دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار وزیر بهداشت با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: مسائل فرهنگی بیشتر از آموزش سرچشمه می گیرد نه از فشار؛ اینکه بخواهیم با فشار، مسئله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه ای نخواهیم گرفت‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های که در علوم پزشکی کشور حاصل شده، تشکر کرده و گفتند: وزارت بهداشت و درمان افزون بر ارتقای سطح سلامت و بهداشت کشور، باید نسبت به مسائل درمانی قشر ضعیف کشور به خصوص بیماران صعب العلاج کمک کند.

ایشان تولید بعضی از اقلام دارویی و واکسن‌ها توسط شرکت‌های داخلی را از جمله ثمرات تحریم‌ها دانسته و افزودند: تحریم‌های آمریکا و غرب فرصتی ایجاد کرد تا در این تولیدات به خودکفایی برسیم.

معظم له ادامه دادند: مسئله‌ افزایش جمعیت کشور پیش از آن که یک مسئله درمانی باشد، اخلاقی است. باید مردم بدانند که آنچه سبب حفظ مملکت می‌شود، جمعیت کشور است. چین به سبب جمعیتی که دارد در بسیاری از مسائل، حرف اول را در دنیا می‌زند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، شعار جمعیت کمتر، زندگی بهتر را اشتباه دانسته و تأکید کردند: برخی تنها آرامش و آسایش امروز خودشان را ملاحظه می‌کنند، اما فردا وقتی جمعیت کم و پیر شد، با کمبود و پیری جمعیت، نسل آینده شما چه خواهد شد؟ اینکه اجازه نمی‌دهیم محیط زیست تخریب شود، برای این است که محیط زیست تنها برای ما نیست، بلکه برای آیندگان هم است، بنابراین به فکر آیندگان بودن، خود یک مسئله مهم است.

ایشان تأکید کردند: مسائل فرهنگی بیشتر از آموزش سرچشمه می‌گیرد نه از فشار؛ اینکه بخواهیم با فشار، مسئله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه حوزه‌ی علمیه را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برشمرده که می‌تواند در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت کشور، به وزارت بهداشت کمک نماید.

ایشان وجود بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به خصوص مناطق محروم که به همت حوزه و مراجع تقلید بنا گردیده و به صورت خیریه جهت درمان بیماران ناتوان و ضعیف فعّال هستند را از نمونه‌های آن برشمردند.

معظم له افزودند: وزارت بهداشت می‌تواند با ایجاد مراکزی در قم و آموزش به طلاب، از آنان برای درمان در مناطق محروم استفاده نماید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به هزینه بالای ویزیت پزشکان اشاره کرده و فرمودند: برخی از پزشکان، برای منفعت بیشتر خودشان، بیماران را به مطب‌شان ارجاع می‌دهند، و در آنجا هم هزینه‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل می‌کنند، که مناسب است با مسائل فرهنگی و تربیتی نسبت به این مسئله هم اقدام گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ؟ IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 2
    با فشار مساله سرقت مالی و قتل حل شده است؟ آیا دولتی تا حالا دیده اید به خاطر حل نشدن اینها فشارو برخورد را کنار بگذارد؟ سرقت عرضی، دل متاهلان، سلامت جوانان ناتوان از ازدواج و ...کم اهمیت است؟
  • یا الله IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    در امر به معروف و نهی از منکر هدف چیست؟ ایجاد ایمان به معروفیت معروف و منکریت منکر؟! چرا کارکرد این فریضه با کارهای نرم فرهنگی مخلوط میشه؟ لب مطلب این واجب بزرگ این است که آلوده کردن جامعه و تشدید آن ممنوع. اگر طرف فهمید که هنیئا له و اگر نابخرد بود، حد اقل تا آنجا که ممکن است باید جلوی سرایت بیماری را گرفت.
  • ضرورت فشار مستمر IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    اساسا بدون فشار خیلی چیزها جا نمی افته. کمربند ایمنی در داخل و خارج فقط با کار فرهنگی جا افتاد؟ برخی از کشورهای اروپایی با همه سابقه و ابزار فرهنگی چه جریمه های سنگینی گذاشتند، همین الآن هم که کمی شل گرفته بشه باز ...
  • نیاز تحلیلی عالمانه IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 1
    آقایان علما وقتی سخن عالمی از گذشته یا معاصر می بیننند، خیلی در صحت و سقم آن دقت می کنند، تجزیه و تحلیل می نمایند، که بجا و شایسته است، اما وقتی با ادعاهای تکراری و تلقینی دشمنان یا عواملشان مواجه می شوند، گاه آن مداقه مشاهده نمی شود! چرا ؟! برخی از تعابیر و جملات گاه آنچنان محکم و مداوم می گویند که برای عوام الناس ممکن است به شکل باور و پایه باوری درآید، بزرگواران از اساطین علما در چنین مواقعی می بایست، نگاه کنند ببینند، مشکل در کلیت است، در تطبیق اشتباه شده یا ... و جامعه را روشن کنند.
  • ابدا IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 2
    عقب نشینی یعنی دادن جرات به بزه و بزهکار برای طمعهای بیشتر
  • حتی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
    1 2
    ممانعت از گناه متجاهر به فسق، کمک به خود او هم هست، حتی اگر معتقد نباشد و نشود، چرا که: گناه کمتر = عقوبت کمتر
  • خوف IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 1
    و در امالی طوسی با سندی كه متصل به امیرالمؤمنین‌(علیه‌السلام) است روایت شده: قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(علیه‌السلام): «إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَا یُصْبِحُ إِلَّا خَائِفاً وَإِنْ‏ كَانَ‏ مُحْسِناً، وَلَا یُمْسِی إِلَّا خَائِفاً وَإِنْ‏ كَانَ‏ مُحْسِناً، لِأَنَّهُ بَیْنَ أَمْرَیْنِ: بَیْنَ وَقْتٍ قَدْ مَضَى لَا یَدْرِی مَا اللّٰهُ صَانِعٌ بِهِ، وَبَیْنَ أَجَلٍ قَدِ اقْتَرَبَ لَا یَدْرِی مَا یُصِیبُهُ مِنَ الْهَلَكَاتِ‏»؛[2] امیرالمؤمنین‌(علیه‌السلام) فرمود: «مؤمن صبح نمی‎كند مگر خائف و بیمناك، هرچند نیكوكار باشد، و شب نمی‎كند مگر ترسناك، اگرچه نیكوكار باشد؛ چون بین دو امر است: بین وقتی که سپری شده و نمی‌داند خدا چه‌کاری نسبت به او انجام می‌دهد و بین اجلی که نزدیک شده و نمی‌داند چه چیزی او را از هلاکت‌ها نجات می‌دهد».
  • سيد IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    جناب خبرگزاري حوزه سلام - اين بنده خدايي كه پاي اكثر خبر ها نظر ميزاره و گاهي بقيه رو هم با جملاتش نوازش ميده اگر ميشه استخدام كنين و يا حداقل يه صفحه مستقل بهش بدين تا نظراتش رو اونجا بنويسه. تو همين مطلب با چند نام نظر دادن ايشون. خب عزيز همه مطالب رو تو يه نظر بيان بفرما
    • ؟ IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      شما بفرما چرا قرآن آیه آیه هست؟ چرا بزرگترین آیه فوقش یک صفحه هست؟ حوصلت میشه مطالب حجیم رو بخونی؟ مطالب متنوع چرا تو هم ...؟
    • پاسخ به ؟ IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      1 0
      ديگه كم مونده نظرات خودمون رو با قرآن هم مقايسه كنيم... بقيه اش رو هم ولش كن.
    • پاسخ به پاسخ IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      اقتباس و اهتداء، مقایسه نابجا و مذموم نیست.
  • محمد IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    دوستان طلبه و هوشیاران جامعه باید دقت کنند شما الگوی جامعه هستید وقتی شما برای معیشت مردم برای تولید چندین دهه خودروی بی کیفیت پراید ، برای تورموحشتناکه هر ساله برای بی آبی سیستان و بلوچستان برای محیط زیستی که کار نشده برای عدم آزادی اینترنت بین المللی هم راه مردم نباشید و اعتراضی نکنید و بی حس هم باشید دیگه چه توقعی از ظواهر جامعه اسلامی میماند خواهشن با چشمان باز عمل کنید
    • ؟!!!!!! IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      عدم آزادی اینترنت بین المللی! آفرین! میدان داری جنگ افزارهای دشمن عنودی همانند رژیم تروریست آمریکا، یعنی آزادی؟! ای مرگ بر چنین آزادیهایی.
  • خرابکاران طلبکار! IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    کسانی حین امر بمعروف و نهی از منکر مومنین سنگ اندازی و مانع تراشی و پشتیبانی روانی می کنند، بعدش میان میگن دیدید فایده ای نداره؟ ایننند! اما ما چرا حرف اونا رو تکرار کنیم؟
  • سيد IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    1 0
    خبرگزاري حوزه جان به نظرات منتشر شده نگاه كن قشنگ معلومه يك نفر داره اين نظرات رو با اسامي مختلف ميفرسته و همش رو منتشر ميكني بعد نظر ما رو سانسور ميكني؟؟ اين آقا تو اكثر خبرها ماشاالله فعاله و نظر ميده
    • ! IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      معلومه! یه نمونه سانسور هم همین!
  • ترجیح حکم اولی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    مطرح شده است که چنین شرط کردنی عملا راه ازدواج و ارضای حلال را به روی دختران زیادی بسته است، ولی مخالفت یا کم محلی می کند و دختر ... انسداد عجیبی اینجا روایت می شود! اگر استاد گرامی بجای تمسک به ادله ای که برای گرایش به حکم ثانویه یا احتیاط آوردن اند، بر همان حکم شرعی اولی پافشاری می کردند، شاید کمتر شاهد ناهنحاری بدحجابی می بودیم.
    • . IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      نظر رو کامل بگذارید. این طور که گنگ شده.
  • سعید IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 0
    ما به آقای مکارم ارادت داریم. اما وضعیت بی حجابی این روزها فقط و فقط یک حرکت سیاسی و امنیتی است که برای دوره ای طولانی از سوی اجانب به ویژ آمریکا و صهیونیزم و وهابیت به منظور از بین بردن اصل و اساس دین طراحی شده و با قدرت در حال اجراست!متاسفانه دشمنان در کارهای ضد فرهنگی خود بسیار فعالند و ما در کارهای فرهنگی بسیار سست عمل می کنیم. چند ده سال است که شعار کار فرهنگی سر داده شده است اما خروجی آن اصلا پیدا نیست! این یعنی اینکه مقوله حجاب ، تنها با کار فرهنگی قابل حل نیست. تربیت صحیح دینی و کار گسترده تبلیغی از یکسو بعلاوه افشای توطئه های غرب و صهیونیزم از سوی دیگر و ایجاد اشتغال متناسب و مناسب بانوان و دختران و نیز تفریحات سالم هم باید مد نظر قرار گیرد.