چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
جوانی جمعیت

حوزه/مسئول جوانی‌جمعیت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: پایین بودن جمعیت یک کشور، به معنای آسیب پذیر بودن آن کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و لذا هیچ ایرانی نمی‌خواهد چنین اتفاقی برای کشورش رخ دهد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، طیبه احمدزاده مسئول جوانی جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، صبح امروز در جمع کارکنان زن ادارات استان بوشهر با اشاره به اینکه ایران با بحران پیری جمعیت در دهه‌های آینده مواجه است، اظهار داشت: علت این مشکل این است که متوسط تعداد فرزندان در خانواده‌های ایرانی کمتر از دو فرزند است. ‌

مسئول جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: پیش بینی شده است اگر جمعیت و زاد و ولد به همین روال نابسامان پیش برود، جمعیت کشور به نصف یا یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه این تعداد کمتر از حد جایگزینی است و نسل بعد از ما قادر به جایگزینی نسل قبل از خود نخواهند بود، گفت: در نتیجه این موضوع، جمعیت کشور به تدریج پیر می‌شود و سن پیری هم با مرگ و میر بالایی همراه خواهد بود، که این افزایش مرگ و میر به معنای کاهش جمعیت است.

احمد زاده خاطر نشان کرد: جمعیت کم یک کشور، به معنای آسیب پذیر بودن آن کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و لذا هیچ ایرانی نمی‌خواهد چنین اتفاقی برای کشورش رخ دهد.

وی یادآور شد: یکی از راهکارهای دولت برای رفع این معضل، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در نظر گرفتن تسهیلاتی برای ازدواج، فرزند آوری، پیشگیری از سقط و درمان ناباروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha