جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طه محمدی

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی ابن سینا گفت: لازم است تا با صحبت و ارتباط با همسایه‌های خود در کشورهای دیگر، به درستی بوعلی را در سراسر عالم معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه‌محمدی ظهر امروز در اختتامیه کنفرانس بین‌المللی انسان‌شناسی در اندیشه فلسفی ابن‌سینا، با اشاره به انسان‌شناسی ابن‌سینا، اظهار داشت: در مراسم‌های مختلف از جمله مراسم امروز، سخنرانان از صفت دانشمند برای بوعلی سینا استفاده می‌کنند، در صورتی که معتقدم باید برای این دانشمند با توجه به اقدامات او، از واژه "انسان کامل" استفاده کرد.

وی افزود: در ایران کمتر منطقه‌ای را می‌توان نام برد که همانند همدان بزرگ‌پرور باشد و لذا ضروری است تا با احیاء نام و آثار این بزرگان و معرفی آنها به جامعه و خصوصا نسل جوان، در مسیر جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قدم برداریم.

رئیس بنیاد علمی و فرهنگی ابن سینا، بوعلی‌سینا را شخصیتی منحصربه فرد دانست و گفت: بوعلی سینا در دوره خود، توانست تمام علوم را تولید کند، موضوعی که بنا به به فرموده رهبر معظم انقلاب نیاز جامعه است و باید خود به تولید علوم بپردازیم چرا که علوم وارداتی مشکل ما را حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بوعلی سینا در بعد عرفانی نیز جزو بزرگان محسوب می‌شود، یادآور شد: بوعلی‌سینا هر سه روز قرآن کریم را ختم می‌کرد که این موضوع اتفاقی بی‌نظیر است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه فعالیت‌های بوعلی تنها به ۳۰۰ اثر او بر نمی‌گردد و این دانشمند در تمام علوم دارای مهارت بود، خاطرنشان کرد: اگر حقیقت انسان را از بوعلی سینا پیگیری کنیم، قطعا به سعادت واقعی دست پیدا خواهیم کرد، در غیر اینصورت به مشکلات بسیاری برخورد خواهیم کرد.

وی با تأکید بر لزوم استمرار برگزاری چنین مراسم‌هایی در کشور و حتی در کشورهای دیگر، اظهار داشت: لازم است تا با صحبت و ارتباط با همسایه‌های خود در کشورهای دیگر، به درستی بوعلی را در سراسر عالم معرفی کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha