جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زاہد مہدی

حوزه/ زاهد مهدی گفت: عزاداری بدعت نیست بلکه عبادت است. تصمیم احمقانه و متعصبانه دولت پنجاب در محدود کردن عزاداری حسینی، احساسات هزاران نفر را جریحه دار کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» زاهد مهدی رئیس سازمان دانشجویان امامیه پاکستان اطلاعیه دولت پنجاب در مورد اربعین را رد کرد و گفت: ما هیچ محدودیتی برای عزاداری را نمی پذیریم، این حق قانون اساسی ما است و دولت به وظایف خود عمل کند.

وی در نشستی اطلاعیه پلیس پنجاب پاکستان را عناد با محبان اهل‌بیت دانست و گفت: این برنامه و آیین جدید توهین به عزاداری است. عزاداری بدعت در دین نیست بلکه عبادت است. تصمیم احمقانه و متعصبانه دولت پنجاب، احساسات هزاران عزاداران را جریحه دار کرده است.

وی افزود: ما شهروندان پاکستان هستیم و بعنوان پاکستانی این حق قانونی و اساسی ما است که در ایام اربعین موکب ها را راه اندازی کنیم و بمناسبت اربعین امام حسین (ع) راهپیمایی برگزار کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت باید امنیت عزاداران را تأمین کند و از حربه‌های شوم خودداری کند. اگر حکومت این اعلامیه را پس نگیرد، تظاهرات در سراسر کشور صورت خواهد گرفت.

زاهد مهدی اظهار داشت: سازمان‌ دانشجویان امامیه پاکستان در سراسر پنجاب ارتباط خود را با حسینیه و انجمن‌ها آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود به زودی اعتراضات سراسری اعلام شود.

گفتنی است پلیس پنجاب پاکستان محدودیت هایی را برای عزاداری در ایام اربعین حسینی وضع کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یا الله IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    0 0
    خداوند دشمنان اهل بیت(ص) را لعنت و نابود فرماید
  • سلام IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 0
    السلام علی باکستان و الشیعة منه