یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری اظهار کرد: تعلیم و تعلم در حوزه دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است و همواره سعی طلاب علوم دینی، ایجاد تقارن میان علم و عمل بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، خانم فاطمه صغری طالب زاده، در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری اظهار کرد: تعلیم و تعلم در حوزه علمیه، دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است که در مجامع علمی و محیط های آموزشی دیگر، کمتر یافت می شود.

وی ادامه داد: معنویت و اخلاق از دیرباز در حوزه های علمیه، حکمفرما بوده و همین جاذبه معنوی، خیل عظیمی از طالبان کمال را به سوی آن کشانده است؛ عجین شدن اخلاص، معنویت و تقوای الهی با نظام آموزشی، ترکیبی بی بدیل و منحصر به فرد است که همچون اکسیری کمیاب، عالمان متعهّد و بی بدیل را در طول تاریخ به جامعه بشری، تحویل داده است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری افزود: همواره سعی طلاب علوم دینی، ایجاد تقارن میان علم و عمل بوده، قصد قربت در تحصیل و تدریس، حضور با وضو در کلاس، احترام و تواضع در مقابل استاد و سایر طلاب، تعظیم علما و دانشمندان در گفتار و نوشتار، همه و همه نمودهایی از آمیخته شدن اخلاق و معنویت در مسیر فراگیری علم است.

وی با اشاره به آیه ۳۳ سوره فصلت افزود: بهترین گفتار، دعوت به عبودیت خداوند و انجام عمل صالح است که این زمینه در حوزه های علمیه فراهم است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری با اشاره به شروع کلاس های حضوری گفت: لطف خداوند شامل حال شما شد تا با ورود به حوزه های علمیه در مسیر خودسازی، دگرسازی و آشنایی با علوم و معارف اسلامی و بالا بردن توانمندی های خود بتوانید در راستای پاسخگویی به نیازهای جامعه، گام های موثری در مسیر تحول آفرینی این انقلاب بردارید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha