جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای شهدای در مدرسه علمیه الزهرا سلام علیها ارومیه

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: برای سربلندی یک جامعه لازم است حوزه‌های علمیه عملکرد درستی داشته باشند و مردم هم حق و حقوق آن‌ها را بشناسند و رعایت کنند، که لازمه فراهم شدن این‌ها رسیدن یک جامعه به بلوغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، امروز در مراسم یادواره شهدای روحانی که در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: یک جامعه زمانی پیشرفت می‌کند و به سمت تعالی پیش می‌رود، که در آن پدر و مادر احترام داشته باشند.

وی با بیان اینکه صاحبان علم در جامعه به آن قداست می‌بخشند و موجب تربیت درست نسل‌های جوان می‌شوند، گفت: خداوند متعال قلم علما را بالاتر از خون شهدا می‌داند و حوزه‌های علمیه نیز به عنوان ذوی الحقوق‌های جامعه نقش مهمی در تعالی انسان‌ها بر عهده دارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی یادآور شد: برای سربلندی یک جامعه لازم است حوزه‌های علمیه عملکرد درستی داشته باشند و مردم هم حق و حقوق آن‌ها را بشناسند و رعایت کنند، که لازمه فراهم شدن این‌ها رسیدن یک جامعه به بلوغ است و اگر مردمی به بلوغ فکری و اعتقادی نرسند، سر امام حسین(ع) را بر سر نیزه می‌کنند و امیرالمومنین(ع) را در محراب شهید می‌کنند.

وی گفت: در زیارت اربعین امام حسین(ع) آمده است "و بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ"، امام حسین(ع) جان خود را فدا کردند تا انسان‌ها را از جهالت، نادانی و گمراهی نجات دهند.

حجت الاسلام فیاضی مطرح کرد: عایشه بنت الشاطی می‌نویسد، هرچه در بین بانوان دنبال قهرمان گشتم فقط دیدم زینب(س) قهرمان است و لذا طلاب خواهر نیز به تأسی از ایشان باید فعال باشند و نقش خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر یادآور شد: علت اینکه معاندین و دشمنان به مرگ مهسا امینی واکنش‌های زیادی نشان دادند، اما به مرگ دختران افغانستانی عکس‌العملی نشان ندادند، این بود که نفع آنها در ایجاد آشوب در ایران است و این مسئله با دست گذاشتن به فوت یک زن در ایران به دست محقق می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha