جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ زکزاکی

حوزه/ جمعی از بانوان عضو نهضت اسلامی نیجریه با شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمعی از بانوان و اعضای جنبش اسلامی نیجریه میهمان شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور شدند و با وی پیرامون برخی از مسائل اجتماعی و آموزشی ویزه بانوان و دختران صحبت و تبادل نظر کردند.

شیخ ابراهیم زکزاکی در ابتدای این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به حضار، دیدار با آنان را مایه خوشحالی و مباهات خوانده و افزود: از این که می‌بینم شما خواهران و دختران من همانند سایر پدران و برادران ایمانی خود چه در سال های اسارت و چه هم اکنون دست از جهاد نکشیده اید و پا به پای آنها در راه حق و احقاق شعائر ایثار می‌کنید به راستی احساس غرور میکنم.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در ادامه افزود: شما بانوان و سایر زنان آزاده در سایر بلاد و نقاط عالم، در شجاعت، بردباری و ولایت پذیری الگویی همانند عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها نخواهید یافت لذا شایسته است در امور شخصی و وظایف شرعی و اجتماعی خود آن حضرت را الگو قرار داده و بر طبق سیره ایشان و اجدادش عمل کنید.

شیخ زکزاکی در ادامه در وصف مقام شامخ حضرت زینب کبری (س) به فرموده حضرت امام زین العابدین علیه السلام استناد کرد و گفت: در روایات آمده است که امام سجاد (ع) خطاب به عمه خود حضرت زینب (س) فرمودند: «أنتِ بِحَمدِ اللّه‏ عالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ» به این معنا که [ای زینب!] تو، بحمداللّه‏، عالمی هستی که نزد کسی تعلیم ندیدی و دانایی هستی که نزد کسی نیاموختی. از این روایت در می یابیم که حضرت زینب علاوه بر ابعاد زندگی شخصی، سیاسی و معنوی خود در بعد علمی نیز سرآمد زنان در زمان خود بوده از این رو برشما خواهران و دختران من لازم است تا جایی که توان دارید و می‌توانید معارف و آموزه های اسلام علوی را بیاموزید و سینه به سینه آنها را به فرزندان خود انتقال دهید.

رهبر نهضت اسلامی در کشور نیجریه در پایان ضمن قدردانی از حضور بانوان حاضر در جلسه، اشاره ای به زنان شهیده از ابتدای تأسیس جنبش اسلامی در نیجریه کرد و ضمن نام بردن از آنان یاد و خاطره این شهدا را گرامی داشت و از خداوند منان برایشان علو درجات و اجر عظیم مسئلت کرد.

بانوان در ولایتمداری الگویی برتر از حضرت زینب نخواهند یافت

بانوان در ولایتمداری الگویی برتر از حضرت زینب نخواهند یافت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha