چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با وزیر بهداشت

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با وزیر بهداشت بر لزوم حمایت و توانمندسازی نخبگان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی در دیدار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ضمن تبریک سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به قم، از زحمات و تلاش‌های متعهدانه و انقلابی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تمام پزشکان کشور تقدیر و تشکر نمود.

وی هجرت تاریخی و بسیار بزرگ حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به قم را سرمنشأ شکل‌گیری و ایجاد تحولات علمی و معرفتی در قم، ایران و جهان دانست و افزود: عظمت حضور تمدنی امام رضا علیه‌السلام خارج از دایره جزیره العرب و در سرزمین خراسان، نقطه عطف تاریخی را در جهان اسلام ایجاد کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که قبر نورانی و انوار قدسی فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها پشتوانه حوزه بیش از هزارساله است، اظهار داشت: در قرن اخیر و به‌ویژه در عصر انقلاب اسلامی حوزه علمیه قم منشأ برکات زیادی بوده، مضجع شریف فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در میان امام‌زادگان از تلألؤ وصف‌ناپذیری برخوردار است.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود به عوامل ارتقای بخش آثار اعمال نیک آدمی اشاره کرد و با بیان این که اعمال نیک آدمی در پیوست با برخی از عوامل ارزش هزار برابری پیدا می‌کند، خاطرنشان ساخت: خدمت انسان در شرایط سخت از جمله عوامل ارتقای بخش اعمال است؛ دستگیری در بحران و هنگامه سختی ارزش کار را ارتقا می‌دهد؛ پزشکی از جمله مشاغل آمیخته با سختی‌ها و گرفتاری‌ها است که ارزش آن را افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر این که به هر میزان کار سخت، جدی و دقیق‌تر انجام شود ارزش آن تصاعدی افزایش می‌کند، یادآور شد: کار نظام پزشکی که از ارزش بالایی برخوردار است، اگر با عامل مهم اخلاص در هم آمیزد ارزشمندی آن وصف‌ناپذیر خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه ضمن تبیین سرافرازی نظام پزشکی در تاریخ ایران با اشاره به این که در عصر انقلاب اسلامی نظام پزشکی تاریخ درخشانی را خلق نموده است، اظهار داشت: درخشش نظام پزشکی و کادر درمان کشور در دوران کرونا، وصف‌ناپذیر بود.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تأکید بر ارتقای هم‌افزایی‌های سازمانی، از آمادگی حوزه‌های علمیه برای همیاری با جامعه پزشکی خبر داد و یادآور شد: حوزه‌های علمیه و رسالتش در قلمرو فقه و فلسفه، در تولید و پشتیبانی دانشی و شکل‌گیری حرکت‌های جدید علمی انکارناپذیر است.

وی بر اهمیت هم‌افزایی بعد علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه در تعامل با دانشگاه اشاره کرد و ضمن تأکید بر پرهیز از افراط و تفریط ها در مواجهه با نظریات و تکنیک‌های علمی، خاطرنشان ساخت: نظام مشاوره درست علمی مبتنی بر فرهنگی دینی و بومی امر مهمی است که حوزه‌های علمیه آماده همیاری و مشارکت در این عرصه است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این مشاوره مبتنی بر اصول درست، نیازمند طراحی و پایه‌ریزی‌های علمی - معرفتی است، اظهار داشت: نخبگان از توانمندی‌های ویژه‌ و والایی برخوردارند؛ باید ظرفیت و استعداد نخبگانی را مغتنم شمرد و برای فعال‌سازی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی به موضوع محورهای برنامه هفتم توسعه کشور و لزوم تقویت جایگاه نخبگانی در آن اشاره و بر اهمیت ایجاد و شکل‌گیری تعامل میان ستاد جمعیت کشور و معاونت تبلیغ حوزه برای خلق هم‌افزایی‌های فرهنگ‌ ساز، تأکید کرد.

آیت‌الله اعرافی، در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت تربیت دانشجویان غیرایرانی در حوزه‌های مختلف فنی و دانشی از توجه دولت به بیماران خاص و تقویت تعاملات مردمی در حوزه بهداشت و درمان تقدیر و بر لزوم شکل‌گیری و تقویت کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و باز کردن گره مشکلات و حل معضلات مسائل کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگانی تأکید کرد.

دکتر بهرام عین‌ اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از اقدامات این وزارت‌خانه در حوزه بهداشت و درمان ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha