جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: با توجه به آداب و فرهنگ خاص و آداب مولود مردم فهیم و متدین کردستان، جشن محوری خودش را در این استان انجام دهد، بنابراین امسال جشن ملی وحدت به میزبانی کردستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، اولین جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های استانی ستاد گرامیداشت هفته وحدت امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان با حضور مسئولان و مدیران این استان برگزار شد.

حجت الاسلام برومند رازیانی در این جلسه اظهار داشت: ۱۶ برنامه شاخص در هر ۱۰ شهرستان کردستان در هفته وحدت برگزار خواهیم کرد و برخی از این برنامه ها مشترک هستند همانند مسابقه پیامکی.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: آمادگی کامل برای هم افزایی با نهادی مربوطه در اجرای هرچه بهتر این برنامه ها و جشن ها در سطح استان کردستان را داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در کشور این گونه تصمیم گیری کرده است که با توجه به آداب و فرهنگ خاص و آداب مولود مردم فهیم و متدین کردستان، جشن محوری خودش را در این استان انجام دهد، بنابراین امسال جشن ملی وحدت به میزبانی کردستان برگزار می شود.

حجت الاسلام رازیانی ادامه داد: این برنامه ای وسیع و گسترده است، الگوی این جشن مهمانی ۱۰ کیلومتری است که مورد تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفته و ان شاء الله به صورت یک برنامه وسیع خیابانی برگزار می شود و در طول مسیر تمهیدات لازم اندیشه شده است لذا در این برنامه از تمام ظرفیت گروه های مولودی خوانی و... استان نهایت بهره را خواهیم برد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان عنوان کرد: در کنار این جشن بزرگ از چهره های ملی همانند مجریان، مداحان، گروه های هنری و... در بخش کودکان و بزرگسالان استفاده می شود.

وی یادآور شد: چون این برنامه به صورت چند ساعته برگزار می شود بنابراین برپایی مواکب برای کودکان و نوجوانان در مسیر برپا می شود.

حجت الاسلام رازیانی گفت: پوشش رسانه ای این برنامه را رسانه ملی برعهده خواهد گرفت و ان شاء الله در سه شنبه هفته جاری محورهای این برنامه مهم و بزرگ مطرح می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان تصریح کرد: این برنامه باعث می شود که با حضور مردم کردستان در میلاد رسول اکرم (ص) یکبار دیگر علاقمندی مردم این خطه به دین به نمایش گذاشته شود.

وی اظهار کرد: به جز این برنامه، برنامه های محوری دیگر در مساجد هر ۱۰ شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام رازیانی با اشاره به نشست مشترک علمای در هفته وحدت، گفت: مسابقات قرآنی، جشن های مولودی در خانقاه ها، برپایی ایستگاه های صلواتی، نشست های تخصصی تبیین وحدت اسلامی از نگاه امامین انقلاب در تمام شهرستان ها از دیگر برنامه های هفته وحدت در کردستان خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: از دیگر برنامه های هفته وحدت در استان کردستان، همایش «جمعیت، وحدت و قدرت اسلامی» می باشد که با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی برگزار می شود.

وی ادامه داد: طرح گفتمان های دینی با توجه به آغاز سال تحصیلی با موضوع «وحدت اسلامی» با همکاری آموزش و پرورش در سطح مدارس استان در هفته آتی برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به راه اندازی کاروان های شادی منادیان وحدت در سطح کردستان، خاطرنشان کرد: مسابقه قرآنی به صورت رادیویی در شهرستان مریوان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha