دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: نخستین وقف نامه ای که تحریر شد ۷۰۰ سال پیش است البته شاید هنوز موقوفه ای با سابقه بیشتر باشد که تحریر نشده باشد که نشان از دین داری مردم فارس دارد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف که در سالن همایش های اداره کل اوقاف فارس برگزار شد، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: استان فارس هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه و حدود ۱۵ هزار و ۵۰ موقوفه و ۱۹۰ هزار رقبه موقوفه را دارا است.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های اداره کل اوقاف پرداخت و اظهار کرد: اگر کار وقف به درستی صورت بگیرد بخش عمده ای از مشکلات برطرف می شود.

مدیرکل اوقاف فارس عنوان کرد: نخستین وقف نامه ای که در فارس تحریر شد ۷۰۰ سال پیش است البته شاید هنوز موقوفه با سابقه بیشتر باشد که تحریر نشده باشد که نشان از دین داری مردم فارس دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم فارس در هر زمینه ای با توجه به نیاز های جامعه وقف کرده اند، در سال گذشته توفیق این را داشته ایم که یکی از بزرگترین شرکت های دانش بنیان را افتتاح کنیم که امروزه تمام تجهیزات مورد نیاز پزشکی را تولید می کند.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: در بحث ایجاد شهرک پرتو دهی در شهرک صنعتی اقداماتی را صورت داده ایم که با هزینه بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان هفته آینده افتتاح خواهد شد؛ تا امروز مواد غذایی که به دست ما می رسیده قابل صادرات نبوده است اما با تجهیز این شرکت قابل صادرات خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha