یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
شناور شهید سلیمانی

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: شناور شهید سلیمانی تقویت بازدارندگی دریایی جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است.

حجت‌الاسلام غروی امام‌جمعه سلفچگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به طراحی و ساخت شناور شهید سلیمانی در کشورمان اظهار داشت: پیشتازی ایران در دریا و اقیانوس در سال‌های گذشته دوستان و دشمنان را به حیرت واداشته است؛ اقداماتی که علی‌رغم تحریم‌های فشرده و هوشمند نه‌تنها باعث قدرتمندتر شدن ایران در پهنه‌های آبی شده، بلکه نشان داده است که تهران با تحریم‌ها در خشکی و دریاها متوقف نخواهد شد.

وی ادامه داد: در همین راستا شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی، شناور تندرو کلاس موشک‌انداز شهید روحی و شناور تندرو موشک‌انداز شهید دارا به تجهیزات سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

حجت‌الاسلام غروی ابراز داشت: شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی دارای بدنه شناسا گریز با سطح مقطع راداری بسیار پایین است که باتوجه‌به نوع طراحی، قابلیت دریانوردی و اجرای انواع عملیات در آب‌های دور را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه، امروز با دستیابی به ساخت انواع موشک‌ها و شناورهای بومی، قدرت رزم دریایی کشور و افزایش دامنه حراست از امنیت پایدار حاکم بر جمهوری اسلامی ایران را کیلومترها دورتر از مرزهای کشور گسترش داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اتساع IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 2
    سپاه هر چه زودتر می بایست دستانش را بازتر کند، ابتدا باب المندب
  • آبراهها IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    حضور در آبراههای مهم یک ضرورت است
  • ؟ IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 2
    چرا زودتر کلک دست اندرکاران شهادت شهید سلیمانی کنده نمی شود؟
  • تفوق IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    تفوق قاطع اشراف راداری پدافندی می بایست خیلی جدی گرفته شود
  • مُخرِج IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    1 1
    برخورد با آمریکا بخصوص در سوریه دارای قاطعیت موثر و بیرون کننده، نیست
  • . IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 2
    چرا اخبار و موفقیتهای جبهه مقاومت اسلامی در خبرگزاری حوزه کم رنگ و کم تعداد است؟
  • ضرورت فوری IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    1 1
    در مساله بحرین دروغ مذهبی بودن دعوی برملا شده و الآن صهیونیستها مشغول خرید املاک و ... هستند، نباید گذاشت حاکمیت صهیونیستی ادامه و استقرار یابد، نیروهای میدانی می شود برادران عرب عراقی و مانند آنها باشند، و ایران پشتیبانی آتش هوایی و دریایی را بعهده بگیرد.
  • نظامی بازنشسته IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    0 0
    جهت مزید اطلاعات نظامی ، عرض میکنم که ارتش امریکا یک نیروی مسلح دریا پایه است یعنی برای عملیات دریایی سازمان یافته، خود نیروی دریایی علاوه بر شناورهای رزمی و لجستکی ،دارای ناوهای هواپیمابر است که پشتبانی هوایی عملیات دریایی را انجام میدهند در ضمن سپاه تفنگداران دریایی که ورزیده ترین نیروهای عملیاتی آبی خاکی هستند یگان هوا دریای این نیرو مجهز به بالگرد های آپاچی میباشند که میتوانند در یک لحظه 16 هدف را یکجا مورد حمله قرار دهند
    • عصر جدید IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      نیروهای آمریکایی از جمله دریاییشان، در عمل آزموده شدند، فلیمش هم موجود است، عصر هیمنه های موهوم تمام شده است.
  • رضا IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 0
    مفهوم بازدارندگی بعد از جنگ سرد تغییر کرده و با امکانات نظامی سنجیده نمیشود ممکن است در نبرد دو ارتش یکی شکست بخورد اما در نبرد ارتش و ملت حتما ارتش شکست میخورد نمونه های تاریخی زیادی هم هست مثل شکست سه قدرت نظامی جهان ( انگلستان ، شوروی و امریکا ) در افغانستان یا جنگ ویتنام و عراق ، در جنگ اوکراین ارتش روسیه حتما شکست میخورد چون در مقابل یک ملت قرار گرفته پس بازدارندگی در جای دیگری بدست آورد
    • . IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
      0 0
      در جنگ افغانستان اگر تجهیزات نابرابر بود، اما عده افاغنه فراوان بود، و آنان برای دفاع از سرزمینشان می جنگیدند، و به پشتوانه دین شجاعت داشتند... در مساله اکراین با توجه به مزدوران مختلط الملیه قضاوت آسان نیست، غربیها بخصوص آمریکا در مساله سوریه خیلی از عملکرد روسیه در برابر تروریستها خشمگین بودند، تحریک اوکراینیها برای فشار بر روس تبارها یکی از انواع مکرهایشان در این رابطه بود.