سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه مراغه با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید همزمان با مراکز دانشگاهی توسعه پیدا کند، گفت: همانطور که جامعه به پزشک نیاز دارد، به طبیب روح و روان هم نیازمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مراغه، اظهار داشت: نقشه دشمن این است که زنان و طلاب از حجاب و لباس روحانیت عقب‌نشینی کرده و از این طریق دین را کم‌رنگ کنند، اما زنان مومنه ایران اسلامی به هیچ وجه از دستور الهی سرپیچی نخواهند کرد و طلاب نیز به لباس شان افتخار می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به طلاب جوان که به کسوت روحانیت در آمدند، یادآور شد: با این لباس در جامعه و محافل مختلف حاضر شوید و این را بدانید روزی که عمامه را روی سر گذاشتید، شئونات آن را هم باید حفظ کنید.

وی با بیان اینکه ۱۹ سال است که مراسم عمامه‌گذاری در مراغه برگزار می‌شود، یادآور شد: امروز و همزمان با ۱۷ ربیع‌الاول، ۳۲ نفر از سربازان امام زمان(عج) معمم شدند، در حالی که حدود دو دهه قبل حوزه‌های علمیه در این شهرستان غیرفعال بود.

امام جمعه مراغه با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید همزمان با مراکز دانشگاهی توسعه پیدا کند، بیان کرد: همانطور که جامعه به پزشک نیاز دارد، به طبیب روح و روان نیز نیازمند است.

وی تصریح کرد: طی دو دهه اخیر، نزدیک به ۴۸ نفر از روحانیان مراغه به دیار باقی شتافته‌اند و اگر این حوزه‌های علمیه توسعه نیافته بود، امروز روحانیان جوان برای برپایی نماز جماعت در مساجد حضور نداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید بر ضرورت پشتیبانی مردم از حوزه‌های علمیه،افزود: حوزه‌ها باید پابرجا بمانند، تا طلبه‌ها برای زنده نگه داشتن دین محمدی تلاش کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha