دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در همدان به شهرستان بهار

حوزه / امام جمعه شهرستان بهار با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و مراکز وابسته باید برای بحث تبلیغ در مسیر پیاده روی اربعین تدبیر لازم را بیندیشند، گفت: در این مسیر پر برکت در حدود ۱۴۰۰ عمود قرار دارد که می‌توان در هر یک کیلومتر مکانی را برای تبلیغ تدارک دید و مبلغان زباندان به تبلیغ بپردازند.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با تاکید بر اینکه سفر اربعین تنها یک سفر زیارتی نیست، اظهار داشت: بنای ما نباید تنها این باشد که در اربعین به عراق برویم و صرفاً یک ازدحام جمعیت و پیاده روی حضور داشته باشیم، بلکه باید به دنبال تحقق هدف اربعین که همان رساندن پیام امام حسین(ع) و یاران ایشان به جهانیان است، باشیم.

وی افزود: در روایات داریم زمانی که حضرت حجت(عج) ظهور می‌کنند، با تکیه بر خانه کعبه خود را فرزند امام حسین(ع) معرفی می‌کنند که سر مبارکش از تن جدا شده و تشنه شهید شده‌اند، بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که تمام جهان باید امام حسین(ع) را تا قبل از ظهور بشناسند و یکی از بهترین موقعیت‌ها برای شناساندن حضرت(ع) و اسلام به جهانیان، حرکت اربعین است.

امام جمعه بهار با اشاره به اینکه گاهی در عاشورا عده‌ای اقدامات اشتباهی همانند قمه زنی را مرتکب می‌شوند، یادآور شد: رسانه‌های جهان برای زیر سوال بردن چهره شیعه در جهان این اتفاق را به صورت گسترده به نمایش می‌گذارند، چرا که هدف آنها خدشه وارد کردن به چهره اسلام و شیعیان در جهان است.

وی ادامه داد: معمولاً عاشورا شیعیان در کربلا حاضر هستند، اما در اربعین شیعه، سنی، مسیحی و یهودی همه شرکت می‌کنند و ضمن آنکه معنویت آن فضا را درک و از آن بهره می‌برند، خود به عنوان سفیری از سرتاسر جهان در این سفر با وجود سانسور خبری توسط غرب، اما پیام این پیاده روی عظیم را به جهان انتقال خواهند داد.

حجت الاسلام ارزنده با تاکید بر اینکه وظیفه ما هم آن است که با تمام توان برای شناساندن حماسه اربعین به جهانیان تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: هدف همه باید همان حرکت در مسیر حضرت حجت(عج) و معرفی امام حسین(ع) باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و مراکز وابسته باید برای بحث تبلیغ در مسیر پیاده روی اربعین تدبیر لازم را بیندیشند، یادآور شد: در این مسیر پر برکت در حدود ۱۴۰۰ عمود قرار دارد که می‌توان در هر یک کیلومتر مکانی را برای تبلیغ تدارک دید تا مبلغان زباندان به تبلیغ بپردازند.

امام جمعه بهار افزود: معمولاً طلاب در اوقات شرعی برای اقامه نماز اقدام می‌کردند و در خلال نماز به امر تبلیغ مشغول می‌شدند که در نوع خود کار بسیار مفید و به جایی بود که حتی اگر کسی نسبت به نماز اول وقت نیز مقید نبود، در نمازهای جماعت اول وقت حاضر می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه از این ظرفیت باید به نحو احسن استفاده کرد، گفت: می‌توان با فراخوان عمومی از مبلغینی که قصد سفر به اربعین دارند، درخواست شود تا مشخصات خود را به سامانه‌ای خاص ارسال و برای تبلیغی جامع و مثمر ثمر برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام ارزنده با بیان اینکه برای اربعین سال آینده، باید از همین امروز کار را آغاز کرد، اظهار داشت: از نکات مثبت این فراخوان اطلاع دقیق از میزان حضور مبلغان در این مسیر است که در حال تبلیغ و خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع) هستند.

وی تصریح کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، لازم است کار به صورت تشکیلاتی انجام شود، بنابراین در مقابل جریاناتی که به دنبال مسموم کردن ذهن زوار هستند، باید با قدرت برای پاکسازی اذهان از شبهات وارد عمل شویم، البته لازمه این حرکت آن است که قبل از شروع اربعین، مبلغان با سلسله معارف اسلامی به خوبی آشنا شوند تا زمان برخورد، به راحتی بتوانند پاسخ مناسب را ارائه دهند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha