جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
لیلا نظری

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی گفت: زنان با توجه به جایگاه همسری و مادری که نقش تربیتی دارد، نقش بسیار مهمی در زمینه سازی ظهور دارند، البته جمعی از یاران حضرت نیز از بین زنان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، لیلا نظری استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، امروز در مراسم هفتگی سه شنبه‌های مهدوی که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه برگزار شد، به اهمیت ایمان و بصیرت در فتنه‌های آخر الزمانی اشاره کرد و اظهار داشت: زن در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، در حالی که تفکر غربی و نظام سرمایه داری به زن به‌ عنوان یک ابزار نگاه می‌کند.

وی به تشریح نقش زنان در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) پرداخت و گفت: زنان با توجه به جایگاه همسری و مادری که نقش تربیتی دارد، نقش بسیار مهمی در زمینه سازی ظهور دارند، البته جمعی از یاران حضرت نیز از بین زنان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: با رجوع به آیات قرآن، در رابطه با جایگاه زن، اسلام دیدگاه غرب را که زن را ابزاری برای به دست آوردن پول و ثروت و وسیله‌ای برای مردان تلقی می‌کند را مردود می داند و مقام و ارزش انسان را براساس آیه "إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ" می‌داند.

وی با بیان اینکه این نگاه ارزشی به زنان در حضرت زهرای مرضیه(س) و براساس روایت "لولاک لما خلقت الافلاک " به اوج خود می رسد، یادآور شد: حضرت زهرا الگوی بی‌نظیر برای بشریت در عصر حاضر و تمام عصرهاست.

نظری ضمن تبیین تمایز بین شخصیت و ابزار بودن، گفت: زنانی که در مسیر الهی و بر اساس دستورات پروردگار زندگی خود را تنظیم می‌کنند، دارای شخصیتی پر بهاء بوده و در جامعه مهدوی دارای نقش و جایگاه خواهند بود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha