پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتابخانه علامه عبدالحسین امینی صاحب الغدیر

حوزه/ جمعی از فضلا و اساتید حوزه‌ علمیه قم از کتابخانه علامه امینی در نجف اشرف بازدید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمعی از پژوهشگران و اساتید حوزه‌ علمیه قم در حاشیه برگزاری کنگره امناءالرسل از کتابخانه علامه عبدالحسین امینی صاحب کتاب گرانسنگ الغدیر بازدید کردند و از نزدیک با منابع، مآخذ، کتب و اسناد تشیع و دیگر مذاهب آشنا شدند.

در این بازدید تولیت کتابخانه آیت الله امینی گفت: در زمان رژیم بعث سال‌های سختی بر این کتابخانه و حوزه علمیه نجف گذشت تا جایی که عوامل صدام چندین مرحله قصد تخریب و محو آثار این کتابخانه را داشتند ولی با عنایت حضرت امیرالمؤمنین علیه السّلام توطئه‌های آنان خنثی می‌شد.

حجت‌الاسلام سهلانی گفت: علامه امینی دلباخته حضرت علی علیه السّلام بود و همه عمر و زندگی خود را برای دفاع از مکتب‌ تشیع گذاشت. امروز به لطف و عنایت آن حضرت، الغدیر به عنوان‌ آیینه تمام نمای اعتقاد ات شیعه در مجامع علمی، شاخص تشخیص حق از باطل‌ است‌ و علمای شیعه در حفظ این مکتب‌ رسالتی سنگین بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه استقبال اهل علم از اقصی نقاط دنیا از آثار این کتابخانه قابل توجه است خاطرنشان ساخت: هم اکنون یکصد هزار جلدکتاب در مخزن کتابخانه موجود می باشد و روزانه اهل تحقیق و تتبع به آن مراجعه می‌کنند.

وی بابیان اینکه قدیمی ترین نسخه خطی قرآن کریم و نیز نسخه خطی کتاب شفای بوعلی سینا در این کتابخانه وجود دارد گفت: نسخه های خطی و نایاب از فقها و علمای بزرگ نیز از ذخیره های ارزشمند این کتابخانه است.

حجت‌الاسلام سهلانی در پایان ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های علمی حوزه‌ علمیه قم و نجف اشرف گفت: شناخت توانمندی‌های علمی قم‌ و نجف برای جذب دنیا به آموزه های ناب شیعی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha