دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ساوه

حوزه/ نشست اخلاقی-فرهنگی با موضوع بررسی تأثیر رسانه‌های نوین بر خانواده با سخنرانی خانم شوکتی استاد حوزه و با حضور طلاب در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست اخلاقی-فرهنگی با موضوع بررسی تاثیر رسانه‌های نوین بر خانواده با سخنرانی خانم شوکتی استاد حوزه و با حضور طلاب در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه برگزار شد.

استاد حوزه علمیه ساوه اظهار داشت: استفاده از رسانه‌های نوین و رابطه این فناوری با ابعاد مختلف زندگی روزمره در کشور ما رو به افزایش است.

شوکتی با اشاره به لزوم توجه به رویکرد آسیب شناختی، گفت: با ورود تکنولوژی‌های نوین ارتباطی به خانه‌ها، این ابزارها به صورت بالقوه می‌توانند کیفیت و الگوهای روابط در خانواده را دگرگون کرده و باعث ایجاد رخنه در خانواده‌ها شوند و پیامدهایی همچون تضعیف همبستگی افراد خانواده و سست شدن مرزهای خانواده را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت رویکرد ایجابی در رفتارها، اظهار داشت: این بخش بیانگر پیامدهای مثبت این رسانه‌ها بر مناسبات و تعاملات خانوادگی می‌باشد و بر اساس این رویکرد، از جمله فواید تکنولوژی نوین این است که می‌توان بسیاری از مهارت‌های جدید را با سرعت و هزینه و زمان کم کسب نمود و یا در فضای مجازی ضمن ارتباط و مشاوره با اعضای خانواده ودوستان، صله ارحام کرده و با دیگران ارتباطی سالم برقرار کرد.

این استاد حوزه علمیه به تشریح رویکرد تفصیلی پرداخت و گفت: باتوجه به شناخت دو رویکرد قبلی و پیامدهای آن دو، هر شخصی موظف است که دقت بیشتری در استفاده از این رسانه‌ها داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha