دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملانوری گفت: طرح امین، از برنامه های موفق بوده و مورد توجه مسئولین کشور قرار گرفته است و تا الان ۱۵ هزار مدرسه در این طرح وجود داشته و باید این تعداد به ۳۰ هزار مدرسه در کشور برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملانوری در همایش معاونین تبلیغ و امور فرهنگی استان ها که در مجتمع یاوران مهدی جمکران در حال برگزاری است، اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) در روایتی مردم را به تقوای الهی، صدق در نیت، امانت داری، برخورد مناسب با همسایه ها، سجده های طولانی، عیادت از مریض، صدق در زبان، رعایت حقوق دیگران توصیه کردند.
وی ضمن تأکید بر رعایت این توصیه ها به معاونین تبلیغ و امور فرهنگی استانها، بیان داشت: رفتار و عمل ما باید طوری باشد که مردم علاقه مند دین شوند؛ این گونه نباشد مردم رفتار و عمل ما را مطابق نبینند و این مسئله، زمینه دوری مردم از شیعه و دین خدا شود.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه یاد و ذکر خدا، به یاد آوردن مرگ در هر لحظه، قرائت قرآن و درود فرستادن بر پیامبر(ص) را از دیگر توصیه های امام یازدهم شیعیان عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری از مهمترین مباحث این همایش را مسئله هجرت مبلغین و روحانیون دانست و بیان داشت: طرح جامع هجرت طلاب و روحانیون، طراحی و اصلاح شده است و دیگر از هیچ مبلغی در بحث هجرت عذر و بهانه ای پذیرفته نیست.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: برای پذیرش مبلغین در بحث هجرت مواردی رعایت شود که از جمله گزینش دقیق و برگزاری کارگاه های آموزشی است.
وی دیگر برنامه این همایش را ارائه بحث مسجد تراز عنوان کرد و بیان داشت: مسجد تراز از مسائل مهم بوده و لازم است این طرح در استانها اجرا شود. برای این طرح یک سال زحمت کشیده شده و باید برای تحقق آن تلاش کرد تا بتوانیم از مساجد برای ساختن جامعه سالم استفاده کنیم.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: باید برای ساخت مسجد تراز، همه مسئولین به میدان بیایند و در کنار این مسئله، تعاملات مناسبی با کمیته امداد انجام شده تا مبلغین قوی برای منطقه محروم انتخاب شوند.
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری بیان داشت: مسئله دیگری که باید در این همایش در مورد آن بحث شود، استفاده از ابزار هنر برای تبلیغ است که برای این موضوع، نظام جامع هنر طراحی شده است.
وی افزود: شناسایی افراد توانمند در بحث خطابه، آموزش و برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی از جمله کارهایی است که در بحث هنر باید انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین ملانوری به بحث شبکه سازی مبلغین اینترنتی اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح لازم است در استانها اجرا شود و افرادی مشغول تبلیغ در فضای مجازی شوند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه برگزاری شعبه های طرح های مهارتی را از دیگر محورهای بحث همایش عنوان کرد و بیان داشت: امسال قرار است آموزش های مهارتی و کاربردی برای بخش های مختلف طرح امین و هجرت اتفاق بیافتد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بیان داشت: یکی از این طرح ها که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، طرح امین است؛ این طرح از برنامه های موفق بوده و مورد توجه مسئولین کشور قرار گرفته است و تا الان ۱۵ هزار مدرسه در این طرح وجود داشته و باید این تعداد به ۳۰ هزار مدرسه در کشور برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha