند تا با تحمل سختی ها و مرارت های فراوان، فرزانه ای هم چون آیت الله ناصری تربیت شود.

وی رحلت این عالم فرزانه را ضایعه ای جبران ناپذیر برای حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه اصفهان بیان کرد و افزود: عالمی که از دوران نوجوانی تحصیل در حوزه را شروع کرد و در نجف اشرف محضر بسیاری از بزرگان علوم عقلی، نقلی و عرفانی را درک کرد و سال ها در اصفهان کرسی درس و بحث و تدریس علوم حوزوی برای طلاب، فضلا و روحانیون اصفهان داشت.

جانشین مدیریت حوزه های علمیه اصفهان با تاکید بر بخش هایی از شخصیت اخلاقی و علمی آیت الله ناصری تصریح کرد: اگر پیرامون شخصیتی چون آیت الله ناصری بخواهیم صحبت کنیم باید ساعت ها وقت صرف کرد تا بشود ابعاد وجودی این عالم وارسته را تبیین کرد، لذا در این مجال کوتاه از بین ویژگی های این عالم برجسته هفت ویژگی را فهرست وار بیان می کنم.

وی اضافه کرد: ویژگی اول این معلم اخلاق، زهد و زندگی زاهدانه مثال زدنی ایشان بود که با تأسی به سلف صالح خود علمای بزرگوار بود، زرق و برق دنیا در زندگی آیت الله نصری نیز رنگ و معنا نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی ویژگی دوم آیت الله ناصری را مردمی بودن عنوان کرد و ادامه داد: آیت الله ناصری بین مردم و با مردم بود و درب منزل ایشان همیشه به روی مردم باز بود و معمولا عده ای در منزل برای زیارت، دریافت پاسخ پرسش های خود و گفت و گوی با آن مرحوم ازدحام داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی سوم آن عالم فرزانه این بود که پناهگاه مردم به ویژه نیروهای انقلاب و مأمن و پناه مردم، چه در دوران مبارزات و در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن بود و نیروهای انقلابی، رزمندگان اسلام، مسئولان نظام و عموم مردم، آن مرحوم را نقطه اتکا یافته و به ایشان تکیه می کردند و پناهگاه مردم به ویژه محرومین و مستضعفین بود.

جانشین مدیریت حوزه های علمیه اصفهان ویژگی چهارم آیت الله ناصری را توجه دادن مردم به خداوند سبحان و به حضرات معصومین(ع) به ویژه امام عصر(عج) بیان کرد و گفت: شاید صحبتی از سخنرانی های این عالم ربانی پیدا نکنید که مراتب عشق و ارادت و دلدادگی نسبت به امام عصر(عج) و ذکر و نام یاد آن بزرگوار، بیان مطالبی برای تقویت بنیه دینی، اعتقادی و فکری مردم در توجه به اهل بیت پیامبر گرامی اسلام در آن دیده نشود.

وی ویژگی پنجم آیت الله ناصری راعالم بودن آن عالم برجسته عنوان کرد و افزود: آیت الله ناصری به آنچه که می گفت عمل می کرد و سعی می کرد آنچه را که عمل می کند به مردم هم توصیه کند و این ویژگی زبانزد مردم است و کاملا از رفتار و سلوک ایشان مشهود بود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی، ویژگی ششم آیت الله ناصری را انقلابی بودن این عالم برجسته دانست و گفت: آیت الله ناصری علاقه مند به امام و رهبر انقلاب بود و در حمایت از نظام و انقلاب و حمایت از رهبر انقلاب به دیگران توصیه می کرد و خود را موظف می دانست اوامر حکومتی رهبر انقلاب را عمل کند و هیچ ابایی نیز از ابراز آن نداشت و دیگران را نیز توصیه به تبعیت از استوانه خیمه انقلاب یعنی ولی فقیه زمان می کرد و انقلاب را مقدمه انقلاب جهانی امام زمان(عج) می دانست.

وی اضافه کرد: ویژگی هفتم این بود که آیت الله ناصری استاد اخلاق و اسوه اخلاقی بود و مشی اخلاقی ایشان زبانزد بود و نشست و برخاست با این عالم، آموزه های اخلاقی را تداعی می کرد، سخن گفتن این معلم اخلاق، محتوای اخلاقی داشت و از ایشان یک چهره برجسته اخلاقی ساخته بود.

جانشین مدیریت حوزه های علمیه اصفهان با اشاره به خدمات ماندگار آیت الله ناصری یادآور شد: تربیت طلاب، ایجاد مراکز علمی، فرهنگی و خدماتی، درمانگاه های مختلف، تربیت نسل آینده حوزوی، عالمان فرزانه، فضلای مهذب برای تداوم راه انبیاء و راه اولیاء الهی و حفظ حوزه های علمیه بخشی از زحمات و خدماتی است که این عالم فرزانه انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: در یک کلام ایشان بقیة السلف بود و یادگار علما و بزرگان گذشته بود و عارف بالله و مجاهد فی سبیل الله بود و چنین شخصیتی از بین ما رخت بربسته است، لذا هر چند جسم ایشان بین ما نیست اما یاد و نام این عالم وارسته در دل های ما و در دل مردم عالم دوست و عالم پرور اصفهان همواره وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    خدا میداند علمای بزرگ همچون آیت الله ناصری چقدر دلشان از اوضاعی که مراکز سه گانه مدیرت حوزه های علمیه درست کردند اند، خون است.