یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش ملی

حوزه/ تحمیل ولایت عهدی بهترین بستر برای بیان حقایق و نشان دادن حقیقت درون مأمون شد؛ چرا که اگر افشاگری های امام رضا علیه السلام نسبت به مأمون نبود، جهان امروز وی را به عنوان قدیس و عالم فرهیخته می شناخت.

حجت الاسلام علی اکبر رستمی در همایش ملی سیره سیاسی امام رضا علیه السلام، به تنوعات حیات سیاسی و سیره معصومین علیه السلام اشاره کرد و ابراز داشت: حضرات معصومین(ع) همچون انسان ۲۵۰ ساله است که در دوران و مقاطع مختلف تصمیم گیری های گوناگونی داشتند که گاه این موضع گیری ها بدون نگاه به شرایط متضاد به نظر می رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی، ضمن اشاره به سیره سیاسی اهل بیت علیهم السلام به اصول سیاسی امام رضا علیه السلام در انسجام بخشی به تنوع ظاهری موضع گیری ها اشاره کرد و ابراز داشت: وجود نازنین رسول الله نرمش فوق العاده ای در برابر شکنجه ها و تعدی ها و اهانت های مشرکان داشتند.

سخنران این همایش ملی، توضیحاتی را در رابطه به صلح حدیبیه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم اشاره کرد و اذعان داشت: مولی الموحدین علی علیه السلام نیز در دوران ۲۵ سال قبل از حکومت موضعی نرم را در پیش گرفته با آغاز مسئله خلافت و اخذ منصب غصبی رویه ای سخت در مقابل تعدی گران و ظالمان را در پیش گرفتند.

وی در ادامه سخنان خود به مصادیقی از تنوع موضع گیری اهل بیت علیهم‌السلام در مواجهه با مسائل اشاره کرد و اذعان داشت: برای شکل گیری اقناع درونی و دستیابی به تحلیل اقناع کننده، باید به اصول سیاسی امام رضا علیه السلام توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام رستمی در بخش پایانی سخنان خود اصل کلان نگری در مصلح اندیشی اسلامی و نرمش های معصومین علیهم السلام در برابر مواضع و رخدادها را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: تحمیل ولایت عهدی بهترین بستر برای بیان حقایق و نشان دادن حقیقت درون مامون شد؛ چرا که اگر افشاگری های امام رضا علیه السلام نسبت به مأمون نبود، جهان امروز وی را به عنوان قدیس و عالم فرهیخته می‌شناخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha